Torino_GT October 22, 2018 Report October 22, 2018 Efter två månader så har verkstaden börjat med motorbytet, kanske hinner köra några dagar innan man ställer av bilen. Citera
kanske mustang October 22, 2018 Report October 22, 2018 49 minuter sedan, Junkers said: Ha ha check på det: Ford held a major dealer event this week in which it previewed the 2020 Shelby GT500 (leaked here), and the company also dropped a few major hints at what is to come for Mustang. More notably, dealers were told that the 4-door Mustang will come with a turbo V8 and is aimed at competing with the likes of the Porsche Panamera and Audi A7. This tidbit makes it possible that the 4-door Mustang will be distinct from and a separate vehicle than the formerly-Mach1 SUV, which Ford announced would be a full-electric SUV taking cues from the Mustang. Audi är för mig en mer vanlig bil och Porsche är i en annan klass. Men ok det kanske finns en marknad, bara de behåller tvådörrars till mig så är det ok Citera
Jordshultamossen October 22, 2018 Report October 22, 2018 1 timme sedan, Torino_GT said: Efter två månader så har verkstaden börjat med motorbytet, kanske hinner köra några dagar innan man ställer av bilen. Har kanske missat något tidigare inlägg från dig. Vad är det som hänt eftersom du måste byta motor? Har sett en del om ”motorknack” på amerikanska youtubefilmer som orsakat motorbyte. Är det samma ”elände” som drabbat dig? Håll oss gärna uppdaterade. Citera
Torino_GT October 22, 2018 Report October 22, 2018 6 minuter sedan, Jordshultamossen said: Har kanske missat något tidigare inlägg från dig. Vad är det som hänt eftersom du måste byta motor? Har sett en del om ”motorknack” på amerikanska youtubefilmer som orsakat motorbyte. Är det samma ”elände” som drabbat dig? Håll oss gärna uppdaterade. Läckte glykol in i en cylinder, kan har varit spricka i topp/block eller packning. Citera
Jordshultamossen October 22, 2018 Report October 22, 2018 43 minuter sedan, Torino_GT said: Läckte glykol in i en cylinder, kan har varit spricka i topp/block eller packning. Ok! Tack för info. Hoppas allt löser sig till belåtenhet och att du får njuta av din bil. Citera
kanske mustang October 24, 2018 Report October 24, 2018 Ok kollat upp bilen allt är som det ska efter 350 mil vet inte hur mycket olja jag fick från början, men 8.5 dl gick ner nu, som påfyllning. Ska se om det kanske blir några mjukvaruuppdateringar senare. Om allt går som tänkt blir det vinterhjul på nästa vecka. Kan verkligen rekommendera Ford i Hässleholm Dahlqvist bil bra service och trevliga. Citera
kanske mustang November 1, 2018 Report November 1, 2018 Ok det mesta verkar funka med nya hjulen lite sämre grepp det var väl väntat. Men en sak som inte funkade är däcktrycksgivaren, de jag har fått år för usa modeller och det är skillnad på de utanför USA, de kan inte komunicera med varandra. CJponyparts vill inte ta tillbaks dem, och de har inga för min bil heller 1000kr i sjön eller så Så var köper man billigt och bra däcktrycksgivare som passar till min Mustang 2018 ? däck firman sa till mig 500kr styck, finns det billigare ? Tack. Citera
Gtttggg November 1, 2018 Report November 1, 2018 21 minuter sedan, kanske mustang said: Ok det mesta verkar funka med nya hjulen lite sämre grepp det var väl väntat. Men en sak som inte funkade är däcktrycksgivaren, de jag har fått år för usa modeller och det är skillnad på de utanför USA, de kan inte komunicera med varandra. CJponyparts vill inte ta tillbaks dem, och de har inga för min bil heller 1000kr i sjön eller så Så var köper man billigt och bra däcktrycksgivare som passar till min Mustang 2018 ? däck firman sa till mig 500kr styck, finns det billigare ? Tack. Två frågor. Har du kollat priser hos Ford? Behöver du däcktrycksgivare egentligen? Om det är inget pipande varning, kan du köra utan givare. En tänd lampa kan man överleva och kolla lufttrycket på det gamla hederliga sättet. Citera
kanske mustang November 1, 2018 Report November 1, 2018 (redigerad) 26 minuter sedan, Robban1 said: Två frågor. Har du kollat priser hos Ford? Behöver du däcktrycksgivare egentligen? Om det är inget pipande varning, kan du köra utan givare. En tänd lampa kan man överleva och kolla lufttrycket på det gamla hederliga sättet. Nej inte kollat med Ford tänkte jag frågar här först. Ja pipande ljud och varnings meddelande. Men ok om man med någon app själv kunde nollställa och få bort ljudet och det permanent så ok. Verkar som att det måste finnas,så antar även att det måste funka då med so om inte förr så blir det väl problem med besiktning om några år. Ändrade %s av %s (%s) Citera
RRS550 November 1, 2018 Report November 1, 2018 1 timme sedan, kanske mustang said: Nej inte kollat med Ford tänkte jag frågar här först. Ja pipande ljud och varnings meddelande. Men ok om man med någon app själv kunde nollställa och få bort ljudet och det permanent så ok. Verkar som att det måste finnas,så antar även att det måste funka då med so om inte förr så blir det väl problem med besiktning om några år. tror de ligger på 250-300kr st hos ford. I US kör de med annan frekvens än det vi har i EU. Citera
RRS550 November 1, 2018 Report November 1, 2018 On 2018-10-22 at 20:54, Jordshultamossen said: Har kanske missat något tidigare inlägg från dig. Vad är det som hänt eftersom du måste byta motor? Har sett en del om ”motorknack” på amerikanska youtubefilmer som orsakat motorbyte. Är det samma ”elände” som drabbat dig? Håll oss gärna uppdaterade. Jag skall få en ny motor. Som tur är har jag legat på, det har låtit konstigt ifrån dag 2. Visade sig (i måndags) att jag har en repa i cylinder 3. Ny motor är beställd och bilen skall in den 19e för byte Citera
Junkers November 1, 2018 Report November 1, 2018 (redigerad) 2 timmar sedan, kanske mustang said: Nej inte kollat med Ford tänkte jag frågar här först. Ja pipande ljud och varnings meddelande. Men ok om man med någon app själv kunde nollställa och få bort ljudet och det permanent så ok. Verkar som att det måste finnas,så antar även att det måste funka då med so om inte förr så blir det väl problem med besiktning om några år. Jag hade en givare som gick sönder och en ny köptes hos Ford av däckhandlaren och den kostade 295:- Ändrade %s av %s (%s) Citera
Torino_GT November 1, 2018 Report November 1, 2018 15 minuter sedan, RRS550 said: Jag skall få en ny motor. Som tur är har jag legat på, det har låtit konstigt ifrån dag 2. Visade sig (i måndags) att jag har en repa i cylinder 3. Ny motor är beställd och bilen skall in den 19e för byte Hoppas att det går snabbare för dig, lämnade in Mustangen 22/8 och har inte fått tillbaka den ännu. Först fanns det ingen motor att få tag, den kom för snart tre veckor sedan, började bytet för två veckor sen för dom inte hade alla delar till motorbytet. Verkstaden provkörde bilen i måndags och det visade sig att en packning till högtryckspumpen läckte. Packningen kommer början på nästa vecka. Sen är en kilrem (vart den sitter vet jag inte) restnoterad som dom skulle byta vid ett senare tillfälle. Har inte sett bilen på tio drygt veckor! Citera
RRS550 November 1, 2018 Report November 1, 2018 (redigerad) 8 minuter sedan, Torino_GT said: Hoppas att det går snabbare för dig, lämnade in Mustangen 22/8 och har inte fått tillbaka den ännu. Först fanns det ingen motor att få tag, den kom för snart tre veckor sedan, började bytet för två veckor sen för dom inte hade alla delar till motorbytet. Verkstaden provkörde bilen i måndags och det visade sig att en packning till högtryckspumpen läckte. Packningen kommer början på nästa vecka. Sen är en kilrem (vart den sitter vet jag inte) restnoterad som dom skulle byta vid ett senare tillfälle. Har inte sett bilen på tio drygt veckor! Fy fan lider med dig. Hoppas det löser sig snart. Får du någon form av kompensation för att du varit utan bil. Motorn skulle finnas på lager i Tyskland blev jag informerad om. Sen när bilen är klar är en annan femma. Det tragiska är att bilen skall in på en del åtgärder för lackskador (ifrån fabrik).... Sen så har jag även problem med..... Ändrade %s av %s (%s) Citera
Junkers November 1, 2018 Report November 1, 2018 Ja det är ju inte Kia-kvalitet direkt. Har omlackad dörr och framskärm pga dörr tog i skärm. Sedan är active exhaust bytt på ena sidan. Tur det är fem års garanti... Citera
Tobbe1977 November 1, 2018 Report November 1, 2018 3 timmar sedan, kanske mustang said: Nej inte kollat med Ford tänkte jag frågar här först. Ja pipande ljud och varnings meddelande. Men ok om man med någon app själv kunde nollställa och få bort ljudet och det permanent så ok. Verkar som att det måste finnas,så antar även att det måste funka då med so om inte förr så blir det väl problem med besiktning om några år. Ljudet och varnings meddelandet kommer väl bara när du startar bilen? Hörs väl inget när du kör utan då lyser enbart varningslampan? Har ingen betydelse när du besiktigar bilen om TPMS fungerar eller inte. 1 Citera
kanske mustang November 1, 2018 Report November 1, 2018 3 timmar sedan, RRS550 said: tror de ligger på 250-300kr st hos ford. I US kör de med annan frekvens än det vi har i EU. Tack. låter ok prismässigt. De kunde tagit de tillbaks på CJ eftersom det var de som sa allt vad jag behövde, men gnälla hjälper inte :) Ja de har en annan frekvens :) Får väl vara glad att allt annat ordnade sig så bra. Citera
kanske mustang November 1, 2018 Report November 1, 2018 2 timmar sedan, Junkers said: Jag hade en givare som gick sönder och en ny köptes hos Ford av däckhandlaren och den kostade 295:- Ja, tack det är överkommligt :) Citera
kanske mustang November 1, 2018 Report November 1, 2018 2 timmar sedan, Junkers said: Ja det är ju inte Kia-kvalitet direkt. Har omlackad dörr och framskärm pga dörr tog i skärm. Sedan är active exhaust bytt på ena sidan. Tur det är fem års garanti... Känns bra, en del av alla saker som gjorde att jag valde bilden. Ford har än så länge varit mycket hjälpsamma I Hässleholm, i Halmstad var de bra när jag köpte bilen där och jag hade lite frågor efter köpet och så men sen har vi inte haft så mycket kontakt. Citera
kanske mustang November 1, 2018 Report November 1, 2018 (redigerad) 2 timmar sedan, Tobbe1977 said: Ljudet och varnings meddelandet kommer väl bara när du startar bilen? Hörs väl inget när du kör utan då lyser enbart varningslampan? Har ingen betydelse när du besiktigar bilen om TPMS fungerar eller inte. Ja jag tror det, men det är bättre om det är tyst och inga varningslampor. Nya bäst i test vinterdäcken, förvånad över att det inte är bättre grepp men det är säkert som det ska. Men DET är STOR skillnad på dem och sommardäcken Men de är väl bättre på snö och is och sen är det 255 back med och inte 275. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Junkers November 1, 2018 Report November 1, 2018 Nja det jag menade är att våra Kior på jobbet inklusive min är helt felfria till skillnad från Mustangen. Citera
Junkers November 1, 2018 Report November 1, 2018 Just now, kanske mustang said: Ja jag tror det, men det är bättre om det är tyst och inga varningslampor. Nya bäst i test vinterdäcken, förvånad över att det inte är bättre grepp men det är säkert som det ska. Men DET är STOR skillnad på dem och sommardäcken Blev det Hakka? Jag upplevde som sagt dem som oerhört hala så länge det inte var snö eller is. Snö och is är det ju sällan... Goodyear som jag har nu känns betydligt bättre men det är enorm skillnad mot sommardäck ändå. Kan man välja att inte köra när det är som värst på vintern så skulle jag utan tvekan välja europeiska vinterdäck istället för nordiska. Citera
FastMagnus November 1, 2018 Report November 1, 2018 16 minuter sedan, Junkers said: Nja det jag menade är att våra Kior på jobbet inklusive min är helt felfria till skillnad från Mustangen. blir det fel på en Kia så heter det inte fel; det kallas egenskap på fordonet så sa dom till mig Citera
Junkers November 1, 2018 Report November 1, 2018 12 minuter sedan, FastMagnus said: blir det fel på en Kia så heter det inte fel; det kallas egenskap på fordonet så sa dom till mig Ja eftersom vi får med Hedin och göra kan det nog bli så men än har det inte hänt. Ska bli spännande! Citera
RRS550 November 1, 2018 Report November 1, 2018 21 minuter sedan, FastMagnus said: blir det fel på en Kia så heter det inte fel; det kallas egenskap på fordonet så sa dom till mig Det har jag fått höra ifrån ford, det är en produktegenskap hahahaha Citera
Recommended Posts