Jump to content

Featured Replies

comment_155475

Sanslöst.

Att man inte försöker komma på ett system där man skattar beroende på hur mycket man kör.

Själv kör jag max 300mil/år

Min skatt skulle öka från 3154:-  till  12954:-  (CO2 238 G/KM)

Som tur är endast ett förslag (ännu)

http://www.expressen.se/motor/bilnyheter/chockhojning-av-bilskatten--sa-drabbar-det-dig/

 

  • Author
comment_155478
7 minuter sedan, Tommy Cavallin said:

Dom kan väl inte straffa dom som redan har bil. Det borde ju rimligtvis gälla vid nybilsköp


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Bra där, helt rätt. Tänkte inte på det... (Puh..)

http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20170324/sa-funkar-nya-bonusmalus-forslaget-straffskatt-for-torstiga-bilar/

Hur mycket släpper en ny GT ut tro?

comment_155495

352:- helår dvs 176:- för den inreggade perioden blir det på min.

Det är bara de som köper nytt efter ett visst datum som åker på den skyhöga skatten i 3 år sedan återgår den till normal.

Observera att det är ett förslag!

IMG_0154.PNG

Ändrade %s av %s (%s)

comment_155507

Tur man har bilar som endast räknas på vikt och inte det nya med CO2 beskattning.

Den kan politikerna leka med de bäst de vill, ger endast en massa tidningsrubriker.

Dessutom köper många små skitbilar som måste skrotas inom ett par år. Miljö vänligt?

Är en elbil mer miljö vänlig än en bensindriven?

Ja bra fråga om man tar med miljö påverkan för tillverkning och skrotning av batterier, men det har aldrig kommit på fråga.

  • 4 weeks later...
comment_155923

Ingen som tänkt på vaden ny GT kostar med nya förslaget...

De första tre åren blir skatten 18700:- (286 g co2 för automat).

Alltså ca 42000:- extra mot idag för de första tre åren.

Bäst att passa på att handla om man ska ha en ny alltså (om förslaget går igenom).

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...