Jump to content

Recommended Posts

Väldigt svårt att säga nåt så här, du får testa lite olika saker och berätta vad som händer eller hur det låter.

1 Kolla cab ställningen kan väl inte vara så svårt, jämför uppfälld och nerfälls så bör det försvinna i nåt av lägena.

2 Om inte cabben. Låter det vid acceleration? Bromsning? Kurvtagning? Fartgupp? Beskriv vad som händer?

Försök hitta dålig väg som är ojämn eller helst tvättbräda. Inte så svårt nuförtiden  :-) och beskriv.

Stötdömpare kan bli kassa och låta, alternativt bussningarna. Fjäderbrott låter också. Glapp i panhardstag/bussningar. Bärarmar uppe eller nedre och på bägge ställen finns främre eller bakre fästen med mjuka gummibussningar original. Kan låta ill om man har original och får wheelhop vid burnis .-) Allt är svajigt och mjukt original för en mjuk ock behaglig färd så allt rör sig när man bänder lite. Kolla dragningen av bultar om det glappar i infästningarna kan det såklart låta.

Rostskador hoppas jag vi kan utesluta :-)

33ed46d92e8b11200d1048cfeac77aa4.jpg
Denna bussningar är det som glappar, den ser lite sprucken och uttorkad ut. Tack för förslagen .
Bra forum detta, när vi kan tipsa varandra

Skickat från min iPad med Tapatalk

• Like 1
  • 3 weeks later...

Nödlagade med att klippa skallen av en spik, tryckte in en i bussningen på varje sida. Går nu tyst å fint igen. Men beställde nya stag hos grufmanbil, får byta i vinter, om nödlösningen håller över sommaren

Skickat från min iPad med Tapatalk

• Like 1