Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

(redigerad)

Kollade för skoj skull vad transportstyrelsen har för ljudnivå vid stillastående, V90:n med diesel jag hade mätte 75dB och Mustang 2018 93dB, det är en enorm skillnad och väldigt högt, måste vara på gränsen för att bli godkänt väl...

Den 2016 Mustang jag hade var specad 87dB så ljudtrycket är 4 ggr så högt på 2018, örat uppfattar det i och för sig som knappt dubblerat.

 

Edit:

Gränser verkar inte finnas utan vid besiktning får den inte låta mer än 5dB över vad som står i registringspappren. Porsche GT3 RS har 108dB!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, Junkers said:

Kollade för skoj skull vad transportstyrelsen har för ljudnivå vid stillastående, V90:n med diesel jag hade mätte 75dB och Mustang 2018 93dB, det är en enorm skillnad och väldigt högt, måste vara på gränsen för att bli godkänt väl...

Den 2016 Mustang jag hade var specad 87dB så ljudtrycket är 4 ggr så högt på 2018, örat uppfattar det i och för sig som knappt dubblerat.

 

Edit:

Gränser verkar inte finnas utan vid besiktning får den inte låta mer än 5dB över vad som står i registringspappren. Porsche GT3 RS har 108dB!

Köp Long tube headers och x-pipe så slipper du tänka på det 😄

Link to comment
Share on other sites

10 timmar sedan, Tobbe1977 said:

295/35 på 11" fälg. Är där inte mycket strech då?

Sugen på att ta någon närbild på hur söksidan ser ut?

Frågar mest för jag kommer själv också köpa 11" bak med ET50. Dock har jag inte beställt däck än utan funderar på 295/35, 305/35 eller 315/35.

Det är lite lite stretch tar bild sen. Har inte bilen (inlämnad på Xpel-foilering).

Anledningen jag inte gick på 305 var för att hålla nere differensen i rullomkretsen.

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, RRS550 said:

Det är lite lite stretch tar bild sen. Har inte bilen (inlämnad på Xpel-foilering).

Anledningen jag inte gick på 305 var för att hålla nere differensen i rullomkretsen.

Jag tänkte också köra med Xpel. Ska ta min 2015 till två ställe för att visa de var mina "typiska" stenskot hamnar. Sen se vad de kommer med förslag. Ett ställe vet jag har Xpel, den andra måste jag kolla närmare på för att se vilken stenskotsfilm de använder.

Vilken Xpel ställe har du gått till? Du få gärna berätta din upplevelse av firman och deras jobb på din bil om du orkar/vill.

Ta du Xpel på hela bilen eller kommer du köra en "Front Clip"?

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, RRS550 said:

Det är lite lite stretch tar bild sen. Har inte bilen (inlämnad på Xpel-foilering).

Anledningen jag inte gick på 305 var för att hålla nere differensen i rullomkretsen.

Är det speciell foliering?   jag tog vanlig bara  ytterst på  huven skulle hålla ungefär 200 mil o kostade 500 kr 

Link to comment
Share on other sites

Efter lite strul så är min bil nu hämtad 😃
Helt fantastiskt, vilka blickar bilen ger och vilken känsla bakom ratten.

Lite varv på stan igår då barnen ej visste något, så det hoppade och tjattrade om hur cool och snygg den är, den känslan är guld värd 😃
Känns att det var ett tag sedan man körde manuell och tar lite tid att vänja sig, men att jag ändrade till manuell var rätt för mig.

Min fars kommentar - "Helt rätt att du vågade ta den färgen, så snygg!"
Jag är normalt en doldis men nu blir det svårt med en Orange Fury GT Fastback

Körde inom en polare som satte sig i bilen och startade, jag tog på mig bältet och sa kör du en sväng 😃
Så helt lyrisk även han hehe

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Imorgon kl 10.00 är det dags för mig. Riktigt spännande! Det blir min första sportbil någonsin, och även den första med mer än 200 kusar. 😕 Har mest haft diverse SUV (Patrol, LC, X3) och MPV. Min nuvarande vardagsbil är en Multivan som jag kört i 3 år, Mustangen kommer nog att kännas lite piggare... 😉  Nu när jag tänker efter så kom jag fram till att den snabbaste bil jag någonsin kört / åkt är en Saab 9-5 Aero...  

Även för mig så blir det att vänja om sig vid manuell låda. Har kört manuell på 15 år förutom någon hyrbil i Spanien, men det var riktigt kul att köra manuell hyr Hyundai på de krokiga vägarna upp till toppen av GranCan. Någonstans där så väcktes idén om en sportbil.

Vad tror ni om solidgrå, typ som nya Porsche, foliering med mattsvarta stripes? 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Junkers said:

Bilköer... 0.72 efter 60km är väl ok nedcabbat med 451hk och 1.9 ton bil... Hyfsad medelhastighet. Tog samma i 95 som 75.

 

IMG_20180510_113427.jpg

Min bil måste vara trimmad, har inte kommit ner i några sådana siffror 😄

Link to comment
Share on other sites

Hur får ni fram färddator ?.  En sak som jag set på youtube  som jag provade idag var att trycka snappt på lås upp på nycklen sen hålla den inne då åker rutorna ner, synd att vi inte kan starta den på håll med nyckel med som i USA 

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, kanske mustang said:

Hur får ni fram färddator ?.  En sak som jag set på youtube  som jag provade idag var att trycka snappt på lås upp på nycklen sen hålla den inne då åker rutorna ner, synd att vi inte kan starta den på håll med nyckel med som i USA 

Kugghjul och välj färddator sedan kan du bläddra upp ner mellan 5-6 olika.

 

kan tillägga att efter dagens 36 mil blev snittet 9,3 efter lite kulkörning och stadscruising

Link to comment
Share on other sites

Har svårt att få ett svar från säljaren.

Köpte och hämtade min mustang hos upplands motor för ca 2 veckor sedan. Min första fråga var då jag startade upp bilen varför står det "reservdäckets driftpaket" som första sak och något jag måste klicka bort varje gång jag startat bilen.

 

Första svaret var, "men så ser det ut på alla bilar vi levererat. Men jag kan fråga Ford vad de säger" Når jag jagat de om detta de sista veckorna får jag bara svaret vi väntar på svar från ford.

 

När jag googlade "reservdäckets driftpaket" hittar jag endast servis råd för en annan ford där det står att det " Reservdäckets driftpaket. Visas när satsen behöver service. Vänd dig till en auktoriserad återförsäljare."

 

Men innan jag fortsätter tjafsa med upplands motor ville jag kolla om någon annan har samma problem?

bild 197.jpg

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Lär väl vara det här problemet:

https://ford.oemdtc.com/3278/service-tire-mobility-kit-message-in-instrument-panel-cluster-ipc-2018-ford-mustang

 

SSM 47267 – 2018 Mustang – Service Tire Mobility Kit Message Or Lost Personalization Settings In Instrument Panel Cluster (IPC)

Some 2018 Mustang vehicles equipped with the digital IPC may exhibit a “Service Tire Mobility Kit” message being displayed in the IPC, or personality settings which the customer set not being properly retained within the IPC

Reprogram the IPC using Integrated Diagnostic System (IDS) or Ford J2534 Diagnostic Software (FJDS) release 109.01 or higher.

Make sure you are connected to the internet when entering module programming to obtain the latest updates.

Calibration files may also be obtained at www.motorcraftservice.com.

For claiming, use causal part 10849 and applicable labor operations in Section 10 of the Service Labor Time Standards (SLTS) Manual.


APPLICABLE VEHICLES
2018 CAR: ZG S550N MUSTANG

 

 

finns med i forumets lista med annat nummer också:

 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 2018-05-10 at 18:16, kanske mustang said:

Hur får ni fram färddator ?.  En sak som jag set på youtube  som jag provade idag var att trycka snappt på lås upp på nycklen sen hålla den inne då åker rutorna ner, synd att vi inte kan starta den på håll med nyckel med som i USA 

finns kit att köpa för det...

Link to comment
Share on other sites

On 2018-05-10 at 16:49, Junkers said:

Bilköer... 0.72 efter 60km är väl ok nedcabbat med 451hk och 1.9 ton bil... Hyfsad medelhastighet. Tog samma i 95 som 75.

 

IMG_20180510_113427.jpg

Så det går att hålla nere förbrukningen, en sak jag inte är så bra på. Men inte med någon bil, kör aggressivt och mycket stadskörning så 18 / 100km  men det är ok blir inte så många mil per år, och  jag hade andra krav på bilen  när jag valde den annat än låg  förbrukning 🙂 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Är det någon mer som har paneler/dörrar som inte är ok?

Höger baksskärm sitter inte ordentligt monterad(ett clips som inte sitter i), båda dörrarna behöver justeras. Passagerardörren har nog redan blivit justerad då färgen i spetsen på framskärmen där dörr och skärm möts är bortnött (kan se på bilden hur långt in dörren sitter) förardörren är tvärtom sitter långt ut istället. Bagageluckan behöver justeras samt huven.

Antennen som sitter instrumentbrädan den fyrkantiga pluppen är helt lös.

Skall ta lite bilder när jag är hemma.

20180506_132701.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Sjukt dåligt av ford att byggkvaliten inte har bättrat sig från 2015. Även dåligt av bilhandlaren att släppa ut en sådan bil.

Vet hur uppe i smöret man är när dagen kommer då det är tid att hämta ut sin nya pärla, inte går man och synar allt ända in i det minsta. Man vill ju bara ut och köra. Hade riktigt dålig lack med inbäddad smuts på min 2015 gt, slutade med delvis omlack och våtslip av hela bilen. Inget kul alls. Nästa nya bil jag köper skall synas med förstoringsglas och checklista bokas av innan papper skrives på.

Hoppas att det löser sig smidigt för er, så att ni kan njuta av era nya åk.

 

Link to comment
Share on other sites

Vi får hoppas att kvaliten  inte gäller säkerheten, vill helst att allt ska funka där som te x bromsar 🙂  Ska   ha min undersökt på onsdag  för att se vad som skramlar är löst. Kolla skärmar och dörrar har jag inte ens tänkt på, kanske man får göra med. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...