FastMagnus October 29, 2017 Report October 29, 2017 4* grader ute endast ett försök och kalla däck, men det blev en hyfsad tid ändå Citera
Foose October 29, 2017 Report October 29, 2017 Kul, provade aldrig min mot bilens tidtagning men testade på strippen, 8,47 och 137 km/h, auto, cab och 20”. Ska lägga upp tidkort på min och på en fastback, den var 0,1 s snabbare😡 Citera
Norwall November 4, 2017 Report November 4, 2017 Fick samma sluthastighet men på 8,9 sekunder... Och inte något som helst grepp alls...😔 1 Citera
Foose December 6, 2017 Report December 6, 2017 Hittade det bästa tidkortet, fastback är lite snabbare, typ ett par km/h. Ligger ganska lika som de tider de kört i USA så effekten är nog samma. Såg tidkort från en 2018 och det verkar vara en hel del mer krut i dem, ska bli kul att se till sommaren. 1 Citera
FastMagnus December 7, 2017 Author Report December 7, 2017 (redigerad) Har du ngt moddar gjorda eller är det en orginal bil? Ändrade %s av %s (%s) Citera
Corvette December 7, 2017 Report December 7, 2017 12 timmar sedan, Foose said: Hittade det bästa tidkortet, fastback är lite snabbare, typ ett par km/h. Ligger ganska lika som de tider de kört i USA så effekten är nog samma. Såg tidkort från en 2018 och det verkar vara en hel del mer krut i dem, ska bli kul att se till sommaren. Och du är 100% att US Mussen har samma prestanda spec som EU Mussen, för det hade den ju inte 2015-17 Citera
Foose December 7, 2017 Report December 7, 2017 Jag provade lite olika varianter, 19” eller 20”, 3” avgas, CAI, gjorde ingen märkbar skillnad. Att jag är säker på att US och EU har samma effekt ser man på sluthastigheten, de flesta tidkort jag sett från USA ligger på 85-87 mph vilket vi som kört här hemma också fått. Sen kan det ju även bero på att så liten skillnad inte märks och toleranserna mellan motorerna jämnar ut skillnaden. Ska lägga ut ett till tidkort om jag får OK från bilägaren. En FB auto. Lite snabbare😉 1 Citera
Corvette December 8, 2017 Report December 8, 2017 14 timmar sedan, Foose said: Jag provade lite olika varianter, 19” eller 20”, 3” avgas, CAI, gjorde ingen märkbar skillnad. Att jag är säker på att US och EU har samma effekt ser man på sluthastigheten, de flesta tidkort jag sett från USA ligger på 85-87 mph vilket vi som kört här hemma också fått. Och du har inte lagt in en tune i din bil eller moddat den på annat sätt? Citera
Foose December 8, 2017 Report December 8, 2017 Nix, helt original. Ska man dra nytta av insug mm behöver man uppdatera mjukvaran men skillnaden blir ändå marginell om man jämför med överladdning. Sen var vi tre olika mustanger som körde så vi fick en hel del tidkort. Citera
Corvette December 8, 2017 Report December 8, 2017 spännande, för de hävdar ju att Eu bilarna har mindre effekt än US Citera
Foose December 8, 2017 Report December 8, 2017 Tidkort från en GT-16, FB Aut, helt original. Tiden är helt beroende av 60-fot, dvs greppet i starten, slutfarten är beroende av effekten, mer mos= högre slutfart. Våra bilar skiljer ca 100 kg vilket märks, borde tvinga alla fastback att alltid ha en stadig passagerare 😉 Vi får se om ägaren till bilen i fråga ger sig till känna... Citera
Recommended Posts