May 29, 20186 yr comment_161825 21 minuter sedan, RRS550 said: Gick som fan då? 😄 Haha, såklart! Det påverkade inte prestandan alls som tur var. 👌🏻
May 29, 20186 yr comment_161831 Blev förvånad körde mot en 2016 RS6 igår, den har 605hk och 700nm(750 med overboost). Han drog mig men det var inte någon 150hk och 160nm skillnad pisk jag fick. Ej något rödljusrace Med tune så tror jag att jag hade tagit honom. Disclaimer: vi körde på autobahn :P... Vad är kontentan, mycket prestanda för pengarna. Ändrade %s av %s (%s)
May 29, 20186 yr comment_161833 Såg att det inte fanns några textilmattor på golvet i baksätet på min bil när jag tittade, man är inte där så ofta... Ligger det några i era bilar?
May 29, 20186 yr comment_161835 4 minuter sedan, Niqlaz said: Såg att det inte fanns några textilmattor på golvet i baksätet på min bil när jag tittade, man är inte där så ofta... Ligger det några i era bilar? Inte i min i alla fall
May 29, 20186 yr comment_161836 5 minuter sedan, Niqlaz said: Såg att det inte fanns några textilmattor på golvet i baksätet på min bil när jag tittade, man är inte där så ofta... Ligger det några i era bilar? Mer att kolla upp, hade ni med uppskuren matta under passagerarstolen för att blotta ett nummer i plåten under mattan ? Ingen som har tryckmärke på någon av sina stolar heller i baksäte eller där fram ?
May 29, 20186 yr comment_161838 Inga tryckmärken som jag har sett, får titta lite noggrannare och under passagerarstolen. Annars är det nog karossinpassningen och lack som är dom svagaste länkarna. Sen ställer jag mig lite tveksam till underredsbehandlingen, främst att avgassystemet, fjäderben, fjädrar, och bakre bärarmar(alu) har fått sig en behandling. Som är mycket kladdig och suger upp mängder med grus.
May 29, 20186 yr comment_161839 10 minuter sedan, Niqlaz said: Inga tryckmärken som jag har sett, får titta lite noggrannare och under passagerarstolen. Annars är det nog karossinpassningen och lack som är dom svagaste länkarna. Sen ställer jag mig lite tveksam till underredsbehandlingen, främst att avgassystemet, fjäderben, fjädrar, och bakre bärarmar(alu) har fått sig en behandling. Som är mycket kladdig och suger upp mängder med grus. Någon som varit tvungen att kolla upp det nummret tull eller vid inregistrering ? De kanske har lagt tillbaks det snyggare på era bilar ?
May 30, 20186 yr comment_161849 Nu ropar jag till någon mer med M6 Jag har försökt att växla snabbt ett par gånger men tycker inte jag lyckas riktigt bra, finns det något tips eller det är bara till att öva, öva och öva 1-2 går helt ok, men 2-3 går sämre är jag bara kass eller behöver lådan lite tid? Skall MT82:an växlas snabbt eller mjukt för bästa resultat? I övrigt är jag mer än väl kompis med lådan och har börjat köra lite revmatchning vid nedväxling, riktigt underhållande!, en snabb "blip" på gaspedalen och fina övergångar och huvud som vrider sig.
May 30, 20186 yr comment_161875 12 timmar sedan, Duckster said: Nu ropar jag till någon mer med M6 Jag har försökt att växla snabbt ett par gånger men tycker inte jag lyckas riktigt bra, finns det något tips eller det är bara till att öva, öva och öva 1-2 går helt ok, men 2-3 går sämre är jag bara kass eller behöver lådan lite tid? Skall MT82:an växlas snabbt eller mjukt för bästa resultat? I övrigt är jag mer än väl kompis med lådan och har börjat köra lite revmatchning vid nedväxling, riktigt underhållande!, en snabb "blip" på gaspedalen och fina övergångar och huvud som vrider sig. Den skall ju gå att fullgasväxla med så det skall gå att växla snabbt så att säga. Flera i US som fått problem med sina 3ans växel, det är gafflarna i som ger upp. Tydligen i aluminium nu jämfört med stål på tidigare modell
May 30, 20186 yr comment_161876 Automaten i dragracingläge fullgasar i vart fall vid växlingarna, spinner lite lätt vid varje växling i början, askul...
May 30, 20186 yr comment_161877 28 minuter sedan, Junkers said: Automaten i dragracingläge fullgasar i vart fall vid växlingarna, spinner lite lätt vid varje växling i början, askul... Manuella har no lift shift
May 31, 20186 yr comment_161878 Japp, frågan är om man vågar lära sig i och med att de valt aluminium till gafflarna istället för stål. Ett alternativ är ju att installera någon annan "short shifter" för att komma runt problemet, men då tar man samtidigt bort garantin på 5år No lift shift är väl gasen i botten och snabb koppling / i med ny växel om jag förstått rätt?
May 31, 20186 yr comment_161880 14 timmar sedan, Junkers said: Automaten i dragracingläge fullgasar i vart fall vid växlingarna, spinner lite lätt vid varje växling i början, askul... Gasar du själv? 🤣😂😅 ............. Sorry, kunde inte låta bli! ✌️🙂👍
May 31, 20186 yr comment_161881 33 minuter sedan, Ingemar Lindskog said: Gasar du själv? 🤣😂😅 ............. Sorry, kunde inte låta bli! ✌️🙂👍 Det var inte roligt ens med den mängden smilys.
June 1, 20186 yr comment_161900 Efter många om och men så blev det tillslut mattgrå metallic. Jag är riktigt nöjd! Den är svår att ge rättvisa på bild, men jäkligt snygg i verkligheten. Tyvärr så blir helhetsintrycket lite sabbat av fälgarna, de passar inte klockrent med blanka fälgar. Svarta eller mattsvarta skulle nog funka bättre. Funderar på om man kanske skulle ta och plastidippa, eller foliera, även fälgarna. Någon som har erfarenhet av det? // Andreas Ändrade %s av %s (%s)
June 1, 20186 yr comment_161908 On 2018-05-30 at 22:28, Junkers said: Automaten i dragracingläge fullgasar i vart fall vid växlingarna, spinner lite lätt vid varje växling i början, askul... Det där känner jag igen. Jag typ smågasade vid påfarten vid motorvägen med 2018 GT aut och märkte att bakhjulen började spinna vid kickdown i ca 70 km/tim. Sen drog den iväg. Rejält.
June 1, 20186 yr comment_161914 15 minuter sedan, Robban1 said: Det där känner jag igen. Jag typ smågasade vid påfarten vid motorvägen med 2018 GT aut och märkte att bakhjulen började spinna vid kickdown i ca 70 km/tim. Sen drog den iväg. Rejält. Jag har haft några hyfsat roliga bilar innan denna, fyra Porschar nu senast med en Cayman GTS som den senaste, och ingen(!) av dem kommer ens i närheten av hur Mustangen känns. Herrejisses så den går! Och den är ju inte ens rädd för kurvor! Vilken bil detta är, och vilket fantastiskt pris för all denna prestanda! Är så glad att jag hann få tag i en innan Bonus/Malus! Ett oväntat plus är hur sköna sätena är. Har en problematisk rygg som är misstänkt glad och nöjd efter snart 250 mil i Mustangen! 👍🏻
June 1, 20186 yr comment_161916 29 minuter sedan, Robban1 said: Det där känner jag igen. Jag typ smågasade vid påfarten vid motorvägen med 2018 GT aut och märkte att bakhjulen började spinna vid kickdown i ca 70 km/tim. Sen drog den iväg. Rejält. Min spinner ingenting..... dåligt tryck eller bra fäste ......
June 1, 20186 yr comment_161917 Kör du i dragracing-läget? Hur som så är antispinn och däck betydligt bättre på 2018.
June 3, 20186 yr comment_161941 On 2018-05-29 at 12:51, kanske mustang said: Har alla fått sin golvmatta uppskuren under passagerarstolen för att ett nummer ska bli synligt ? På min är det uppskuret.
June 3, 20186 yr comment_161944 On 2018-06-01 at 13:06, Cyberknutte said: Efter många om och men så blev det tillslut mattgrå metallic. Jag är riktigt nöjd! Den är svår att ge rättvisa på bild, men jäkligt snygg i verkligheten. Tyvärr så blir helhetsintrycket lite sabbat av fälgarna, de passar inte klockrent med blanka fälgar. Svarta eller mattsvarta skulle nog funka bättre. Funderar på om man kanske skulle ta och plastidippa, eller foliera, även fälgarna. Någon som har erfarenhet av det? // Andreas Det där blev ju väldigt nice! Har plastidippat fälgar med både sprayburk och sprutpistol. Går att få bra resultat, särskilt med sprutpistol där man kan justera färgmängd och sprutbild. De jag gjort med sprutpistol har överlevt 2 vintrar med starka tvättmedel och högtryckstvätt utan släpp. Men det är omöjligt att hålla det fräsch över tid. Blir gummiaktig och sträv yta som är svår att få ren. Men dessa med 285/35 20 runtom skulle nog göra jobbet: https://www.abswheels.se/falgar/356/?pid=727&p=2
June 3, 20186 yr comment_161947 6 timmar sedan, Niqlaz said: På min är det uppskuret. Fick veta att det var så med besiktning, men de borde lagt dit det snyggt med lite lim.
June 4, 20186 yr comment_161954 On 5/30/2018 at 9:12 AM, Duckster said: Nu ropar jag till någon mer med M6 Jag har försökt att växla snabbt ett par gånger men tycker inte jag lyckas riktigt bra, finns det något tips eller det är bara till att öva, öva och öva 1-2 går helt ok, men 2-3 går sämre är jag bara kass eller behöver lådan lite tid? Skall MT82:an växlas snabbt eller mjukt för bästa resultat? I övrigt är jag mer än väl kompis med lådan och har börjat köra lite revmatchning vid nedväxling, riktigt underhållande!, en snabb "blip" på gaspedalen och fina övergångar och huvud som vrider sig. Håller med, 2 -> 3 blir oftast inte helt klockren när man kör lite inspirerat. Vet inte riktigt vad det beror på, men det är kanske bara ovana. Har ju kört automat de senaste 15 åren... Men vilken fantastiskt rolig och trevlig bil det är!! 🙂 Igår så tog jag, lite på skoj, Bogesundsvägen tillbaka efter ett besök i Vaxholm. Jag har alltid tänkt att den vägen nog är lite för krokig för att bli rolig med bil (skulle vara en Lotus Elise då..), det är ju en klassisk hojväg som jag kört med än en gång på olika hojar, men jag fick kasta mina förutfattade meningar överbord. Mustangen trivdes ju som en fisk i vatten på den där vägen!! Hade jag varit själv så hade jag vänt och kört ett varv till! 😄 Efter 200 mil så är jag sjukt nöjd med hela bilen!
June 5, 20186 yr comment_161975 En snabb fråga ..... Finns det andra som fortfarande väntar på leverans? Jag beställde min i December och har fortfarande inte ens fått en leverans dag från Upplands Motor.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.