J&K Johansson April 27, 2017 Report April 27, 2017 Lite bilder från våran mustang renovering som ägde rum mellan 2014 till 2016 Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 Bilen var lite krockad både fram & bak Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Började med att rikta höger ramben fram, punktade ihop hela fronten när det senare visade sig att även det andra var krokigt.... Bara att sprätta isär allt och börja om :( Ändrade %s av %s (%s) Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) En lite uppgiven Jimmy vid sitt första renoveringsprojekt.......Jag köpte bilen i detta skick och tänkte det är väl inte så mycket jobb att plocka ihop det här. När bara rambenen låg där kändes det tungt Mhmm har man lärt sig nått? Nädå! Ändrade %s av %s (%s) Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Ramben riktade och tillbakasvetsade. Passade även på att blästra ur balkarna och måla med epoxi på insidan. Satte även dit en torquebox på passagerarsidan Ändrade %s av %s (%s) Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Bytte även torpeden, radiatorsupport och balken under. Fäst balken för casterstaget och hela ventilationslådan under framrutan Ändrade %s av %s (%s) Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Kapade ur lite på insidan av trösklarna för att kunna rikta dom. Bockade även till några nya bitar till utsidan och svetsade dit. Ändrade %s av %s (%s) Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Sen var det dags för bakändan. Riktade balkarna och målade på insidan. Bytte ut tvärbalken bak och även hela bakstycket så småningom. Bytte även halva innerskärmarna bak Ändrade %s av %s (%s) Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Epoxi målat mellan all dubbelplåt, sen renslipat vid svetspunkterna där jag lagt på Volvos svetsprimer. Dags för lite skuffgolv, eller vad det heter. Ändrade %s av %s (%s) Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Bakstycket slipades plåtrent på insidan, sen blev det ett par varv med epoxi och en svart täck innan ditsvetsning, även denna plåt är ny. Köpte alla chassi och body böcker innan jag började...tro mig där finns inte många mått som hjälper när man bygger sin egen mustang kaross. Här gäller det att prova skuff,dörrar,huv och tänka till. Fick frågan om jag provat bak-kofångaren innan jag svetsade ihop allt....Näe bara en fegis gör det=) Hade tur, passade perfekt Ändrade %s av %s (%s) Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Monterade dörrar och framskärmar för att se vart jag skulle ha bakskärmarna, visade sig att hela dörrstolpen behövdes tryckas bakåt för att få till ett vettigt gap mellan dörr och skärm. Även bakskärmarna slipades och målades riktigt på insidan ävenså innerskärmarna. Ändrade %s av %s (%s) Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Här gäller det att få skärmarna att passa perfekt mot dörrar, bakstycke och skufflucka med glipor och även mot innerskärmar Ändrade %s av %s (%s) Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Ja just ja bilen ska väl ha ett golv, inga problem. Finns nytt i ett enda stycke. Gick bra att få i hela golvet. Men golvet hade bestämmt sig för att vara typ 1.5cm smalare än bilen och inte riktigt matcha nya torpeden med golvsnutt från Taiwan. Jajaj lite spännband och mitt favvo-verktyg plåthammaren så hoppade det också på plats Ändrade %s av %s (%s) Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Just det, nya sätesplattformar ska ju dit också. Var f#n ska dom sitta då?? Tur det fanns lite fragment av gamla kardantunneln kvar. Även dessa och golvet målades på insidan innan punktsvetsning. Ändrade %s av %s (%s) Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 Efter att ha bytt nästan allt är det dags att slipa ner och epoxi grunda allt Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Det tar längre tid än man tror....slipa ner all plåt innan epoxi (man vill inte ha nå oxider eller skit på plåten) slipa/matta ner epoxin innat fog, slipa ner allt innan färg och torka med sillicone fjerner. Man slipar så naglarna försvinner...ja om man handslipar vill säga :) När man börjar med ett sånt här projekt så ta summan du tror det kostar sen kan du gångra den med 4 ungefär Vart var vi nudå ...jo på med svart färg under! sen blir det pepper grey mettallic i motorrum och skuff Färgen är från eleanor mustang. Original var den silver frost Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 Ja just det slipgrund ska ju på (det är epoxi under allt spackel inget spackel direkt på plåt) använde världens bästa lackbox gräsmattan på sommaren =) Tipps! När budgeten är rejält spräckt och kontot tomt så skriver man över mussen på sin farsa och säger grattis du får en fin musse, Vi (du) måste bara köpa liiite grejjer till bara. Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Visade sig att huven en framskärm och båda dörrarna var från en 68 mustang våran är en 67. Och även rattstången var från en 68...... Fick svetsa igen ett hål för nån lampa på skärmen och göra om för innerhandtag på dörren Skuffen behövde lite rostlagning ävenså dörrarna och framskärmarna Ändrade %s av %s (%s) Citera
Joachimflygare April 27, 2017 Report April 27, 2017 Ser jäkla fint ut!! Känner igen en hel del :) blir lite sugen igen eller kanske inte .. vet vilket jobb du lagt imponerande Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
J&K Johansson April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 (redigerad) Huv, skuff, dörrar och instrumentbräda lackades sedan pepper grey på insidan innan montering Hänger en pressening bredvid därför ser det så grönt ut Ändrade %s av %s (%s) Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.