Jump to content

Elförsörjning i motorrum


Guten

Recommended Posts

Någon som kan ge mig tips om var man hittar en elkabel i motorrummet som blir strömförande när tändningen slås på ? Gäller en 2004 års modell GT cab.

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset Ingemar, jag hade tänkt koppla på DLR ljus (led) som skulle gå på när jag slår på tändningen, eventuellt med en strömbrytare så att det går att stänga av. Har hört att "elsystemet" är känsligt för extrautrustning men då dessa led-lampor  inte tar så mycket ström borde det väl gå . Har du egen erfarenhet av dylika ingrepp ? 

Link to comment
Share on other sites

Jag kan inte se varför elsystemet i SN95 skulle vara känsligare? Har en del erfarenhet av bil-el.

Använd rätt relä (finns många att välja på) och säkra upp med separata säkringar så brukar det inte bli problem med extrautrustning.

Lycka till!       😊

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Gammal tråd men ändå......det finns kanske folk där ute som vill koppla in DLR.

På min Mustang så har jag dagsljus led och dessa är kopplade till ett relä som jordas på den kabeln som

sitter på  generatorn med flatstift ( den går till laddningslampan ) så när man startar motorn och den börjar

ladda så jordas uttaget och laddningslampan slocknar och så drar reläet och tänder DLR led:en , dom går liksom utanför 

bilens el-system kan man säga.

Link to comment
Share on other sites

1 minut sedan, Djrogga said:

Gammal tråd men ändå......det finns kanske folk där ute som vill koppla in DLR.

På min Mustang så har jag dagsljus led och dessa är kopplade till ett relä som jordas på den kabeln som

sitter på  generatorn med flatstift ( den går till laddningslampan ) så när man startar motorn och den börjar

ladda så jordas uttaget och laddningslampan slocknar och så drar reläet och tänder DLR led:en , dom går liksom utanför 

bilens el-system kan man säga.

Ursäkta en fråga, men är det DRL som du menar eller har det kommit nått nytt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...