laxkungen November 9, 2017 Report November 9, 2017 Jag håller på med lite småpul på min 70:a. När jag går igenom kablaget till värmepaket så är samtliga vaccumslangar från värmereglaget bortkopplade. Min fundering är om det har någon betydelse om jag försöker få tillbaka dessa slangar även om bilen idag inte har någon A/C? Sedan fungerar bara högsta läget på värmefläkten! Har ruckat på alla möjliga kablar utan något resultat. Vad kan felet vara då det har fungerat tidigare? Citera
THOMAS November 9, 2017 Report November 9, 2017 (redigerad) Om inte vacuum slangarna är kopplade fungerar inga ventilations spjäll eller luftstyrningar i systemet ! och är dom inte pluggade fast inkopplat på vacuum så har du läckage. Fläkten kan vara fläktmotståndet som gett upp. // Thomas Ändrade %s av %s (%s) Citera
laxkungen November 9, 2017 Author Report November 9, 2017 Var hittar jag fläktmotståndet till fläkten? Citera
THOMAS November 9, 2017 Report November 9, 2017 Om inte minnet sviker mig så har jag för mig att det sitter på fläktmotorn när det är a/c bil. Citera
laxkungen November 10, 2017 Author Report November 10, 2017 Någon som kan precisera vad jag hittar detta!! Citera
laxkungen November 11, 2017 Author Report November 11, 2017 Kan detta vara motståndet som reglerar hastigheten på Elfläkten? Citera
laxkungen November 15, 2017 Author Report November 15, 2017 Behöver man en värmeventil och en vaccumpump för att få värmesystemet att fungera även om man inte har en AC installerad? Citera
Recommended Posts