Jump to content

Recommended Posts

Hej

Kollar med er som har erfarenhet av bakre länkarmar (lower control arms). Det verkar vara en djungel. Om man vill bli av med ”wheel hop” ska man ha justerbara eller räcker det att uppgradera med fasta med förstärkta bussningar. 

Vad är er erfarenhet kring detta, rekommendationer? Hjälper det mot ”hoppande”?

Bilen  jag har är ordentligt sänkt så jag antar att vinkeln på bakaxel/pinion är ändrad.

 

Jag bytte dom undre gummifladdren till fasta med styvare bussningar ( FR500C model) , det blev stabilt på en gång för lite asfaltkonstverk. Vintern efter uppgraderade jag ändå till ett kralligare och justerbart övre fäste samt bytte till hårdare bussning i bakaxelns övre, nu är den rocksteady. Gjorde en basic justering till original grundläget, men ska man va riktigt seriös ska man såklart mäta upp exakt med bilen i sitt körläge med vikter efter vanligaste belastningsläget och justera vinkeln för bästa tracktion eller vad man nu är ute efter.

Jag har även en onepiece alukardan som rimligen borde minska vinkelfelet vid  knutarna vid lägesförändring på bakaxeln. Har inte riktigt förstått vitsen med den supertunga tvådelade original kardanen.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...