Jump to content

Recommended Posts

1 hour ago, Junkers said:

Min är på havet från Tyskland nu till rosskyddbehandlingen i Sverige.

Ankomst handlare 24/3 preliminärt.

Byggdatum 2/1.

Najs, vart har du köpt den? O vad blev det?

16 minuter sedan, Junkers said:

BilMånsson

GT

Cab

Lightning blue

Magneride

10-växlad automat

Larm

Blåa sömmar svart klädsel

Performance Pack 4

Trevligt, samma som här, med skillnaden att min är kona blue.

Har du lagt till för lackbehandling?

Var köper ni era 2018 ?   verkar skilja lite i pris   om man kollar på blocket för de olika handlarna ?   Har även sett  i en annan tråd om  service kostnader för en vanlig 1500 mils intervall service och det skiljer  ganska mycket så  vilken Fordhandlare är billigast och bäst tycker ni   ( gärna  runt Älmhult ) Tack.

Tror inte det skiljer speciellt mycket i pris utan det är utrustningsskillnader du ser.

Jag hade inbyte så jag vet inte så mycket mer.

1 hour ago, Duckster said:

Bilmånsson Halmstad
Trevligaste bilhandlaren jag haft att göra med, så då reser man lite extra =)

Håller med Duckster, mycket trevlig säljare! Då är det värt att resa en bit.

Köpte på Brandt i Vänersborg första gången och det fungerade bra, service också bra.

Denna gången blev det BilMånsson pga bra säljare och trevlig stad att åka till.

Jag tog en bil som de redan hade på väg in, att göra en nybeställning nu innan 1/7 blir kanske väl tight.
Helår, skatt blir ju 60K dyrare på treår, men visst sedan har man den ju avställd halva tiden, men ändå runt 30K helt i onödan till Magdalena och gänget.

De har säkert fler lediga bilar som är på väg och de är ju ändå fullsmetade med det mesta som active exhaust och magneride.
- Jag brukar vara lite doldis med bilar men nu blev det helgalet med en Orange Fury Fastback, M6, måste vara åldersbetingat hehe .)

Bara att ringa och kolla, be om en offert osv, fråga kostar inget =)

Lycka till!

(redigerad)

Till kanske mustang:

Utrustning kan du läsa om i föregående poster.

Förra gången jag köpte så var det nästan oprutbart det blev full tank och 2500:- och det utan inbyte.

Denna gången har jag ingen aning eftersom jag har inbyte, generellt ör det nog svårt att pruta speciellt mycket speciellt som det är ett begränsat antal bilar som hinner hit innan skattehöjningen.

Ska du ha en bil innan skattehöjningen måste du ta en bil som handlaren förbeställt som lagerbil eftersom det har tagit 5-7 månader från beställning till leverans. Min tillverkades 2/1 och anländer hos handlaren runt 23-24/3. Då skall alltså tiden från beställning läggas på samt tiden handlaren behöver för att få den i trafik.

Ändrade %s av %s (%s)

ok funderar på en svart  GT v8  auto 10   larm back sensor  svart skinn ventilerade säten  blå sömmar kansek vore snyggt vet inte så mycket om magneride eller om de 19 fälgarna någo som har bild på fälgar och kan berätta mer om magneride ?   vad jag ser på  trevliga handlarens hemsida så verkar det bara finnas sync 2 ska det inte vara 3   ja och så vill jag klart ha det   avgasröret som man kan ställa efter  humör. Vad mer behöver man i utrustning ?   och tror ni de får in en sådan lagerbil ? 

(redigerad)

Du måste ringa och själv prata med handlarna, det blir bara oprecisa gissningar annars, de kan även ge dig broschyr eller så laddar du ned den.

Har för mig att BilMånsson hade runt 60 bilar på väg utan ägare men en stor del har nog gått åt redan.

kolla deras Facebook där finns bilder och info mm:

https://www.facebook.com/bilmansson

Ändrade %s av %s (%s)
(redigerad)

Jag vet att en av deras demobilar har magneride och 10-växlad automat om du ska prova.

Här har du de fälgarna jag valde PP4.

0D66B3F4-4CC8-43B0-9BA6-335CE503F77C.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)
2 minuter sedan, Junkers said:

Jag vet att en av deras demobilar har magneride och 10-växlad automat om du ska prova.

Här har du de fälgarna jag valde PP4.

0D66B3F4-4CC8-43B0-9BA6-335CE503F77C.jpeg

Ser helt ok ut härifrån har du fler bilder på dem på bil ? vad kostade dem  och vad tar du för däck till  ?  vad kan du säga mer om  magneride ? 

Bilderna finns på deras Facebook-sida, jag har inte kunnat åka dit och titta själv.

Fälgarna ser nog bättre ut i verkligheten än på bild, de ska vara lättare än de andra och ingår i Performance pack 3 och 4.

Däcken är ju numera de grymt bra Michelindäcken så original är mer än bra.

Magneride kan jag bara säga vad försäljaren sa efter att ha kört och det är att det är väldigt bra. Det var en av anledningarna att byta.

Active exhaust är standard på GT för övrigt.