Tylle September 13, 2017 Report September 13, 2017 Hej, hösten är här, dags för vindskydd. Dalhems säljer i Sverige som tillverkas av Auto-style. Inte riktigt samma fastsättning som de jag sett i USA. Någon som har tips om vilket som är bra/bäst ? Tylle Citera
Foose September 15, 2017 Report September 15, 2017 Jag köpte mitt från Tyskland, fick borra två hål i bakre sidostyckena, gillade den modellen bättre än den man spänner fast med remmar, funkade riktigt bra, 120 blås nedcabbat utan orkan i bilen. Citera
Tylle September 16, 2017 Author Report September 16, 2017 Tack för tipset. Kan bli en långresa nästa säsong och då är det rätt trevligt att få ner blåset lite (-; Citera
spedese September 16, 2017 Report September 16, 2017 Morsning! Köpte mitt hos BilMånsson i Halmstad. Som jag uppfattar det är det Ford original. Mycket snyggt med Pony-loggan mitt i nätet mellan nackskydden och låg - men tillräcklig - höjd. Man får borra två hål, men det blir också snyggt. Har kört drygt 500 mil i sommar med det är mycket nöjd. Dessutom ryms det i bagaget om man vill plocka bort det. Citera
Tylle September 25, 2017 Author Report September 25, 2017 Hej, ursäkta sen kommentar. Jag kikar på originalet. Tack för tips. Ha det gott. Citera
Per Gillgren October 3, 2017 Report October 3, 2017 On 2017-09-16 at 17:18, spedese said: Morsning! Köpte mitt hos BilMånsson i Halmstad. Som jag uppfattar det är det Ford original. Mycket snyggt med Pony-loggan mitt i nätet mellan nackskydden och låg - men tillräcklig - höjd. Man får borra två hål, men det blir också snyggt. Har kört drygt 500 mil i sommar med det är mycket nöjd. Dessutom ryms det i bagaget om man vill plocka bort det. Vad fick du betala för ditt på bilMånsson mvh Per Citera
spedese October 4, 2017 Report October 4, 2017 Hej! 4 500 kr - och det är det värt :-) mvh Thomas Citera
Per Gillgren October 4, 2017 Report October 4, 2017 8 minuter sedan, spedese said: Hej! 4 500 kr - och det är det värt :-) mvh Thomas Ok tack för svar,dem skulle ha 4850 på Hedbergs (Ford) i Helsingborg. Citera
Tylle October 4, 2017 Author Report October 4, 2017 Tack för tips (och trevlig bild). Jag snålar lite och testar ett från Toplift.se. 3.439:- ink väska och frakt. Återkommer med bild och synpunkter efter montering. Tylle 1 Citera
Per Gillgren October 5, 2017 Report October 5, 2017 On 2017-10-04 at 18:27, Per Gillgren said: Ok tack för svar,dem skulle ha 4850 på Hedbergs (Ford) i Helsingborg. Har också beställt ett tack Thomas. mvh/Per Citera
Tylle October 6, 2017 Author Report October 6, 2017 Hej, då har vindskyddet anlänt och monterats (15-20 min). Känns som bra kvalitet och rufset uteblir. Med en liten keps eller mössa så fixar man nog ner mot nollan 😉 1 Citera
Per Gillgren October 6, 2017 Report October 6, 2017 4 timmar sedan, Tylle said: Hej, då har vindskyddet anlänt och monterats (15-20 min). Känns som bra kvalitet och rufset uteblir. Med en liten keps eller mössa så fixar man nog ner mot nollan 😉 Snygg bil har en likadan 👍 Citera
pools February 19, 2018 Report February 19, 2018 Väcker tråden igen. Går det att fälla upp cabben med vindskyddet monterat? Ford original alltså, ser lite mindre ut på bilderna. /P-O Citera
Tylle February 19, 2018 Author Report February 19, 2018 Hej P-O, inga problem att fälla upp cabben med vindskyddet monterat. Har precis som du noterat att original ser lite mindre ut. Tylle Citera
Per Gillgren February 19, 2018 Report February 19, 2018 2 timmar sedan, pools said: Väcker tråden igen. Går det att fälla upp cabben med vindskyddet monterat? Ford original alltså, ser lite mindre ut på bilderna. /P-O Jag har original inga problem att cabba upp😃👍 Citera
pools February 19, 2018 Report February 19, 2018 1 minut sedan, Per Gillgren said: Jag har original inga problem att cabba upp😃👍 Tack för svaret. Har just köpt en 2017 Cab. Leverans i mitten av mars. :-) Citera
Per Gillgren February 19, 2018 Report February 19, 2018 1 minut sedan, pools said: Tack för svaret. Har just köpt en 2017 Cab. Leverans i mitten av mars. :-) Har också en 2017 Cab👍 Citera
pools February 19, 2018 Report February 19, 2018 18 minuter sedan, Per Gillgren said: Har också en 2017 Cab👍 OK! Kul med en kompis! Hur länge har du haft den, vad tycker du om den, GT eller? Många frågor, men är ju nyfiken, har inte ens sett min bil än. :-( Ruby red är den då i alla fall, och en GT fullutrustad med allt lull-lull. :-) Citera
Tylle February 19, 2018 Author Report February 19, 2018 Haft min sedan i somras(GT) ursprungligen såld på Upplands motor, gått 523 mil fram tills dess och jag hann inte lägga mer än 300 mil förra året. Har monterat lite småsaker som gasdämpare till huven, vindskyddet. Kvar i kartong är Eibach fjädrar och ett Airmax öppet luftfilter. Men ärligt så är det ändå som körmaskin det är som bäst🤘😉 Du har verkligen ngt att,se fram emot ! Citera
Per Gillgren February 19, 2018 Report February 19, 2018 2 timmar sedan, pools said: OK! Kul med en kompis! Hur länge har du haft den, vad tycker du om den, GT eller? Många frågor, men är ju nyfiken, har inte ens sett min bil än. :-( Ruby red är den då i alla fall, och en GT fullutrustad med allt lull-lull. :-) Jodå också en GT med Premium paketet jag är helnöjd med bilen förutom en del vibrationer från kardanen. Ford ska fixa det på garantin,grattis till en snygg bil ruby red är snyggt har en racing red. Citera
pools April 19, 2018 Report April 19, 2018 On 2018-02-19 at 21:24, Tylle said: Du har verkligen ngt att,se fram emot ! Nu är nya pållen hemma sen i fredags. Har inte kört mer än 45 mil än, men vilka trevliga mil! :-) Lämnade in den på lackförsegling idag. Hämtar den i morrron. Har monterat gasdämpare till huven, återstår vindskyddet, men det är inte riktigt läge för nerkabbat än här hos oss. Har bara max 12 grader på dagarna. Fast jag har ju provat förstås. Hitintills inga som helst problem med bilen, mer än att det ofta spinner loss på torr asfalt. ;-) 1 Citera
pools April 20, 2018 Report April 20, 2018 On 2018-02-19 at 21:24, Tylle said: Haft min sedan i somras(GT) ursprungligen såld på Upplands motor, gått 523 mil fram tills dess och jag hann inte lägga mer än 300 mil förra året. Har monterat lite småsaker som gasdämpare till huven, vindskyddet. Kvar i kartong är Eibach fjädrar och ett Airmax öppet luftfilter. Men ärligt så är det ändå som körmaskin det är som bäst🤘😉 Du har verkligen ngt att,se fram emot ! Haft min sedan i somras(GT) ursprungligen såld på Upplands motor, Hej igen! Upplands Motor är intressant, jag är nämligen på jakt efter en Volvo S80 V8, ;-), dom hade en tills alldeles nyligen, såldes vidare till Åkesson Motor AB. Den bilen finns nu på Blocket. Den har gått 12 210 mil. Måste vara mycket kvar i den? Har du nån vidare info om Upplands Motor? Vill liksom inte köpa "grisen i säcken" Har försökt kontakta föregående ägare, men fick inget svar. En till fråga, i mitten av instrumenten finns en liten skärm, mellan varvräknare och hastighetsmätare. Om man väljer att visa "bränsleekonomi" visas ju en stapel i grönt, och längst upp finns ett streck där det står 30. Är det max förbrukning, 3 liter per mil, eller? Hälsn. P-O Citera
pools April 21, 2018 Report April 21, 2018 16 timmar sedan, pools said: Upplands Motor är intressant, jag är nämligen på jakt efter en Volvo S80 V8, ;-), dom hade en tills alldeles nyligen, såldes vidare till Åkesson Motor AB. Den bilen finns nu på Blocket. Den har gått 12 210 mil. Måste vara mycket kvar i den? Har du nån vidare info om Upplands Motor? Vill liksom inte köpa "grisen i säcken" Har försökt kontakta föregående ägare, men fick inget svar. En till fråga, i mitten av instrumenten finns en liten skärm, mellan varvräknare och hastighetsmätare. Om man väljer att visa "bränsleekonomi" visas ju en stapel i grönt, och längst upp finns ett streck där det står 30. Är det max förbrukning, 3 liter per mil, eller? Hälsn. P-O Volvon är såld, dock inte till mej. :-( Citera
Recommended Posts