November 27, 200420 yr Author comment_11087 Ahh, trevligt med lite resin modeller också. Har byggt en del Cortinor i resin, finns många kul modeller, dock verkar de flesta vara i 1/43. En hel del pill med dessa modeller dock, spackling etc samt att de brukar innehålla fotoetsade detaljer såson grill, torkare o dyl.130 Mustangmodeller är riktigt imponerande
November 28, 200420 yr comment_11098 Tack Lars,Hittade några bilder som jag har tagit hemma hos dej och som visar två av dina små bilar:Tack Håkan.En liten tröst i allt elände med bildvisningsproblemet.
December 7, 200420 yr comment_11333 Skrev tidigare att jag skulle plocka ihop lite av min utpridda modeller och ställa ihop för foto, och samtidigt damma av. Någon avdammning blir det inte utan det får bli lite spridda foton ur hyllorna istället.Finns både nytt och gammalt naturligtvis, men de flesta har lite ålder. Ett av de roligare objekten jag kommit över är byggsatsen på en V8 motor i skala 1:4, som är helt komplett och obyggd, det är tyvärr ingen Ford men ändå rolig. Massor av rörliga delar, och årgången är nog slutet på sextiotalet.
December 7, 200420 yr Author comment_11343 Den motorn finns nytillverkad av Monogram/Revell. Dock med skillnaden att det saknas elmotor och lampor till tändstiften. I.a.f. om den infon jag hittade på nätet stämmer. Länken till Revell kommer här iallafall;http://www.revell-monogram.com/store/ModelDetail.cfm?Id=264&SubjectId=25&SkillId=0&ScaleId=0&TypeId=0&StartRow=1&FromSearch=1De har även en Ford 427 SOHC i skala 1/6, dock ej i genomskärning. Lär även finnas en kaross till Renwal motorn. Hittade dock ingen bild på den just nu.
December 8, 200420 yr comment_11357 Renwalmotorn har nog tillverkats under ett antal år med start tidigt -60tal, och det stämmer att det även finns en kaross. Byggsatserna var så pass instruerande så de användes i teknikutbildning i USA under -60 och -70talet om jag inte missförstått. Just den satsen jag har, stod placerad i en bilverkstad i ca 25- 30år innan den hamnade hos mig.En sån där 427a att ställa i hyllan skulle inte vara fel, vet någon var man kan köpa?
December 8, 200420 yr Author comment_11373 Verkar vara Brio i Osby som är generalagenter för Revell i Sverige. Det enklaste torde vara att höra efter i den lokala leksaksaffären/hobbyaffären om de kan beställa hem eller ring Brio och hör efter.Finns annars på nätet om man nu är hågad på det, t ex hos eHobbies: http://www.ehobbies.com/rmx851565.html