Jump to content

Klassisk bilstereo


Recommended Posts

Har funderingar kring ny bilstereo i Mussen.

Jag vill montera den i originalfästet på min -70:a. och att den ser så original ut som möjligt.

I övrigt öppen för alla moderniteter som finns idag. Bra kvalitet och fina högtalare är ett krav.

Tar gärna emot förslag och erfarenheter.

Link to comment
Share on other sites

Hej jag tog min original och sände ner den till en kille i Danmark som tog bort allt inuti och konverterade den från Am till FM och satte dit blå tand och aux kabel.  Blev skit bra.  Men vet inte hur mycket effekt den ger kostade 1600dk så var ok tyckte jag  

stigselektronik.dk

Link to comment
Share on other sites

Ett alternativ finns på Gotland.

Mikes´ Bilradioverkstad

Mikael Rundgren  0703 21 12 28 eller 0498-33133 e mali:  mike@gutemike.se    eller   webb:   www.radio.gutemike.se

Moderniserar radion med gamla höljet och har olika alternativ på högtalare.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

köpte en stereo till min 68a från retrosound gubben som passar i orginal men tyvärr så tkr ja mest den e snygg den är inte spec kraftfull men det går lätt att ordna till. finns även ersättare till högtalare i instrumentpaneler vet dock inte om det sitter en sån i din men värt att kolla upp. sen finns det ju kickpaneler till bilen för plats för högtalare med och de blir väldigt stilrent, de jag även kan rekomendera som jag precis gjorde är att försöka prata med lite olika ljudfirmor om dina tankar och ideer. gjorde detta på elmia mässan nu i påsk och fick mycket tips och sprang även på en gubbe som har byggt ljud i några gamla muskelbilar så han visste lite ´´hur man ville ha de´´ MVH Robban

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...