Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

(redigerad)
11 timmar sedan, Torino_GT said:

Ni som hade som hade byggdatum i mitten/slutet av februari har ni fått era mustanger?

Hade byggdatum 14/2 och inte fått min ännu 😞

Hmmm, min va byggd i januari å fanns i Halmstad i april. Dock har den inte blivit levererad än av olika orsaker...

Vad säger Ford? Vet dom var den är? Lovade dom dig leverans innan 1. Juli när du beställde?

Kan dom inte lova innan 1. Juli är det läge å dra sig ur, annars behöver du få 50.000 k rabatt för ökade skattekostnader under 3 år. 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Torino_GT said:

Ni som hade som hade byggdatum i mitten/slutet av februari har ni fått era mustanger?

Hade byggdatum 14/2 och inte fått min ännu 😞

Jag beställde min den 16:e December. De sa att det ska vara lite tajt, men inte skulle vara ett problem.

Jag fick en byggdatum på den 14:e Feb. Den byggdes inte då. Den byggdes den 20:e Mars istället. Ingen kunde berätta varför byggdatumet flyttades. Den har tydligen suttit i över en månad i Maryland i väntan på transport. Den ska vara "in transit". Jag har fått en ankomst datum till Sverige för den 15:e Juni. Ingen leveransdatum än.

Jag har inkluderat en klasul i min kontrakt som säger att om de kan inte registrera den i Sverige innan den 1:a Juli, har jag rätt att häva köpet. Tror inte ett dug på att de skulle ersätta mig för extra skattekostnader pga av deras sen leverans.

Hur många andra väntar på leverans?

Link to comment
Share on other sites

Alla nöjda med sin Auto 10 ?  Är säkert som det ska vara men ibland  när man kör sakta ifrån en parkering eller liknande så känns det som det dröjer lite innan man kommer iväg lite som om bilen funderade på om den skulle växla  innan man kommer iväg,  även i låga farter när man svänger  i en korsning eller så så kan den hoppa lite fram  eller gunga svårt att förklara. Fler som har det så här ? kanske kommer uppdatering av mjukvara eller något senare som gör den lite mer smidig ? 

Link to comment
Share on other sites

Har sett lite liknande inlägg på mustang6 forumet, förmodligen fixas det med en uppdatering av mjukvaran, precis som du själv säger.
Trodde man skulle lugna sig lite när man väl "fått" bilen men man glor ju i dessa forum dagligen....

Kör så det ryker!
 

Link to comment
Share on other sites

3 minuter sedan, Duckster said:

Har sett lite liknande inlägg på mustang6 forumet, förmodligen fixas det med en uppdatering av mjukvaran, precis som du själv säger.
Trodde man skulle lugna sig lite när man väl "fått" bilen men man glor ju i dessa forum dagligen....

Kör så det ryker!
 

Men det finns  inget ännu som du vet ?   Hoppas ingen här har problem med sin manuella   verkar vara en del i Usa som har det, finns en del  på youtube om det och säkert även på andra forum.  Tydligen så är felet något med fork  gaffel på svenska inte så kunnig men finns säkert de som är som vet  vad som menas. 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, kanske mustang said:

Alla nöjda med sin Auto 10 ?  Är säkert som det ska vara men ibland  när man kör sakta ifrån en parkering eller liknande så känns det som det dröjer lite innan man kommer iväg lite som om bilen funderade på om den skulle växla  innan man kommer iväg,  även i låga farter när man svänger  i en korsning eller så så kan den hoppa lite fram  eller gunga svårt att förklara. Fler som har det så här ? kanske kommer uppdatering av mjukvara eller något senare som gör den lite mer smidig ? 

Har också tänkt på detta. Jag jämför nu senast med min förra bil, en BMW M140i med den 8-växlande ZF-lådan. Väldigt smidig och fin låda. En annan automat jag har haft är Porsches PDK, lite hårdare men även den väldigt bra. 

Mustangens A10 är väl det jag förväntade mig. Rätt yxig och ryckig. Tar ofta fel på växel och hoppar till osv, men eftersom mina förväntningar på en amerikansk bil är betydligt lägre än om jag hade betalat dubbelt så mycket för en MB eller en M3 så är den ändå ”ok”. En mjukvaru-uppgradering skulle ju sitta fint dock. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, kanske mustang said:

Alla nöjda med sin Auto 10 ?  Är säkert som det ska vara men ibland  när man kör sakta ifrån en parkering eller liknande så känns det som det dröjer lite innan man kommer iväg lite som om bilen funderade på om den skulle växla  innan man kommer iväg,  även i låga farter när man svänger  i en korsning eller så så kan den hoppa lite fram  eller gunga svårt att förklara. Fler som har det så här ? kanske kommer uppdatering av mjukvara eller något senare som gör den lite mer smidig ? 

Min är likadan. Tänker på det speciellt när man backar o sen lägger i drive för att köra framåt. Då tar det rätt lång tid innan växeln går i. Har hänt flera gånger att jag lyckats varva upp motorn innan växeln hoppat i. 

Link to comment
Share on other sites

När det gäller de manuella lådorna så verkar det som de snålat på sina "forks" som knäcks efter hård belastning. (De lämnar både mer effekt + vrid i USA än i EU)
Vi får väl se vad som kommer med anledning av detta, samtidigt kan man ju byta till en short shifter som Hybrid 3 t.ex
- Problemet som kommer då är att då slutar garantin att gälla.....

Slutklämmen blir att 5års garanti är bra, händer något stort maskinellt så finns det både garantier och försäkringar.

Sedan är det samtidigt som så att du hittar alltid de med problem på youtube och forum, ser du det i procent med fel så är det ytterst få som verkligen har / får problem.
Men visst bör man vara medveten

Även en del A10 problem har hittat till både forum och youtube, även med helkörda lådor som byts ut till nya.

Som sagt 5års garanti = tummen upp!

Link to comment
Share on other sites

24 minuter sedan, Duckster said:

När det gäller de manuella lådorna så verkar det som de snålat på sina "forks" som knäcks efter hård belastning. (De lämnar både mer effekt + vrid i USA än i EU)
Vi får väl se vad som kommer med anledning av detta, samtidigt kan man ju byta till en short shifter som Hybrid 3 t.ex
- Problemet som kommer då är att då slutar garantin att gälla.....

Slutklämmen blir att 5års garanti är bra, händer något stort maskinellt så finns det både garantier och försäkringar.

Sedan är det samtidigt som så att du hittar alltid de med problem på youtube och forum, ser du det i procent med fel så är det ytterst få som verkligen har / får problem.
Men visst bör man vara medveten

Även en del A10 problem har hittat till både forum och youtube, även med helkörda lådor som byts ut till nya.

Som sagt 5års garanti = tummen upp!

Ja  kör så länge det håller 🙂  men hoppas på  uppdatering så den blir lite smidigare.  De som vill behållla bilen längre finns  även maskinskada på försäkring om man vill teckna det upp till 10-12 tusen mil eller 8 år brukar det  vara.  För min del gillar jag bilen väldigt mycket men hoppas att allt är bättre med den nya modellen när den sen kommer om kanske 3-4 år  då tar vi en sådan i stället, om familjeförhållandet förändras kan det bli en BMW och eller istället för 🙂 

Link to comment
Share on other sites

min skulle komma i början på maj

kom ingen och ingen vet varför. nu säger de att den ska komma med båten midsommarveckan och levereras veckan därpå. 

jag har beställt min i Linköping

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, rottis said:

29/6 skulle den komma till Sverige ringde de och sa i morse.

vilket strul

Jag ska ringa Upplands Motor imorgon. De sa till mig sist, att båten skulle preliminärt komma den 15:e Juni. Men det var lite över en månad sedan de sa så.

Om båten kommer den 29:e, ska vara intressant att se om de kan regga alla innan dagen är slut? Kan inte tänka mig att det går att regga de på lördag den 30:e.

Link to comment
Share on other sites

On 2018-06-13 at 13:18, rottis said:

min skulle komma i början på maj

kom ingen och ingen vet varför. nu säger de att den ska komma med båten midsommarveckan och levereras veckan därpå. 

jag har beställt min i Linköping

Får du kompensation för det här ?  

Link to comment
Share on other sites

On 2018-06-09 at 20:42, RRS550 said:

Ja listerna runt fönstren skall vi inte tala om...

 Sitter inte ens limmad på ett ställe på min..... som tur är det längst bak där vatten ändå skall kunna rinna .

Hur har det gått?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...