Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

(redigerad)

Som svar på tidigare fråga om mattor så nej jag hade inga mattor bak heller.

Jag beställde gummimattor hos Volvo/Ford här så nu ligger två gummimattor bak och textil fram tills regnet sätter in.

 

Kostade 1050:- för originalmattor.

 

Hos Brandt bil förra gången fick jag både gummimattor 4st och textilmattor 2st,

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Junkers said:

Som svar på tidigare fråga om mattor så nej jag hade inga mattor bak heller.

Jag beställde gummimattor hos Volvo/Ford här så nu ligger två gummimattor bak och textil fram tills regnet sätter in.

 

Kostade 1050:- för originalmattor.

 

Hos Brandt bil förra gången fick jag både gummimattor 4st och textilmattor 2st,

Ska det här finnas med, verkar inte så ?  Hur ser era bilar ut i golvmattan har  era säljare lagt tillbaks och rättat till  där besiktningen skärt upp för att se nummer ? 

Link to comment
Share on other sites

Jag fick med tygmattor runt om, men bara gummimattor framtill. 

Dessutom fick jag med intressanta G-kraftssiffror i färddatorn från fabriken, vette katten hur man lyckats få så här höga noteringar 😄 

20180602_182052.jpg

Link to comment
Share on other sites

38 minuter sedan, kroegarn said:

Jag fick med tygmattor runt om, men bara gummimattor framtill. 

Dessutom fick jag med intressanta G-kraftssiffror i färddatorn från fabriken, vette katten hur man lyckats få så här höga noteringar 😄 

20180602_182052.jpg

Var det här något du frågade efter  ?   Jag har endast 2 tygmattor fram inget annat. 

Link to comment
Share on other sites

Gäst
1 hour ago, kroegarn said:

Jag fick med tygmattor runt om, men bara gummimattor framtill. 

Dessutom fick jag med intressanta G-kraftssiffror i färddatorn från fabriken, vette katten hur man lyckats få så här höga noteringar 😄 

20180602_182052.jpg

Jag hade också liknande siffror på min mätare.

Link to comment
Share on other sites

Tankar ni 95 eller 98? Eller kanske något annat? 

Teoretiskt sett så borde väl 98 kunna ge lite mer effekt även utan en tune eftersom ecun kan sätta en lite mer aggressiv tändkurva, eller är jag helt ute och cyklar? 

// Andreas 

 

 

On 7/24/2017 at 8:44 PM, Evald said:

MUSTANG

 

Link to comment
Share on other sites

16 minuter sedan, Cyberknutte said:

Tankar ni 95 eller 98? Eller kanske något annat? 

Teoretiskt sett så borde väl 98 kunna ge lite mer effekt även utan en tune eftersom ecun kan sätta en lite mer aggressiv tändkurva, eller är jag helt ute och cyklar? 

// Andreas 

 

 

 

prova med 98 om du vill, jag tankar 95  för det är smidigast.  Kanske gör det en liten skillnad med 98 men lite dyrare och finns inte överallt.  

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Cyberknutte said:

Tankar ni 95 eller 98? Eller kanske något annat? 

Teoretiskt sett så borde väl 98 kunna ge lite mer effekt även utan en tune eftersom ecun kan sätta en lite mer aggressiv tändkurva, eller är jag helt ute och cyklar? 

// Andreas 

 

 

 

Bara 98 Den lilla skillnaden i pris kan jag ta

Link to comment
Share on other sites

18 minuter sedan, Cyberknutte said:

Av nyfikenhet, hur motiverar ni 98 över 95, vad blir bättre? 

Plånboken blir lättare? 

Jag kör med 95 oktan, eftersom de sista procenten av effekt är rätt oviktigt när man har närmare 460hk. 

Link to comment
Share on other sites

I mitt fall där motorn är mappad för 98 oktan p.g.a. överladdning, kan den dra mer bränsle om man tankar 95 oktan. Med 95 oktan kommer motordatorn att sänka tändningen vilket i de flesta fall leder till ökad bränsleförbrukning. Det är alltså lättare att få "spikningar" med lägre oktan, därför sänks också tändningen för att undvika problemet. Är motorn rätt mappad plockar du ut mer effekt med högre oktan och "högre" tändning. Rätt viktigt när man har över 460hk! Rätt viktigt alltid faktiskt! Har du en "snäll" motor och kör snällt behöver du inte bry dig om 98 oktan. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Denna funktion finns också, kom efter lite vinglande efter femtimmarspass...

Orange första gången och röd andra gången.

Det var avsiktligt vinglande för jag skulle se hur mycket den vinglar om den får styra själv.

CBF42700-9961-4E57-8A96-ECFEB108E225.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gäst

Jag undrar om någon har erfarenhet av att lämna in bilen för garantijobb på karossinpassning. Hur det har fungerat, och vilka återförsäljare som är duktiga. 

Link to comment
Share on other sites

36 minuter sedan, Niqlaz said:

Jag undrar om någon har erfarenhet av att lämna in bilen för garantijobb på karossinpassning. Hur det har fungerat, och vilka återförsäljare som är duktiga. 

Min är inne för bland annat det.

Lämna in den i Segeltorp men de lämnar i sin tur vidare den till en annan firma. Får återkomma med resultatet. 

Är mina dörrar, huv och bagagelucka de skall försöka justera, men det kan ju vara så att det är skärmarna som inte är helt 100....

Riktig olustigt and en sådan dyr bil har såpass dålig passform.

Link to comment
Share on other sites

Gäst
19 minuter sedan, RRS550 said:

Min är inne för bland annat det.

Lämna in den i Segeltorp men de lämnar i sin tur vidare den till en annan firma. Får återkomma med resultatet. 

Är mina dörrar, huv och bagagelucka de skall försöka justera, men det kan ju vara så att det är skärmarna som inte är helt 100....

Riktig olustigt and en sådan dyr bil har såpass dålig passform.

Okay, spännande att höra hur det går! Du får lämna en rapport när du får tillbaka den.

Jag stör mig mest på hur en framskärm linjerar med dörr, och att kofångaren inte följer karossen på ena sidan och att skarven mellan listerna som går runt sidorutorna inte är tajt eller möts rakt!

Link to comment
Share on other sites

Blev ju tyvärr lack av både dörr och skärm på min pga dålig passning, det var så att dörren låg utanför framskärm så det är inte bara linjering och karossgap att se upp med.

Mina skarvar var helt ok så detta var svårt att se.

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Från det ena till det andra, jag tycker att det mesta verkar sitta bra i inredningen, inte så mycket skrammel. Undantagen är dörrsidan på förarsidan skramlar, främst när man spelar lite högre musik, och något ifrån baksätet som jag inte har lokaliserat. Även friskluftinsläppen i mittkonsolen kan låta om man inte ställt dom i ”rätt” läge.

Sen något roligare vad får ni för 0-100 tider, ange gärna man eller auto.

Jag har testat en gång och då med bilen i normal och då blev det 4,8s bilen är auto.

Link to comment
Share on other sites

Gäst
11 minuter sedan, Junkers said:

Får nog ange om det är cab också eftersom den är ngt långsammare. 

Min är en fastback, och originaldäck.

Link to comment
Share on other sites

22 timmar sedan, Ingemar Lindskog said:

I mitt fall där motorn är mappad för 98 oktan p.g.a. överladdning, kan den dra mer bränsle om man tankar 95 oktan. Med 95 oktan kommer motordatorn att sänka tändningen vilket i de flesta fall leder till ökad bränsleförbrukning. Det är alltså lättare att få "spikningar" med lägre oktan, därför sänks också tändningen för att undvika problemet. Är motorn rätt mappad plockar du ut mer effekt med högre oktan och "högre" tändning. Rätt viktigt när man har över 460hk! Rätt viktigt alltid faktiskt! Har du en "snäll" motor och kör snällt behöver du inte bry dig om 98 oktan. 

Orginal och kör sällan snällt vad ska man ha då jetfuel ? 🙂 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
7 timmar sedan, Niqlaz said:

Okay, spännande att höra hur det går! Du får lämna en rapport när du får tillbaka den.

Jag stör mig mest på hur en framskärm linjerar med dörr, och att kofångaren inte följer karossen på ena sidan och att skarven mellan listerna som går runt sidorutorna inte är tajt eller möts rakt!

Ja listerna runt fönstren skall vi inte tala om...

 Sitter inte ens limmad på ett ställe på min..... som tur är det längst bak där vatten ändå skall kunna rinna .

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Niqlaz said:

Från det ena till det andra, jag tycker att det mesta verkar sitta bra i inredningen, inte så mycket skrammel. Undantagen är dörrsidan på förarsidan skramlar, främst när man spelar lite högre musik, och något ifrån baksätet som jag inte har lokaliserat. Även friskluftinsläppen i mittkonsolen kan låta om man inte ställt dom i ”rätt” läge.

Sen något roligare vad får ni för 0-100 tider, ange gärna man eller auto.

Jag har testat en gång och då med bilen i normal och då blev det 4,8s bilen är auto.

Jag har något skrammel när jag kör ifrån förardörren någonstans. Är väl ett clips eller dylikt.

Har 0-100 på 4.9 då med bra mycket lättare fälgar och 295 bak. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...