October 27, 20168 yr comment_153493 Satt och lekte lite med telefonen medan jag körde pärlan, ja ja man ska inte göra det Iaf så fipplade jag igång en hastighetsmätare och jag blev lite förvånad när den visade hastigheten i 110 på bilen visade telefonen 100 och i 120 var det 110 hmmm var tvungen att testa i vinterbilen och den visade när jag körde 110 att det egentligen var 108, helt ok någon annan som noterat denna stora avvikelse eller har ni inte tänkt på de? Ändrade %s av %s (%s)
October 28, 20168 yr comment_153501 Snarare tvärtom, när GPS visat 110 går bilen i 112 enligt mätaren. under 85 är felvisningen endast 1km/h. (sätt farthållaren på 110 och läs av GPS, farthållaren är ju digital visning) Ändrade %s av %s (%s)
October 29, 20168 yr Author comment_153504 Jo satte på farthållaren för att få jämn fart Vad skumt Har du manuell eller automat?
October 29, 20168 yr comment_153507 Jag jämnförde bilens mätare med separat gps och det visade sig att mätaren visade ca 5-6 km för mycket oavsett vilken hastighet. På min gamla mustang -07 var mätaren identisk med gps.en. Samma sak med min första mustang från 67.
October 29, 20168 yr Author comment_153518 Ok för min visar 2 över vid 50 sedan ökar det måste testa 200 nästa sommar
October 30, 20168 yr comment_153526 On 2016-10-29 at 08:28, corvette said: Jo satte på farthållaren för att få jämn fart Vad skumt Har du manuell eller automat? Automat
November 1, 20168 yr comment_153574 På min 07 GT stämde det rätt bra tyckte jag, 105 på mätaren i 100km/h GPS fart med 19tummarna. Gissar att hastighetsmätaren fortfarande går på hjulrotationen på Gen 6 och en förutbestämd/kalibrerad rullomkrets. D.v..s har man bytt hjul/däck kan det skilja, likaså om man har för lite luft. TPS borde i.o.f.s. varna för lufttrycket men vet inte hur känslig den är. /M
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.