Jump to content

Fälg fråga


Glenn

Recommended Posts

Jag kan inte ge dig ett riktigt svar,,,,8" bör gå in,,,jag har själv köpt 17x8 med 42 rear space...men vet inte då jag inte kommer köra orginal framvagn eller bromsar,,,bor du i Stockholms trakten(eller nån annanstans ) kan du låna och testa på din bil

mvh

Link to comment
Share on other sites

fast priset med frakt verkar lite ,,,njaaa inte så man måste fynda på Ebay

det är ju lika dyrt med nya från vanlig firma nästan,,,

Link to comment
Share on other sites

min fråga(om jag kan smyga in i samma tråd är) kan man klämma in 9" under en 69:a??

vilken offset behövs??eller går det tom med 10?

Link to comment
Share on other sites

Hej Jimmy/Fredde!

Jimmy De är lika breda på utsidan men innerläppen är vlsad så du tjänar ca en cm extra,,,,men det kan ge utrymme för ännu mer när man vrider på kakan pga av lutningen av hjulet vid mkt caster,,,,

Ball bil Fredde! snygg med...är det orginalfärg?? på Camaro/vette språk heter den Butternut Yellow..*s*

mvh

Link to comment
Share on other sites

2QIK4U,

Jag köpte bilen i april 2004 och enligt en föregående ägare så skall det vara en orginal mustang lack. Jag tror att det är spring time yellow eller Pastel Yellow. inte helt säker dock...

Det blev hur som helst fel i en tidigare renovering då lacken beställdes. Då min far ägde bilen så var den gräddvit. Som denna HT (se bild nedan). Han köpte den 1972 då den gått 600 mil och sålde den 1977. Jag hittade den 32 år senare!

CMC 1575

Link to comment
Share on other sites

VA!!??

Äger du samma bil som din pappa hade för 32 år sen!!??

Klart ballt!!

barndommens hårda år sätter sina spår på oss alla.....en hel del därför även jag har det intreese och bilar jag har tror jag ....undermedvetet finns mer än man tror...men att ha SAMMA bil är klart,,,,cooool

mvh

Link to comment
Share on other sites

Ärligt talat....tycker jag din bil var snorhal!!!...och så var det en fin bild,,,sällan man ser en 71-73 som jag gilllar,,,,en fråga...har du några fler bilder på den?? och som du kanske sett håller vi på att bygga ut en hemsida för firman,,,tror du man kan vara så fräck att fråga ifall man kunde få ha med nån ball bild på din bil på nån av sidorna??

mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jaha då går det inte att ångra sej längre då.

Har nu betalt fälgarna med paypal..

Det gick lös på:

Fälgar $655.00

frakt $332.88

försäkring $6.77

Summa $994.65

Dom har dragit 6839.84 kr på mitt konto.

Skickas med door to airport.

Så jag måste hämta på Arlanda.( har 45 mil dit)

Får väl skicka nån kompis som bor nära : )

Hoppas detta går bra :?

Link to comment
Share on other sites

Det är bara att gratulera, vad jag förstår så har du gjort en bra affär.

Räknade på att ta hem samma fälgar från Summit och 12:- containerfrakt.

Priset hamnar då på totalt 10 075:- inkl tull och moms men hämtas i Malmö.

Dina hamnar då på ca 8 850:- inkl. moms och tull, fattas bara hämtning på Arlanda.

Ser att ett par fälgar som jag är intresserad av finns ute för 559§ + 5§ förs. räknat med samma fraktkostnad som dig 333§ så blir det ungefär samma pris mot att köpa från Summit via Ekström Racing. Samt att jag har 25 mil närmare till Malmö än Arlanda. Från summit 8385:-(698,76§x12:-) inkl alla kostnader.

Köpa via ebay 8291:- ca. Tot. med 1 § =6.84:-.

Om jag räknat och kalkylerat rätt i hastigheten.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

OK!

Då har fälgarna kommit!

Fälgar + frakt +försäkring 6839,84

Moms 1797,00

Tull 309,00

terminalavg. 80,00

Hanteringsavg. 100,00

Summa 9125,84 kr.

Kan ju vara bra att ha och jämföra med!

mvh. Glenn

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ni tog innan upp att det var en som lyckats hitta farsans gamla åk. Jag fick äran att överta min farfars gamla pärla har dock hänt ganska mycket med bilen sedan han ägde den. Tror jag är totalt 5:e ägaren inklusive den bilhandlaren som tog in bilen till sverige.

// Micke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...