Jump to content

Importera bil från Tyskland via shipping company (MLT)


mange68

Recommended Posts

Funderar på att importera en bil från Tyskland. Har lämnat intresseanmälan. Säljaren vill att jag ska skicka över mina uppgifter, så ska jag sen få betala hela beloppet till ett shipping company i Tyskland, MLT Logistik, som sen ska transportera bilen åt mig till önskad adress. Jag har sen 5 dagar på mig att kolla dokument, provköra bil osv. Säljaren bor i annat land än Tyskland, och bilen står där färdigpackad att transporteras. Har bett att få se chassinumret, för att kunna göra vin-check, säljaren hänvisar då till att bilen bara kan säljas på detta sätt. Vad tror ni, är jag gammaldags som vill se och provköra bilen innan köp? 

Är det någon som har erfarenhet av liknande bilaffärer?

Link to comment
Share on other sites

Hej det fanns någon fastback 67-68 för några år, sen samma sätt jävla skämt gå ej på det ,köp när du ser bilen och köparen, inget annat 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stort tack för era kloka råd! Jag började ana att nåt inte stod rätt till, när säljaren inte kunde presentera ett chassinummer. Även om bilen står färdig att fraktas från Tyskland, borde man väl ändå spara en kopia på ägarbeviset. På bilderna är dessutom registreringsnumret bortsuddat, även detta skulle kunna vara ett varningstecken, varför mörka det, rädsla för att någon ska leta upp fordonet och stjäla det?

Står att den är okrockad, men det vill man ju gärna kunna kolla upp själv först. Sen är det väl så att om något är för bra för att vara sant, då är det väl det. Inte är det rimligt att köpa en Ford mustang GT cab 2006 för 75 000 kr färdigfraktad till Sverige, har bara gått 6500 mil dessutom, ska väl vara glad om man kan få den för det dubbla priset och stå för frakten, även om den köps i Tyskland.

Sen att betala hela beloppet till ett shipping company innan man sett bilen, och att ens lämna kopia på ID-kort, nej, den bilen får nog förbli en dröm.

Återigen, stort tack till er alla tre! Jag drar mig ur, och åker ner till Tyskland och tittar på framtida objekt själv, eller köper i Sverige istället framöver. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...