Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

29 minuter sedan, kanske mustang said:

Vad är det bilen gör;  den drar upp rutorna en liten bit när man öppnar dörren eller något sådant ?  Sen när man startar bilen  så låter det som om npgot är löst och ligger och skakar, fler som har det så ?  :)

Att rutorna åker upp när du stänger eller går ner när du öppnar är för det inte finns någon ram.

Vad som låter är oklart. Var kommer ljudet ifrån?

Link to comment
Share on other sites

Just now, kanske mustang said:

Utan ram ?  De justeras elektriskt av bilen ?    Vet inte framifrån någonstans instrumentpanelwn kanske ser inget löst har provat att hålla lite på olika ställen men inget dämpar ljudet, kanske öppna motorhuven och kolla med

Framrutorna har väl ingen ram runt sig så att säga. Därför åker den ner så att du kan öppna dörren och åker upp när du stänger för att täta till.

Ja det där med ljud är svårt men kan tro att det är ifrån ett ställe men kan vara någon helt annanstans som det egentligen kommer ifrån.

Link to comment
Share on other sites

29 minuter sedan, kanske mustang said:

Ok tack så rutirna är normalt  kan det vara så ött det som låter löst är med normalt ?

Nej om det är ett skramlande ljud så låter det inte normalt. Har det varit så ifrån början?

Link to comment
Share on other sites

Hej alla glada Mustangvänner!

Vi hämtade pärlan igår hos Bilmånsson i Halmstad. Vi är supernöjda med bilen och säljaren Torbjörn. Allt är helt perfekt och vi är så glada.

Ni som valt manuell låda, har för mig att den skall mellangasa  (revmatching down shifting) vid nerväxling.. Men jag har inte lyckats hitta den funktionen/inställningen.

Jag hoppas den funktionen finns på GT med manuell låda? Är det någon som vet hur det funkar eller finns bara funktionen på bilar med automatlåda?

Bif. ett par bilder....

Leverans2.jpg

Leverans1.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Just now, dr.Jones said:

Hej alla glada Mustangvänner!

Vi hämtade pärlan igår hos Bilmånsson i Halmstad. Vi är supernöjda med bilen och säljaren Torbjörn. Allt är helt perfekt och vi är så glada.

Ni som valt manuell låda, har för mig att den skall mellangasa  (revmatching down shifting) vid nerväxling.. Men jag har inte lyckats hitta den funktionen/inställningen.

Jag hoppas den funktionen finns på GT med manuell låda? Är det någon som vet hur det funkar eller finns bara funktionen på bilar med automatlåda?

Bif. ett par bilder....

Leverans2.jpg

Leverans1.jpg

Grattis, riktigt fin.

Rev-match återfinns på kommande 2019 på den manuella lådan.

10R80, mao automaten har det det dock

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RRS550 said:

Nej om det är ett skramlande ljud så låter det inte normalt. Har det varit så ifrån början?

Ja jag tror det, har bara haft bilen sen torsdag.  Låter som om något skakar lite / vibrerar,  inget   metalliskt ljud, svårt att beskriva men om jag hade haft ett  cdskivfodral på  instrumentbrädan och gasat  kunde jag nog fått samma ljud alltså som om något ligger och skakar.. 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

21 minuter sedan, kanske mustang said:

Ja jag tror det, har bara haft bilen sen torsdag.  Låter som om något skakar lite / vibrerar,  inget   metalliskt ljud, svårt att beskriva men om jag hade haft ett  cdskivfodral på  instrumentbrädan och gasat  kunde jag nog fått samma ljud alltså som om något ligger och skakar.. 

Kanske skall kontakta närmaste verkstad så att de kan kolla på det.

Link to comment
Share on other sites

@kanske mustang
Ring Bilmånsson och ta en tur vid lämpligt tillfälle
Så får ju bilen rulla ut mot kusten från mörkaste småland .)

@Tobbe1977 lite väl låg i hjulhusen, 5-10mm mindre sänkning hade gjort sig i mitt tycke men han kanske kör coilovers?
färgen älskar jag och så även beställde, fälgarna är grymt snygga samt övrigt smått och gott - tumme upp!

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Duckster said:

@kanske mustang
Ring Bilmånsson och ta en tur vid lämpligt tillfälle
Så får ju bilen rulla ut mot kusten från mörkaste småland .)

@Tobbe1977 lite väl låg i hjulhusen, 5-10mm mindre sänkning hade gjort sig i mitt tycke men han kanske kör coilovers?
färgen älskar jag och så även beställde, fälgarna är grymt snygga samt övrigt smått och gott - tumme upp!

Skickade sms får se om han svara sen hur vi ska lösa det   har en bit till Halmstad  🙂 

Link to comment
Share on other sites

öppna bilen är bara att ta i handtaget men  hur fungerar låsning   vad är skillnad om man trycker två gånger på låsknapp eller en eller ingen ?   Trycker en gång och  follow me home  slutar och  blinkersa blinkar, är den helt låst nu ?  trycker två gånger   och den tutar med   ?   låser den sig själv om man bara går därifrån med nyckel, efter en liten stund ? 

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, RRS550 said:

Kanske skall kontakta närmaste verkstad så att de kan kolla på det.

Det är när man står still och precis startat som det låter som mest efter kanske 20 sekunder    skakar det lite mindre  och motrorn har  blivit lite mer varm.  Har inte tänkt på om det finns när man kör tror knappt det. 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

6 timmar sedan, dr.Jones said:

Hej alla glada Mustangvänner!

Vi hämtade pärlan igår hos Bilmånsson i Halmstad. Vi är supernöjda med bilen och säljaren Torbjörn. Allt är helt perfekt och vi är så glada.

Ni som valt manuell låda, har för mig att den skall mellangasa  (revmatching down shifting) vid nerväxling.. Men jag har inte lyckats hitta den funktionen/inställningen.

Jag hoppas den funktionen finns på GT med manuell låda? Är det någon som vet hur det funkar eller finns bara funktionen på bilar med automatlåda?

Bif. ett par bilder....

Leverans2.jpg

Leverans1.jpg

Gratis  🙂 ser bra ut och du är bättre än mig på att ta bilder 

Link to comment
Share on other sites

Insåg precis att jag har köpt en bil med Showstopper Red inredning 🙂 Kanske  inte vad jag hade valt själv, men jag börjar ändå tycka att det kan vara lite kul med något annat än svart.

Men detta ställer kanske vissa krav på vilken nyans man väljer på wrappen... vad säger ni?

Är det någon annan som beställt Showstopper Red inredning?

 

Ändrade %s av %s (%s)
.
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är coolt med showstopper red, lite lagom "porrigt" hehe
Vid första anblick var jag helt inne på en magnetic med eventuellt showstopper red, frun tvärvägrade dock!

Sedan blev jag förälskad i orange fury och även min bättre halva tycker färgen är läcker - och då försvann automatiskt det röda alternativet.

Kul med annorlunda på en bil som mustang!

Link to comment
Share on other sites

Ta det lite lugnt när det är blött ute.  Körde sakta och  svängde,  hjulen släppte lite gran trots    att  det var låg hastighet och  jag har normal mode inne så antislapp och allt på.  Var lite oförberedd på det, men vet bättre  nu 🙂 

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Duckster said:

Pilot Sport 4S är inte riktigt kompis med kyla och väta, de behöver lite värme
Ta det försiktigt 😃 

Och då är de ganska så mycket bättre än Pirellidäcken som bilen kom med förut.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Moddningen kan snart börja :) Magneridesänkfjädrar och bakpanel utan GT "fejkade" tanklocket har beställts. Minst 2v leveranstid... men den som väntar på något gott :). Spacerplattor nästa detalj på listan :)

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, kroegarn said:

Moddningen kan snart börja 🙂 Magneridesänkfjädrar och bakpanel utan GT "fejkade" tanklocket har beställts. Minst 2v leveranstid... men den som väntar på något gott :). Spacerplattor nästa detalj på listan 🙂

Kul att vi äntligen börjar få våra bilar!
Har väl c:a 3-4 v kvar innan jag kan hämta min LB GT Fastback.

Tänkte nog byta min bakpanel också som första åtgärd;
- Var beställde du din?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...