Carpimp November 19, 2017 Report November 19, 2017 Tjena. Jag har en GT från 2015 med vanliga sportstolarna som är eljusterbara. Och andra bilmärken jag har provat har alltid haft lägre stolar om dom inte var eljusterbara. Så jag funderar lite på om Recarostolarna är lägre. För jag har hela tiden jag har ägt min bil tyckt att stolarna är lite högt monterade, men när jag tog ut den på bana och hade en hjälm på mig så var det rent ohållbart. Jag måste sitta lägre. Nu har jag hört att recarostolarna är lite smala för tjockisar som mig, men det är trots allt lättare att banta på bredden än längden. :-) MVH Morgan. Citera
Foose November 19, 2017 Report November 19, 2017 Jag upplever att de har samma sitthöjd, men recaro är riktigt smala, har man något kilo extra är de inte sköna alls. Kan inte vara mer än 5% av amerikanerna som får plats i dem. Citera
Carpimp November 19, 2017 Author Report November 19, 2017 Fan också, då måste man göra om nåt.. Hur smala är riktigt smala? Om man jämför med Sparcos fällbara? Citera
Foose November 20, 2017 Report November 20, 2017 Svårt att säga, jag är rätt stor och det finns inte många stolar som jag sitter sämre i, vanliga GTI och sportstolar är som länsfåtöljer i jämförelse. finns det ingen bil med dessa stolar i närheten som du kan prova? Citera
Tobbe1977 November 20, 2017 Report November 20, 2017 Jag har recaro i min -16 och jag älskar dem. Sitter som en kung och skulle aldrig vilja byta mot de vanliga. O andra sidan är jag kanske inte den största personen på mina 72 kg.. Citera
Corvette November 23, 2017 Report November 23, 2017 jag har recaro i min och är modell större och tycker det är skönt när man sitter fast Citera
Recommended Posts