Tommy Iggesund March 28, 2017 Report March 28, 2017 Är det någon som har erfarenhet att glapp i bakvagnen, vad som kan ev slits först. Bussningar eller stötdämpare? Eller kan det vara glapp i cabställningen? Citera
Tommy Iggesund March 28, 2017 Author Report March 28, 2017 Tillägga, det låter som det skulle vara glappet i en bussning eller nått. Har kollat med bilen på pallbockar. Men kan inte hitta nått. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Mustangmike March 28, 2017 Report March 28, 2017 Väldigt svårt att säga nåt så här, du får testa lite olika saker och berätta vad som händer eller hur det låter. 1 Kolla cab ställningen kan väl inte vara så svårt, jämför uppfälld och nerfälls så bör det försvinna i nåt av lägena. 2 Om inte cabben. Låter det vid acceleration? Bromsning? Kurvtagning? Fartgupp? Beskriv vad som händer? Försök hitta dålig väg som är ojämn eller helst tvättbräda. Inte så svårt nuförtiden :-) och beskriv. Stötdömpare kan bli kassa och låta, alternativt bussningarna. Fjäderbrott låter också. Glapp i panhardstag/bussningar. Bärarmar uppe eller nedre och på bägge ställen finns främre eller bakre fästen med mjuka gummibussningar original. Kan låta ill om man har original och får wheelhop vid burnis .-) Allt är svajigt och mjukt original för en mjuk ock behaglig färd så allt rör sig när man bänder lite. Kolla dragningen av bultar om det glappar i infästningarna kan det såklart låta. Rostskador hoppas jag vi kan utesluta :-) Citera
Tommy Iggesund March 28, 2017 Author Report March 28, 2017 Det låter i dom små hålerna i vägen, vid små tvättbräden . Ska ju besiktiga i sommar, hoppas dom hittar nått . Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Per Berglund March 28, 2017 Report March 28, 2017 Kanske....Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Per Berglund March 28, 2017 Report March 28, 2017 En till med Samma....Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Tommy Iggesund March 28, 2017 Author Report March 28, 2017 Det skulle mycket väl kunna vara detta. Upplever att det låter mer på vänster sidan. Den har inte gått 7000 mil ännu. Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Tommy Iggesund April 1, 2017 Author Report April 1, 2017 Denna bussningar är det som glappar, den ser lite sprucken och uttorkad ut. Tack för förslagen .Bra forum detta, när vi kan tipsa varandraSkickat från min iPad med Tapatalk 1 Citera
Tommy Iggesund April 16, 2017 Author Report April 16, 2017 Nödlagade med att klippa skallen av en spik, tryckte in en i bussningen på varje sida. Går nu tyst å fint igen. Men beställde nya stag hos grufmanbil, får byta i vinter, om nödlösningen håller över sommaren Skickat från min iPad med Tapatalk 1 Citera
Recommended Posts