Jump to content

Featured Replies

• Author
comment_11503
Då du har en nyare mustang kanske det finns mörka godkända lampor. Att tona själv är som Lars nämnde ingen hit om man inte gillar ombesiktningar och böter :wink:

Till min BMW har jag införskaffat mörka framlampor från Hella. Dyra, men godkända och fina.

http://www.kryptoniten.se/jag/bmw/003.jpg

Hur vet man att dom är godkända då?

comment_11505

Hej

Har pratat med en vänn som är besiktnings man på sfro då jag har haft samma tankar på min bil och han sa att man inte under några förutsättningar får tona sjäv men om det fins redan tonade och godkända lycktor så är det ok att montera dem :(

För min del så fins det lycktor med tonade reflektorer från BMW som skulle passa med lite minder modefierin.

Mvh Ronny

comment_11508
Ursäkta glömde

Hur ser man om de är godkända det skall vara någon eu stämpel på dem eller någn slacks märkning vet ej så noga men det är ju bara att ringa bilprovningen och fråga

MVH Ronny

Det stämmer, lampor ska vara märkta. Exakt vilka märkningar har jag heller ingen koll på.

Besiktningen är oftast bättre att maila till tycker jag. Då slipper man kö och att bli slussad vidare mellan de som kan.

Skicka till kundtjanst@bilprovningen.se och ange ärende "Frågor & Svar"

Kan även nämna att jag också har godkända svarta baklampor bmw'n :)

Baklampor ska vara e-märkta för att vara godkända iaf.

comment_11509

Apropå baklycktor så vad jag vet så är det tillåtet att ha röda baklycktor på bilar 1975 och äldre.

Då jag målade minna på insiada med en röd förg för lampor i flera lager tills de blev väldigt mörkröda, ok de lyser rött men det är ju bara att lägga på fler lager med färg äller välja en mörkare röd .

OBS Jag ville ha rödda lycktor

MVH Ronny