Jump to content

FastMagnus

Recommended Posts

  • 1 month later...

Hittade det bästa tidkortet, fastback är lite snabbare, typ ett par km/h. Ligger ganska lika som de tider de kört i USA så effekten är nog samma.

Såg tidkort från en 2018 och det verkar vara en hel del mer krut i dem, ska bli kul att se till sommaren.

9C11A02F-6FEF-4570-B410-85354218CE45.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Foose said:

Hittade det bästa tidkortet, fastback är lite snabbare, typ ett par km/h. Ligger ganska lika som de tider de kört i USA så effekten är nog samma.

Såg tidkort från en 2018 och det verkar vara en hel del mer krut i dem, ska bli kul att se till sommaren.

9C11A02F-6FEF-4570-B410-85354218CE45.jpeg

Och du är 100% att US Mussen har samma prestanda spec som EU Mussen, för det hade den ju inte 2015-17

Link to comment
Share on other sites

Jag provade lite olika varianter, 19” eller 20”, 3” avgas, CAI, gjorde ingen märkbar skillnad.

Att jag är säker på att US och EU har samma effekt ser man på sluthastigheten, de flesta tidkort jag sett från USA ligger på 85-87 mph vilket vi som kört här hemma också fått.

Sen kan det ju även bero på att så liten skillnad inte märks och toleranserna mellan motorerna jämnar ut skillnaden.

Ska lägga ut ett till tidkort om jag får OK från bilägaren. En FB auto. Lite snabbare😉

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Foose said:

Jag provade lite olika varianter, 19” eller 20”, 3” avgas, CAI, gjorde ingen märkbar skillnad.

Att jag är säker på att US och EU har samma effekt ser man på sluthastigheten, de flesta tidkort jag sett från USA ligger på 85-87 mph vilket vi som kört här hemma också fått.

 

Och du har inte lagt in en tune i din bil eller moddat den på annat sätt?

Link to comment
Share on other sites

Nix, helt original. Ska man dra nytta av insug mm behöver man uppdatera mjukvaran men skillnaden blir ändå marginell om man jämför med överladdning.

Sen var vi tre olika mustanger som körde så vi fick en hel del tidkort.

Link to comment
Share on other sites

Tidkort från en GT-16, FB Aut, helt original. Tiden är helt beroende av 60-fot, dvs greppet i starten, slutfarten är beroende av effekten, mer mos= högre slutfart.

Våra bilar skiljer ca 100 kg vilket märks, borde tvinga alla fastback att alltid ha en stadig passagerare 😉

Vi får se om ägaren till bilen i fråga ger sig till känna...

1F9C9388-D577-42FB-8A6B-142922EC05B7.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...