Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

(redigerad)

Blev förvånad körde mot en 2016 RS6 igår, den har 605hk och 700nm(750 med overboost). Han drog mig men det var inte någon 150hk och 160nm skillnad pisk jag fick. Ej något rödljusrace

Med tune så tror jag att jag hade tagit honom.

 

Disclaimer: vi körde på autobahn :P...

 

Vad är kontentan, mycket prestanda för pengarna.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Gäst

Såg att det inte fanns några textilmattor på golvet i baksätet på min bil när jag tittade, man är inte där så ofta... Ligger det några i era bilar? 

Link to comment
Share on other sites

4 minuter sedan, Niqlaz said:

Såg att det inte fanns några textilmattor på golvet i baksätet på min bil när jag tittade, man är inte där så ofta... Ligger det några i era bilar? 

Inte i min i alla fall 

Link to comment
Share on other sites

5 minuter sedan, Niqlaz said:

Såg att det inte fanns några textilmattor på golvet i baksätet på min bil när jag tittade, man är inte där så ofta... Ligger det några i era bilar? 

Mer att kolla upp, hade ni med uppskuren matta under passagerarstolen för att blotta ett nummer i plåten under mattan ?   Ingen som har tryckmärke  på någon av sina stolar heller  i baksäte eller  där fram ? 

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Inga tryckmärken som jag har sett, får titta lite noggrannare och under passagerarstolen. Annars är det nog karossinpassningen och lack som är dom svagaste länkarna. Sen ställer jag mig lite tveksam till underredsbehandlingen, främst att avgassystemet, fjäderben, fjädrar, och bakre bärarmar(alu) har fått sig en behandling. Som är mycket kladdig och suger upp mängder med grus.

Link to comment
Share on other sites

10 minuter sedan, Niqlaz said:

Inga tryckmärken som jag har sett, får titta lite noggrannare och under passagerarstolen. Annars är det nog karossinpassningen och lack som är dom svagaste länkarna. Sen ställer jag mig lite tveksam till underredsbehandlingen, främst att avgassystemet, fjäderben, fjädrar, och bakre bärarmar(alu) har fått sig en behandling. Som är mycket kladdig och suger upp mängder med grus.

Någon som varit tvungen att kolla upp det nummret   tull eller vid inregistrering ?  De kanske har lagt tillbaks det snyggare på era bilar ? 

Link to comment
Share on other sites

Nu ropar jag till någon mer med M6
Jag har försökt att växla snabbt ett par gånger men tycker inte jag lyckas riktigt bra, finns det något tips eller det är bara till att öva, öva och öva

1-2 går helt ok, men 2-3 går sämre är jag bara kass eller behöver lådan lite tid?
Skall MT82:an växlas snabbt eller mjukt för bästa resultat?

I övrigt är jag mer än väl kompis med lådan och har börjat köra lite revmatchning vid nedväxling, riktigt underhållande!, en snabb "blip" på gaspedalen och fina övergångar och huvud som vrider sig.

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Duckster said:

Nu ropar jag till någon mer med M6
Jag har försökt att växla snabbt ett par gånger men tycker inte jag lyckas riktigt bra, finns det något tips eller det är bara till att öva, öva och öva

1-2 går helt ok, men 2-3 går sämre är jag bara kass eller behöver lådan lite tid?
Skall MT82:an växlas snabbt eller mjukt för bästa resultat?

I övrigt är jag mer än väl kompis med lådan och har börjat köra lite revmatchning vid nedväxling, riktigt underhållande!, en snabb "blip" på gaspedalen och fina övergångar och huvud som vrider sig.

Den skall ju gå att fullgasväxla med så det skall gå att växla snabbt så att säga. Flera i US som fått problem med sina 3ans växel, det är gafflarna i som ger upp. Tydligen i aluminium nu jämfört med stål på tidigare modell

Link to comment
Share on other sites

28 minuter sedan, Junkers said:

Automaten i dragracingläge fullgasar i vart fall vid växlingarna, spinner lite lätt vid varje växling i början, askul...

Manuella har no lift shift

Link to comment
Share on other sites

Japp, frågan är om man vågar lära sig i och med att de valt aluminium till gafflarna istället för stål.
Ett alternativ är ju att installera någon annan "short shifter" för att komma runt problemet, men då tar man samtidigt bort garantin på 5år

No lift shift är väl gasen i botten och snabb koppling / i med ny växel om jag förstått rätt?

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Efter många om och men så blev det tillslut mattgrå metallic.

 

676943457_2018-05-3117_39_56.thumb.jpg.fa53194a1c92a72aaf3d8e07397ae20d.jpg

88153163_2018-05-3117_41_21.thumb.jpg.ee0de2596f8e81ad4b8823d0e457c454.jpg

687930273_2018-05-3117_46_51.thumb.jpg.be30683378416a8c636c8d5a1bf4e648.jpg

537712848_2018-05-3117_46_20.thumb.jpg.601df72fa9a88bd672ba3ac50b14140b.jpg

 

Jag är riktigt nöjd! Den är svår att ge rättvisa på bild, men jäkligt snygg i verkligheten. Tyvärr så blir helhetsintrycket lite sabbat av fälgarna, de passar inte klockrent med blanka fälgar. Svarta eller mattsvarta skulle nog funka bättre. Funderar på om man kanske skulle ta och plastidippa, eller foliera, även fälgarna.

Någon som har erfarenhet av det?

// Andreas

 

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 2018-05-30 at 22:28, Junkers said:

Automaten i dragracingläge fullgasar i vart fall vid växlingarna, spinner lite lätt vid varje växling i början, askul...

Det där känner jag igen. Jag typ smågasade vid påfarten vid motorvägen med 2018 GT aut och märkte att bakhjulen började spinna vid kickdown i ca 70 km/tim. Sen drog den iväg. Rejält.

Link to comment
Share on other sites

15 minuter sedan, Robban1 said:

Det där känner jag igen. Jag typ smågasade vid påfarten vid motorvägen med 2018 GT aut och märkte att bakhjulen började spinna vid kickdown i ca 70 km/tim. Sen drog den iväg. Rejält.

Jag har haft några hyfsat roliga bilar innan denna, fyra Porschar nu senast med en Cayman GTS som den senaste, och ingen(!) av dem kommer ens i närheten av hur Mustangen känns. Herrejisses så den går! Och den är ju inte ens rädd för kurvor! Vilken bil detta är, och vilket fantastiskt pris för all denna prestanda! Är så glad att jag hann få tag i en innan Bonus/Malus! 

Ett oväntat plus är hur sköna sätena är. Har en problematisk rygg som är misstänkt glad och nöjd efter snart 250 mil i Mustangen! 👍🏻

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

29 minuter sedan, Robban1 said:

Det där känner jag igen. Jag typ smågasade vid påfarten vid motorvägen med 2018 GT aut och märkte att bakhjulen började spinna vid kickdown i ca 70 km/tim. Sen drog den iväg. Rejält.

Min spinner ingenting..... dåligt tryck eller bra fäste ......

Link to comment
Share on other sites

Gäst
On 2018-05-29 at 12:51, kanske mustang said:

Har alla fått sin golvmatta uppskuren under passagerarstolen för att ett nummer ska bli synligt ? 

På min är det uppskuret.

Link to comment
Share on other sites

On 2018-06-01 at 13:06, Cyberknutte said:

Efter många om och men så blev det tillslut mattgrå metallic.

 

676943457_2018-05-3117_39_56.thumb.jpg.fa53194a1c92a72aaf3d8e07397ae20d.jpg

88153163_2018-05-3117_41_21.thumb.jpg.ee0de2596f8e81ad4b8823d0e457c454.jpg

687930273_2018-05-3117_46_51.thumb.jpg.be30683378416a8c636c8d5a1bf4e648.jpg

537712848_2018-05-3117_46_20.thumb.jpg.601df72fa9a88bd672ba3ac50b14140b.jpg

 

Jag är riktigt nöjd! Den är svår att ge rättvisa på bild, men jäkligt snygg i verkligheten. Tyvärr så blir helhetsintrycket lite sabbat av fälgarna, de passar inte klockrent med blanka fälgar. Svarta eller mattsvarta skulle nog funka bättre. Funderar på om man kanske skulle ta och plastidippa, eller foliera, även fälgarna.

Någon som har erfarenhet av det?

// Andreas

 

 

 

Det där blev ju väldigt nice!

Har plastidippat fälgar med både sprayburk och sprutpistol. Går att få bra resultat, särskilt med sprutpistol där man kan justera färgmängd och sprutbild. De jag gjort med sprutpistol har överlevt 2 vintrar med starka tvättmedel och högtryckstvätt utan släpp. Men det är omöjligt att hålla det fräsch över tid. Blir gummiaktig och sträv yta som är svår att få ren. 

 

Men dessa med 285/35 20 runtom skulle nog göra jobbet:

https://www.abswheels.se/falgar/356/?pid=727&p=2

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/30/2018 at 9:12 AM, Duckster said:

Nu ropar jag till någon mer med M6
Jag har försökt att växla snabbt ett par gånger men tycker inte jag lyckas riktigt bra, finns det något tips eller det är bara till att öva, öva och öva

1-2 går helt ok, men 2-3 går sämre är jag bara kass eller behöver lådan lite tid?
Skall MT82:an växlas snabbt eller mjukt för bästa resultat?

I övrigt är jag mer än väl kompis med lådan och har börjat köra lite revmatchning vid nedväxling, riktigt underhållande!, en snabb "blip" på gaspedalen och fina övergångar och huvud som vrider sig.

Håller med, 2 -> 3 blir oftast inte helt klockren när man kör lite inspirerat. Vet inte riktigt vad det beror på, men det är kanske bara ovana. Har ju kört automat de senaste 15 åren...

Men vilken fantastiskt rolig och trevlig bil det är!! 🙂 Igår så tog jag, lite på skoj, Bogesundsvägen tillbaka efter ett besök i Vaxholm. Jag har alltid tänkt att den vägen nog är lite för krokig för att bli rolig med bil (skulle vara en Lotus Elise då..), det är ju en klassisk hojväg som jag kört med än en gång på olika hojar, men jag fick kasta mina förutfattade meningar överbord. Mustangen trivdes ju som en fisk i vatten på den där vägen!! Hade jag varit själv så hade jag vänt och kört ett varv till! 😄

Efter 200 mil så är jag sjukt nöjd med hela bilen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...