Jump to content

Mustang repotage


Stig

Recommended Posts

Nu på torsdag 16/12 i tidningen Fyndbörsen kommer ett repotage om min Mach 1 -70. Det är ett riktigt bra repotage och fina bilder. Den är på bild på framsidan av tidningen också.

Hälsning Stig

Link to comment
Share on other sites

Tackar! Jo det blev rätt många timmar. Började i augusti och besiktade den 19 maj men den stod hos lackeraren i två och en halv månad. Bytte bakskärmar och innerskärmar, halva golvet plus en jäkla massa rostlagning under hösten. Plockade ut rutor och inredning innan lack. körde till lackeraren med den. Sen blev det intensivt på våren. Rev ut motor o låda, hela framvagen och bakaxeln. skrapade och blästrade underredet sen var det roliga som började att montera ihop bilen. Många timmar blev det till inredningen som jag inte räknade med. Det var krångligt . Bara monteringen av dörrsidor tog 8 timmar per sida. Och då hade jag ändå förmonterat en del lister, gjort hål för högtalare osv. mycket mer jobb än vad jag räknat med. Men det är kul när man ser resultatet. Tycker inte om 5års projekt. Har lite jobb kvar i vinter men jag har inte orkat göra någonting än men ska väl igång i januari. Ska byta turbin bl.a.

Hälsning Stig

Link to comment
Share on other sites

jo just de. Det ända jag retar mig på i reportaget är att jag "glömt" att stänga dörren på sidan 6 när man ser den bakifrån. Ser ut som dålig karosspassning men det kan jag lova att det inte är. Var väldigt noga med att passa i skarvarna så dom är lika breda överallt.

Stig

Link to comment
Share on other sites

Hej Stig!

Var i affär´n och handlade lite mjölk efter jobbet idag och fick se en snygg Musse i Fyndbörsen. Det väckte gamla minnen till liv så jag surfade ut på nätet och hittade ditt inlägg, lustigt. Du har all anledning att vara stolt, utan att kunna se detaljer så får man intrycket av ett utomordentligt arbete. Blev själv väldigt sugen på att renovera upp en, någon som vet om ett renoveringobjekt??

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

jo just de. Det ända jag retar mig på i reportaget är att jag "glömt" att stänga dörren på sidan 6 när man ser den bakifrån. Ser ut som dålig karosspassning men det kan jag lova att det inte är. Var väldigt noga med att passa i skarvarna så dom är lika breda överallt.

Stig

Hej.

Är det någon färg som är snygg på en 70 Mach1

så är det din BLÅ färg, grattis till det fina reportaget

och en jätte bra renovering. 8)

Dörr inpassningen på min Mach1 72 är lika tokig

har tryckt in vä-bakskärmen för hårt vid svetsning

i tröskel mot dörren. :(

Men å andra sidan kan vi vara ärliga och säga att

det finns inte många Mustanger oavsett årsmodell

som har perfekt passform någonstans på karossen.

Mej veterligen så var det bara de som skulle användas

i reklamsyfte. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...