Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

4 minuter sedan, Miss Ivy Green said:

Jag har en 2018 Lightning Blue Fastback och tycker också att den blir dj-t blaffig. Finns en variant till och det är en reg skylt i plast som klistras dit. Ser ut som en korrekt skylt, men jag är inte där ännu. Vill du att jag återkommer när jag vet?

Gärna! Jag får med mig en liten skylthållare. Får sätta den fram och behålla stor bak

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

7 minuter sedan, Miss Ivy Green said:

Det kan finnas ett problem vid framtida besiktning, då min bil kommer att vara reggad med liten skylt bak. Men den tiden....................

Bara att switcha?

Några år kvar till besiktning 🙂

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Miss Ivy Green said:

Hej!

Jag ringde transportstyrelsen och bad att få ändrat till liten skylt 150 mm x 110 mm. Det gick bra att få en sådan och den har kommit. Kostnad 90 kr. För att få en skylt fram vill man ha ens skriftlig beställning + bild på fronten som visar hur en sådan då kan se ut. Detta gjorde jag via deras hemsida den 19 april och jag väntar och väntar. Dom har bekräftat mottagandet av mailet, men sedan...................

Kommer den inte får jag sätta den stora bak och så sätter jag denna lilla fram.

Beställ en till liten skylt som sitter bak så löser det sig.

Link to comment
Share on other sites

Nu är spacerplattorna monterade. Fick riva fram vinkelslipen 😨!!! Frambultarna var 5mm för långa så de fick vackert kapas av med 6-7 mm för att inte ta i fälgens insida. Men sedan var det bara att montera. 😁

https://www1.garaget.org/archive/1/476/410296/large_410296-3873744.jpg

https://www1.garaget.org/archive/1/476/410296/large_410296-3873745.jpg

Inte bästa bilderna/vinklarna men ev. kan man behöva fixa lite camber baktill när sänkningen ska fixas. 23 mm bak och 25 mm framtill är det nu. 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, kroegarn said:

Nu är spacerplattorna monterade. Fick riva fram vinkelslipen 😨!!! Frambultarna var 5mm för långa så de fick vackert kapas av med 6-7 mm för att inte ta i fälgens insida. Men sedan var det bara att montera. 😁

https://www1.garaget.org/archive/1/476/410296/large_410296-3873744.jpg

https://www1.garaget.org/archive/1/476/410296/large_410296-3873745.jpg

Inte bästa bilderna/vinklarna men ev. kan man behöva fixa lite camber baktill när sänkningen ska fixas. 23 mm bak och 25 mm framtill är det nu. 

Hur breda spacers valde du? Du lär få fint grussprut nu, går ju utanför skärmarna :).

Link to comment
Share on other sites

Här är en till som går å väntar på leverans....

Lightning Blue, FB, CP4, magneride och Larm. Väntar på bl a sänkningssatsen innan leverans....

hittat hit genom ”badass” inlägg om Project 6GR.

Hängt med mest i Chevy-världen innan.....

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, WoberT said:

Hur breda spacers valde du? Du lär få fint grussprut nu, går ju utanför skärmarna :).

Stod i slutet av inlägget 🙂. Men 25 mm fram och 23 mm bak. Tror man kunde ha lagt sig på 20 mm bak och fortfarande klarat sig från originalbultarnas längd att sticka ut för långt för spaceplattan. Den ska snart folieras... men visst det är en vecka av att försöka hitta ren och fin asfalt utan grus🤪

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

@kroegarn

Jag kommer köra på din setup på vintern.

Bilen skall in på stenskottsfoilering den 7:e, blir Xpel. Skall även se om det finns några smida stänkskydd. Får bilen på lördag den 5:e jag kommer ha helgen full. Hämta den i Halmstad på lördag, köra till sthlm, polera bort eventuella hairlines på söndag där foileringen skall vara sen in på måndagen 🙂

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
32 minuter sedan, Julle said:

Här är en till som går å väntar på leverans....

Lightning Blue, FB, CP4, magneride och Larm. Väntar på bl a sänkningssatsen innan leverans....

hittat hit genom ”badass” inlägg om Project 6GR.

Hängt med mest i Chevy-världen innan.....

 

Härligt grattis, hämtar en liknande på lördag. Byter bort de smidda fälgarna mot CP2 fälgarna. Har andra som kommer vara monterade när jag hämtar upp bilen, även sänkning och lite annat i bakvagnen kommer vara gjort när jag hämtar upp bilen.

 

Min kommer också vara en pendlarbil 🙂

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, RRS550 said:

Min kommer också vara en pendlarbil 🙂

Min också... hittills blivit 100 mil på två veckor 🙂. Men än så länge lutar jag åt att inte köra med "ponnyn" i vinter.... får se vad jag bestämmer mig för när det närmar sig. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, kanske mustang said:

Någon som funderar på en bullitt ? Eller kanske bara de unika fälgarna ? 

Fattade jag rätt sålde BilMånsson två st bullit bara i helgen så frågan är om det finns så många att få tag i?

Jag har nog inte fattat grejen, inget som lockar mig.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, kroegarn said:

Stod i slutet av inlägget 🙂. Men 25 mm fram och 23 mm bak. Tror man kunde ha lagt sig på 20 mm bak och fortfarande klarat sig från originalbultarnas längd att sticka ut för långt för spaceplattan. Den ska snart folieras... men visst det är en vecka av att försöka hitta ren och fin asfalt utan grus🤪

Ja jäklar det gjorde det ju :). Av någon anledning fick jag för mig att du hade sänkt bilen 25 och 23mm. 

Link to comment
Share on other sites

Har de svenska bilarna något performance pack? Satt o kollade på det nu och det verkar inte gå att lägga till när man bygger en bil. Däremot har ju de svenska bilarna brembobromsarna eller? Har vi någon avskalad version av performance pack?

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Idag hämtade vi ut vår nya pärla 😍.

Jäklar så rolig bil. Tyvärr inte cabväder.

Bokade även in en sänkning av bilen när den ändå ska in för montage av vindavledaren om ett tag.

20180503_095357-01.thumb.jpeg.0e97435f2c70c16abbc8db2ff324abea.jpeg20180503_095809-01.thumb.jpeg.22e33ab4d6431d1facf69a2586ce5b1d.jpeg20180503_120255.thumb.jpg.acf7b2aa921279ea94364938a74994ef.jpg20180503_164132.thumb.jpg.db5992db5892021bc94da8e55f160f2a.jpg20180503_163821.thumb.jpg.965a08d3faabee73d7c9c2ddc9447b6d.jpg

 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
17 timmar sedan, WoberT said:

Har de svenska bilarna något performance pack? Satt o kollade på det nu och det verkar inte gå att lägga till när man bygger en bil. Däremot har ju de svenska bilarna brembobromsarna eller? Har vi någon avskalad version av performance pack?

Alla bilar i Sverige har Performance pack, det som saknas gentemot PP i US är fjäderbensstaget. Jag är även osäker på om EU versionen av PP har torsen-diff eller inte

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RRS550 said:

Alla bilar i Sverige har Performance pack, det som saknas gentemot PP i US är fjäderbensstaget. Jag är även osäker på om EU versionen av PP har torsen-diff eller inte

Sen har vi väl inte de två analoga mätarna i mittkonsolen. Oljetryck och något mer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...