Jump to content

Vad ska vi göra för att få upp farten på detta forum


Mustangmike

Recommended Posts

Hej, jag tycker det är anmärkningsvärt låg aktivitet på detta forum. Man kan lätt få för sig att Mustangägare generellt är ett trött analfabetiskt, asocialt bakåtsträvande soffliggar släkte som fortfarande tror att internet är en fluga....  Ha ha :-)

Jag vägrar tro att alla är så superseriösa och aktiva med socialt real life umgänge med familjer, vänner, Mustangen och sportande så att ingen tid finns helt enkelt.

Av de få som besöker forumet är det dessutom väldigt snålt och restriktivt med att ge minsta lilla feedback eller diskussion. Nu har jag hängt här i ett år nu och har lite belägg för mina påståenden, jag har varit lite avvaktande själv för att känna av stämningen men ökar nu trycket lite :-)

Mitt mål är inte att alla ska bli forummissbrukare och inte ha tid att gulla med sina familjer, vänner och Mustanger men lite mer fart skulle gynna och stärka klubben och gemenskapen, Man lär känna fler och det blir ännu roligare på träffar att skaka hand och se människan och inte minst Mussen live. Det ena utesluter inte det andra, det gynnar varandra. Jo jag har vänner och familj och ett liv bortanför Mussen men tycker vi skulle kunna ha ännu roligare om vi ändå ska ha en Musangklubb.

Ca 1200 S197 medlemmar, det är nästan lika många medlemmar som i Ducatikluben totalt och där det är ett sjudande liv och tjatter på forumen, det borde rimligen vimla av projekttrådar om generation fem för det säljs ortoliga mängder eftermarknadsdelar till dessa.

Att säga detta här kommer naturligtvis inte få nån reaktion eftersom statistiskt sett kommer en annons på Konsum i Riksgränsen ha större genomslag än här så jag får väl maila till redaktören och orförande m.m. och starta en kampanj via klubblaskan så kanske det händer nåt om 2-5 år. :-)

Vad tycker ni?

mvh

Michael

 

 

 

 

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Ricksson said:

ja kan bara hålla med dig......

det var betydligt mycket mer aktivitet på mustang forumet som grufman drev...

 

De som tog bort kommentarer och trådar som de inte själva tyckte om.

Efter att det hände 2 gånger övergav jag deras forum pga. tycker inte om sådana fasoner.

 

Ja, jag tycker det borde vara bättre aktivitet, men det är som det är.

 

Ett forum som jag följer i USA ang 2003-04 Cobra har nästintill avstannat, synd pga. det är det bästa forumet tekniskt sett som finns för en av bilarna jag har.

http://www.modularfords.com/forums/17-2003-2004-SVT-Mustang-Cobra

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Detta forum är inget annorlunda än andra....alla rasar ned!

Information går hitta överallt och Facebook drar en massa folk för där är man ändå på ett enkelt sätt.

Tyvärr ser vi nog snart denna skuta sjunka helt och försvinna under ytan.

Allt har sina upp och nedgångar.

 

Fast ibland kan faktiskt saker komma igen.

 

Inte mycket att gnälla över utan det är bara jiddra vidare tills det tar slut eller förhoppningsvis tar en vändning.

Link to comment
Share on other sites

Klart vi jiddrar vidare, men vi kan ändå öka på aktiviteterna här genom att styra traäffar och möten via forumet.

Eftersom det inte kommer några spontana idéer kommer jag med en.

Om t.ex regionansvariga som lägger upp aktiviteter i kalender även lägger upp en tråd på forumet där man anmäler sitt intresse kan alla se vilka som kommer, Självklart kommer det alltid fler än vad som anmäler sig men på vissa aktiviteter är det begränsat antal och obligatorisk anmälan i tråden  Om bokningar sköts via intresseanmälan i tråd skapar det trafik och alla ser vilka som kommer och vill vara med, diskussioner och frågor kommer garanterat....förhoppningsvis :-) Kan ju va tvärtom också...å kommer den jävelns då kommer inte jag Ha ha.

:-)

Mer Ideér !?

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Självklart är nya goda ideer toppen och kan locka!

Stort problem med forumtypen är tillgängligheten....Alla har en telefon som man vill använda att kommunicera med.
Appen "Tapa Talk" för detta forum är rätt dålig och oöverskådlig.....Den hoppas jag blir bättre och framförallt informera alla att använda Tapa Talk!

Sätt en stor logga på på hemsidan om Appen så folk börjar använda den!

Sen tycker jag klubben själv tar lite självmord på forumet genom att starta på Facebook flera olika grupper.....Hur många finns det?

Det är rätt självklart att folk isåfall använder Facebook istället..... så varför lägga energi på detta forum?? Vad vill klubben?

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Per Berglund said:

Självklart är nya goda ideer toppen och kan locka!

Stort problem med forumtypen är tillgängligheten....Alla har en telefon som man vill använda att kommunicera med.
Appen "Tapa Talk" för detta forum är rätt dålig och oöverskådlig.....Den hoppas jag blir bättre och framförallt informera alla att använda Tapa Talk!

Sätt en stor logga på på hemsidan om Appen så folk börjar använda den!

Sen tycker jag klubben själv tar lite självmord på forumet genom att starta på Facebook flera olika grupper.....Hur många finns det?

Det är rätt självklart att folk isåfall använder Facebook istället..... så varför lägga energi på detta forum?? Vad vill klubben?

 

Det finns 3 st facebook grupper vad jag känner till. Alla inom resp region.

Link to comment
Share on other sites

Hehe....Tapatalk är ju löjligt kass, förstår mig inte alls på den. Dessutom så tipsar den mig om totalt orrlevanta trådar i subaruforum m.m. Lika puckad som ebay som tror att jag är intresserad av luftfilter till Mitsubishi bara för jag letat efter filter till Mustanger.  :-)

Fb är ju bra på sitt sätt att hålla koll på vänner å såna man känner. Samt för olika events. Men detta är mer strukturerat och går ju faktiskt att söka och finna.

Hittar bara en Fb grupp cmc skeden med vårt märke, och den var inte mycke liv i.

 

Link to comment
Share on other sites

Hej jag tror att regions ansvariga måste lägga ut mera på sidorna om träffar mm kolla på örebro/värland som en öken vem vill kolla på den sidan ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...