Jump to content

2012 - Startar inte, hörs bara ett click i cupen - Batteriet ok. Löst, se tips


Kris

Recommended Posts

Hej på er.

Vill tipsa om vad jag har varit med om, förhoppningsvis hjälper det någon:

Var och handlade därefter hoppade jag glad i hågen in i bilen (Mustang Boss 2012), vred om nyckeln och det bara klickade i Cupén vi passagerarsidan. Startade inte, mätare, ljus, rutor allt funkade. Vet att batteriet är ok, poolerna på batteriet ok, klämde på alla säkringar under huven. Ingen skillnad. Hämtar nyckel nr.2 då jag bar har några km hem i tro att det kan vara den chippade racekeyn som det är fel på men, nope lika dant. Sätter mig i bilen låser rattlåset, aktiverar larmet och väntar 10 sek. avaktiverar larmet och gör så några gånger och provar att starta igen. Vroooooooooooommmmmmmm!! Funkar! Verkar som att Antitheft har aktiverats och hamnat i en "loop" som löstes i.om. det jag gjorde?. 

Ändrade %s av %s (%s)
mer info
Link to comment
Share on other sites

Boss 302 har vanlig och track nyckel ( röd om jag kommer ihåg). Finns absolut inte för GT.

Den ställer om ca 300 parametrar i datorn, mao en helt annan bil.

 

Det jag vet att om man använder en annan nyckel (tidigare bilar 2001- 2003) så tar det en stund innan bilen fattar att det är en annan nyckel som snvänds.

Ha inte bägge nycklarna tillsammans, då ger det problem.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag inte provkört någon Boss ännu men kommer snart få tillfälle att åka med. Men det är en bil med spansk växellåda alias Manuel från Barcelona som inte vet nånting. I övrigt har bilen ingen intelligens i stötdämpare eller chassiet i övrigt. Kvar blir tuning av motor och att öppna cut outs. 300 parametrar att ändra går snabbt åt när tändningkurvor, bränslekurvor, kamttidskurvor och alla kombinationer däremellan ska lira. Std tuningen är en tämjd version så att bilen ska bli lättkörd och smidig så att vem som helst ska kunna köpa den och låna ut den till faster/farbror för att åka och handla. Trackmappen säkerställer även lite mer långvariga större trottelöppningar som det kan bli fråga om om någon riktigt duktig person skulle ta ut bilen på bana och nyttja pulvret som finns i längre stunder. Gissar att effekt skillnaden är marginell och att öppna cut outs och aggresivare trottelrespons står för 95% av skillnaden i upplevelsen som i slutändan upplevs som en helt annan vildare bil.

Vi som inte har råd med en Boss byter pipor, monterar cai och tunar om. Största skillnaden är ljud och trottelrespons. Har man riktig växellåda, d.v.s automat kan tunen även påverka hur lådan jobbar vilket ökar upplevelsen och i viss mån prestanda.

När jag vuxit upp ska jag köpa mig en Boss :-)

Link to comment
Share on other sites

15 timmar sedan, Tommy Cavallin said:

Jo då, jag har en tuner, SCT . Men gillar den som original, när den växlar upp på lägre varvtal .


Skickat från min iPad med Tapatalk

Har inte märkt någon skillnad i det avseendet. Det beror väl på hur du kör. Du kanske kör plattan i mattan jämt :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...