Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

2 timmar sedan, Duckster said:

Japp, "manuell får hornen att växa ut samtidigt som du har full kontroll när du växlar ner och trycker till"
Jag velade länge med automaten men kom fram till ovan,  för min personliga körkänsla och att undvika en brutal (läs fantastisk) kickdown med 4-5 växlar ner som gör det till en tryggare upplevelse med manuell.

0-100 blir det inte mycket på vägarna som slår automaten dock, men jag är ju mer kurvkramare 
Får se om man kan lära sig "rev-matcha" ;)

Vad jag förstått behöver däcken lite värme för att fungera optimalt, rating är ju topp
https://www.michelin.se/dack/michelin-pilot-sport-4-s

Vad gäller kick-down eller inte så går det ju även att växla manuellt med automaten. 

Men sen är det nog lite olika hur bilen skall användas. Som vardagsbil är det väldigt bekvämt med automat men används bilen bara under soliga dagar och på helgerna så är det kanske roligare med manuell.  

Sen finns det en anledning till varför alla tävlingsbilar är automater... 

Manuella Mustanger i fart lär vara snabbare än automatiska diton med rätt förare då förluster i drivlinan är lägre. 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, RRS550 said:

Vad gäller kick-down eller inte så går det ju även att växla manuellt med automaten. 

Men sen är det nog lite olika hur bilen skall användas. Som vardagsbil är det väldigt bekvämt med automat men används bilen bara under soliga dagar och på helgerna så är det kanske roligare med manuell.  

Sen finns det en anledning till varför alla tävlingsbilar är automater... 

Manuella Mustanger i fart lär vara snabbare än automatiska diton med rätt förare då förluster i drivlinan är lägre. 

Finns ett problem med 15-17 när man kör med paddlar.

Problemet är att bilen, trots att du kör manuellt, går in och växlar om den anser att du ligger för länge på en växel.

Hoppas det är fixat till 2018 så bilen inte tar över och växler upp.

En klassiker är att ligga i Pariserkurvan på Mantorp och just när man är på väg ur tycker den att den skall växla upp precis när man skall ha vridet från den lägre växeln.

 

Link to comment
Share on other sites

6 timmar sedan, corvette said:

Finns ett problem med 15-17 när man kör med paddlar.

Problemet är att bilen, trots att du kör manuellt, går in och växlar om den anser att du ligger för länge på en växel.

Hoppas det är fixat till 2018 så bilen inte tar över och växler upp.

En klassiker är att ligga i Pariserkurvan på Mantorp och just när man är på väg ur tycker den att den skall växla upp precis när man skall ha vridet från den lägre växeln.

 

10r80 skall tydligen hålla växeln

Link to comment
Share on other sites

On 2018-03-21 at 09:03, kanske mustang said:

Ni som väljer att tona rutor hur ser det ut hur mörkt blir det ?    Hur många väljer att foliera även bakskärmar  vanligast är väl bara på huven ? 

 

 

Mina rutor bak är tonade och det är lätt att se utåt men svårt att se in vilket det var jag ute efter. Jag valde mellan-toning men det är som limousin med svarta rutor. Det blev inte så dyrt. 

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Robban1 said:

Mina rutor bak är tonade och det är lätt att se utåt men svårt att se in vilket det var jag ute efter. Jag valde mellan-toning men det är som limousin med svarta rutor. Det blev inte så dyrt. 

Vad tog du 15 , 20 procent ?    

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mer om styling vi har pratat om toning, en del väljer andra fälgar. Lite om stripes.  Vill inte försämra komforten, skulle en sänkning försämra komforten  på bilen och hur skulle det se ut på en bil med magnaride ? Eller vad kan man göra för styling på sidan av bilen utöver fälgar och 5.0 emblemet ? 

Link to comment
Share on other sites

För tillfället reggas det inte några 2018 GT, p.g.a. följande:

”Detta har att göra med anpassningar gällande WLTP (Euro 6.2) som ännu inte helt klara då några rättningar krävdes efter test mot Transportstyrelsen. Ford jobbar tillsammans med Penta-teamet i Bryssel kring dessa tester, och har precis fått svar från transportstyrelsen kring ett par felmeddelanden kring svarsfiler för förreg. Så detta måste implementeras i testmiljön så att det funkar och sedan läggas i produktionsprogrammet.”

Oklart när detta skulle vara fixat, men jag skulle få vänta någon/några veckor innan det gick att hämta bilen... men å andra sidan så vräker snön ner här så det är iaf lite plåster på såren :)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kroegarn said:

För tillfället reggas det inte några 2018 GT, p.g.a. följande:

”Detta har att göra med anpassningar gällande WLTP (Euro 6.2) som ännu inte helt klara då några rättningar krävdes efter test mot Transportstyrelsen. Ford jobbar tillsammans med Penta-teamet i Bryssel kring dessa tester, och har precis fått svar från transportstyrelsen kring ett par felmeddelanden kring svarsfiler för förreg. Så detta måste implementeras i testmiljön så att det funkar och sedan läggas i produktionsprogrammet.”

Oklart när detta skulle vara fixat, men jag skulle få vänta någon/några veckor innan det gick att hämta bilen... men å andra sidan så vräker snön ner här så det är iaf lite plåster på såren :)

Ursäkta men kan du förtydliga det här tack ?   Är det avgasvärden eller vad ? 

Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, kanske mustang said:

Mer om styling vi har pratat om toning, en del väljer andra fälgar. Lite om stripes.  Vill inte försämra komforten, skulle en sänkning försämra komforten  på bilen och hur skulle det se ut på en bil med magnaride ? Eller vad kan man göra för styling på sidan av bilen utöver fälgar och 5.0 emblemet ? 

Så de bilarna som kommer om en månad eller senare påverkas inte av det här ? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Låter ju väldigt intressant hur detta skall lösas smidigt....

Transportstyrelsen står på tå gällande allt just nu....
Andra strulet med transportstyrelsen när det gäller bilinköp i år, då gällde det miljöbilsklassning 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, kanske mustang said:

Ursäkta men kan du förtydliga det här tack ?   Är det avgasvärden eller vad ? 

Tjaa, har inte så mkt mer förtydligande än det som står där. Men Euro 6.2 handlar bl.a. om utsläpp och WLTP är det nya sättet man måste testa på för att bl.a. få mer realistiska förbrukningssiffror. Men säljaren mejlade idag och sa och reg.nr kommer att komma inom kort. Så har ni leverans en månad bort ska det vara lugnt :).

Link to comment
Share on other sites

On 2018-03-26 at 05:37, kanske mustang said:

Mer om styling vi har pratat om toning, en del väljer andra fälgar. Lite om stripes.  Vill inte försämra komforten, skulle en sänkning försämra komforten  på bilen och hur skulle det se ut på en bil med magnaride ? Eller vad kan man göra för styling på sidan av bilen utöver fälgar och 5.0 emblemet ? 

Allt är ju en smaksak. Personligen gillar jag en så " clean " bil som möjligt. Och med det menar jag att det inte skall blandas in för många färger. På min GT -16 som är competition orange har jag lagt 2 breda stripes från frontspoilern över huven och sedan baklucka och ner på bakspoilern. På taket har jag folierat hela mattsvart. 

De vita baklyktorna har jag satt mörkare kåpor över. Det som kommer ske härnäst är sänkning med eibach fjädrar och nya 20" hjul. Kommer även att foliera de kromade 5.0 emblemen på sidan. Mina rutor är även tonade så mörkt som möjligt. 

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Tobbe1977 said:

Allt är ju en smaksak. Personligen gillar jag en så " clean " bil som möjligt. Och med det menar jag att det inte skall blandas in för många färger. På min GT -16 som är competition orange har jag lagt 2 breda stripes från frontspoilern över huven och sedan baklucka och ner på bakspoilern. På taket har jag folierat hela mattsvart. 

De vita baklyktorna har jag satt mörkare kåpor över. Det som kommer ske härnäst är sänkning med eibach fjädrar och nya 20" hjul. Kommer även att foliera de kromade 5.0 emblemen på sidan. Mina rutor är även tonade så mörkt som möjligt. 

Sänkning syns det så mycket, sen är jag lite rädd för att bilen blir mindre komfort. Det är det jag gillar med mustangen blandning mellan  sport och ändå  så mycket komfort man kan få för en så sportig bil.  

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, kanske mustang said:

Sänkning syns det så mycket, sen är jag lite rädd för att bilen blir mindre komfort. Det är det jag gillar med mustangen blandning mellan  sport och ändå  så mycket komfort man kan få för en så sportig bil.  

Nja. Jag har köpt så att den sänker 1" runt om. Det är ju inte så mycket. Men sedan är mustangerna rätt höga original. Så jag kan inte yttra mig om komforten än. Men jag gör det i samband med att jag byter till större hjul. Tycker liksom att original hjulen sitter rent för långt in. Tror att en sänkning i samband med att hjulen kommer längre ut kommer förbättra väghållningen rätt bra. Att den sedan blir stötigare och spårigare har jag inga problem med.

Link to comment
Share on other sites

12 minuter sedan, Tobbe1977 said:

Nja. Jag har köpt så att den sänker 1" runt om. Det är ju inte så mycket. Men sedan är mustangerna rätt höga original. Så jag kan inte yttra mig om komforten än. Men jag gör det i samband med att jag byter till större hjul. Tycker liksom att original hjulen sitter rent för långt in. Tror att en sänkning i samband med att hjulen kommer längre ut kommer förbättra väghållningen rätt bra. Att den sedan blir stötigare och spårigare har jag inga problem med.

sänkning och spacers  för att få ut hjulen med  ? 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, kanske mustang said:

sänkning och spacers  för att få ut hjulen med  ? 

Nope inga spacers. Blir 10" breda fälgar fram med 275/35 däck och bak blir det 11" breda med 315/35 däck. Så de lär fylla ut hjulhuset.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...