Jump to content

Kickdown funkar ej


Recommended Posts

Kickdown funkar från 3an ner till 2an. Men ligger jag i 20 - 30 så hoppar ej 1an in. Har jag full gas är staget i ändläge. C4 låda. Någon annan justering. Har provat å lägga in 1an manuellt och det är ju en väldig skillnad på draget då.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
(redigerad)

Har aldrig tänkt på det innan men tror nog inte 1ans växel hoppar i mer än att jag lägger i den manuellt. Aldrig när jag kör heller, startar jag från stillastående är det 2an som är i. Var/hur justeras det. 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Vad är det för årsmodell på bil du har de första C4 lådorna har två D det första D så startar den på 2:an och det andra D så startar den på 1:an.

Kickdown har inget med att göra hur den växlar detta gäller förstås om det är en C4.

Link to comment
Share on other sites

1970 351w med c4, det som står vid växelväljaren 1 2 D N R P.. Lägger man i 1 så växlar den inte förrän man växlar själv. Den växlar jättefint mellan 2 och 3 även kickdown 3-2 

Link to comment
Share on other sites

En 351W monterades aldrig med C4 original utan med en FMX. Om det är eftermonterat så kan det vara en tidig C4 testa att starta med läge 2 och se vad som händer. Jag råkade ut för detta med en 68 jag hade och när jag la i läge 2 så startade den på ettan.  Hur ser växellådan ut är den helt i alu elller alu gjutjärn alu?

Link to comment
Share on other sites

Motor och låda är ej original i denna bil, aluminium ser det ut som,den är målad. Skall prova med 2an och köra, det har jag aldrig provat. Utan jag har växlat manuellt 1 till 2 sedan drive... Eller drive från början..får prova om det funkar, då kanske kickdown en hoppar till 1 oxå. 

Link to comment
Share on other sites

På växelväljaren nere vid lådan så sitter det ett fäste till som ska vara kopplad till förgasaren om den inte är kopplad så kommer inte kickdown fungera. Låttast är då att köpa ett Lokar kit.

Berätta gärna om det funkade med att lägga i läge 2.

Link to comment
Share on other sites

11 minuter sedan, Andrew said:

På växelväljaren nere vid lådan så sitter det ett fäste till som ska vara kopplad till förgasaren om den inte är kopplad så kommer inte kickdown fungera. Låttast är då att köpa ett Lokar kit.

Berätta gärna om det funkade med att lägga i läge 2.

Den är kopplad med edelbrock adapter. Stag. Funkar på. Läge D 3-2 men ej till 1. Väntar till provkörning.. 

Link to comment
Share on other sites

Måste bara skratta..... På läge 2 fungerar det som den skall kickdown å allt.... Men den viner lite på ettan.. Men det var skillnad å köra. Att jag aldrig kollat detta innan, mitt stolpskott... Tackar... 

Link to comment
Share on other sites

Vassego. Inte lätt o veta om man aldrig varit ute för detta. Har du kollat oljan på rätt sätt ? ut och kör så den blir riktigt varm motorn igång gå igenom alla växellägen sen i med parken och kolla oljan med motorn igång :)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...