Guten March 26, 2017 Report March 26, 2017 Någon som kan ge mig tips om var man hittar en elkabel i motorrummet som blir strömförande när tändningen slås på ? Gäller en 2004 års modell GT cab. Citera
Ingemar Lindskog March 29, 2017 Report March 29, 2017 Jag vill inte råda dig till att koppla på "var som helst" beroende på vad du ska ansluta. Du kan säkert ta hjälp av länkarna nedan: http://diagrams.hissind.com/ https://owner.ford.com/tools/account/how-tos/owner-manuals-search-results.html?year=2004&make=Ford&model=Mustang Hälsningar Ingemar 1 Citera
Guten March 31, 2017 Author Report March 31, 2017 Tack för tipset Ingemar, jag hade tänkt koppla på DLR ljus (led) som skulle gå på när jag slår på tändningen, eventuellt med en strömbrytare så att det går att stänga av. Har hört att "elsystemet" är känsligt för extrautrustning men då dessa led-lampor inte tar så mycket ström borde det väl gå . Har du egen erfarenhet av dylika ingrepp ? Citera
Ingemar Lindskog April 3, 2017 Report April 3, 2017 Jag kan inte se varför elsystemet i SN95 skulle vara känsligare? Har en del erfarenhet av bil-el. Använd rätt relä (finns många att välja på) och säkra upp med separata säkringar så brukar det inte bli problem med extrautrustning. Lycka till! 😊 Citera
Djrogga January 17, 2018 Report January 17, 2018 Gammal tråd men ändå......det finns kanske folk där ute som vill koppla in DLR. På min Mustang så har jag dagsljus led och dessa är kopplade till ett relä som jordas på den kabeln som sitter på generatorn med flatstift ( den går till laddningslampan ) så när man startar motorn och den börjar ladda så jordas uttaget och laddningslampan slocknar och så drar reläet och tänder DLR led:en , dom går liksom utanför bilens el-system kan man säga. Citera
Corvette January 17, 2018 Report January 17, 2018 1 minut sedan, Djrogga said: Gammal tråd men ändå......det finns kanske folk där ute som vill koppla in DLR. På min Mustang så har jag dagsljus led och dessa är kopplade till ett relä som jordas på den kabeln som sitter på generatorn med flatstift ( den går till laddningslampan ) så när man startar motorn och den börjar ladda så jordas uttaget och laddningslampan slocknar och så drar reläet och tänder DLR led:en , dom går liksom utanför bilens el-system kan man säga. Ursäkta en fråga, men är det DRL som du menar eller har det kommit nått nytt? Citera
Djrogga January 17, 2018 Report January 17, 2018 41 minuter sedan, corvette said: Ursäkta en fråga, men är det DRL som du menar eller har det kommit nått nytt? Ja,det blev i fel ordning men dom flesta fattar nog....... Citera
Corvette January 17, 2018 Report January 17, 2018 22 minuter sedan, Djrogga said: Ja,det blev i fel ordning men dom flesta fattar nog....... Kommer så mycket nytt så de kunde lika väl varit nått annat Citera
Recommended Posts