MrTurbo_1645 December 20, 2004 Report Share December 20, 2004 De små svenska skyltarna man får passar ju så illa. Har sett att vissa har plåtar i samma storlek som usaskyltarna men med det svenska regnummret. Fullt medveten om att dessa inte är "lagliga" kanske men vill ända ha sådana då det ser så mycket bättre ut. Var finner man dem? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
djyrg December 20, 2004 Report Share December 20, 2004 på samma ställe som du får tag på dom vanliga hos vägverket. men du måste nog ringa dit och säga att du vill ha sånna. och dom e lagliga. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe N cmc712 December 20, 2004 Report Share December 20, 2004 När jag skaffade små plåtarna till min -72a Cab så kryssade jag bara i rutorna för fram- och bakskylt på regbeviset och skrev i rutan för övriga meddelanden: "OBS! Gäller 2st små reg.skyltar" . Det funkade perfekt för mig iallafall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmc 49 December 20, 2004 Report Share December 20, 2004 Mr turbo har nog fattat att det finns små svenska lagliga skyltar för de får man automatiskt till importerade jänkare:-de han söker är skyltar i usa format och de svenska lagliga är mindre.Man kunde tidigare köpa de från en bilklubb som jag glömt namnet på ACC kanske och man kunde få de med motiv från usa:-Lycka till med skyltandet MR-TURBO Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 December 20, 2004 Author Report Share December 20, 2004 Mr turbo har nog fattat att det finns små svenska lagliga skyltar för de får man automatiskt till importerade jänkare:-de han söker är skyltar i usa format och de svenska lagliga är mindre.Man kunde tidigare köpa de från en bilklubb som jag glömt namnet på ACC kanske och man kunde få de med motiv från usa:-Lycka till med skyltandet MR-TURBOJa precis. De där pytteskyltarna som är mindre än usamodellen är de jag har. Vill ha sådana som är EXAKT lika stora som usas. Kikar in på ACCS... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
dacke December 21, 2004 Report Share December 21, 2004 Finns en hel del firmor som gör "olagliga" reg.skyltar...Här e en av dom..http://www.regskyltar.com/ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 December 21, 2004 Author Report Share December 21, 2004 Dessa säljer ju. Men det e klistermärken! http://www.thorsellsreklam.se/regplatar.htmHittade ett exempel; http://www.racebilder.nu/bilder/crusing ... ges/55.htmSett flera bilar med liknande skyltar... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S December 21, 2004 Report Share December 21, 2004 Tänk på att ACCS nummerplåtar inte är godkända, och att polisen är ganska hårda där ibland. Jag vet om åtminstone en person som har fått böter för att han kört "utan nummerplåtar" (dvs med ACCS-plåtar). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS December 21, 2004 Report Share December 21, 2004 Köpte mina skyltar av denna firma. Art InvestTEL ART INVEST 0303-131 90FAX ART INVEST 0303-100 38 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 December 21, 2004 Report Share December 21, 2004 Hej.Regskyltar har vi ältat tidigare, och jag kanmeddela att det är hårda böter på ickegodkända plåtar. Jag har själv för några år sedan åkt medike godkända skyltar det blev dyrt, somtur var låg mina godkända skyltar i bagageutrymmet sådet var bara att skruva på meddans lagens väktareövervakade mig. Om jag inte haft originalplåtarna så skulle bilenköras från platsen på bärgare eller stå tills jag hämtat originalskyltarna från VÄGVERKET. Om det är skyltramen som är problemetså är det lättlöst om man är lite händig. :wink: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lygdman cmc813 December 21, 2004 Report Share December 21, 2004 Hittade ett exempel; http://www.racebilder.nu/bilder/crusing ... ges/55.htmSett flera bilar med liknande skyltar...Hej det är ACCS skylt "midnattssolens land" du ser på bilden. Men som så många andra skrivit är dessa inte godkända. ACCS jobbar för att få dessa godkända men har inte lyckats (fasst dom följer reglementet med reflex och allt) Jag tycker dom är riktigt snygga och har även till min mustang, men jag vet inte om det går att beställa dessa längre (ACCS = american car club sweden)... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard December 21, 2004 Report Share December 21, 2004 ART INVEST som THOMAS skrev.Jag köpte själv därifrån för många år sen och kan bara rekommendera det! USA storlek på skylten (aluminiumskylt) med vit reflexbakgrund, lagen har aldrig haft några som helst åsikter om den skylten. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 December 21, 2004 Author Report Share December 21, 2004 Tackar för det!ART INVEST lär få ett telefonsamtal i vinter... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 December 22, 2004 Report Share December 22, 2004 ART INVEST som THOMAS skrev.Jag köpte själv därifrån för många år sen och kan bara rekommendera det! USA storlek på skylten (aluminiumskylt) med vit reflexbakgrund, lagen har aldrig haft några som helst åsikter om den skylten.Hej.Då har du haft tur, som du kanske vet så äger du inte registreringsskylten till din bil utan du hyr i princip ett regnumer genom att betala registrerings avgift. Skylten skall ha rätt mått och chassinummer i överkanten för att bli godkänd, detta ställer inte vägverket eller länsstyrelsen upp med att tillåta på några andra typer av skyltar än de dom tillverkar och godkänner. Så när du har en annan skylt även om den liknar den rätta såkör du falskskyltat enligt Svensk lag och blir därför bötfälld ochskyldig att visa upp den rätta skylten monterad på fordonetom något händer. :wink: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle cmc 375 December 25, 2004 Report Share December 25, 2004 Hej och god fortsättning på julen.Så här löste jag "problemet" med för små skylltar. En högglanspolerad rostfri plåt skruvades i övre fästet. Ganska snyggt, om man får säga det själv.Hälsningar Pellemed allt för få timmar i garaget under julen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle cmc 375 December 25, 2004 Report Share December 25, 2004 Det skulle varit en bild med oxå, men nu har jag tydligen fått problem att skicka med en sådan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 December 26, 2004 Report Share December 26, 2004 Det var just det med bilder Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle cmc 375 December 26, 2004 Report Share December 26, 2004 Det har alltid funkat för mig innan, typiskt nu när det börjar bli färdigt och man stolt vill visa resultatet av hundratals garagetimmar./Pelle Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle 2 January 3, 2005 Report Share January 3, 2005 Hej och god fortsättning på julen.Så här löste jag "problemet" med för små skylltar. En högglanspolerad rostfri plåt skruvades i övre fästet. Ganska snyggt, om man får säga det själv.Hälsningar Pellemed allt för få timmar i garaget under julenNu har jag lyckats lura datorn att skicka med bilder så här kommer den.Pelle cmc 375 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst January 3, 2005 Report Share January 3, 2005 Har du olika stora avgasrör? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle cmc 375 January 4, 2005 Report Share January 4, 2005 Nej rören är lika, fast jag trädde på ett slutrör på det ena för att prova utseendet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomgro cmc 702 January 6, 2005 Report Share January 6, 2005 kanske dum fråga men var köper man "mustang-ramen" till skylten ?"Nya skyltar men svårt att få det snyggt" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle 2 January 6, 2005 Report Share January 6, 2005 Ramen finns hos alla handlare, jag köpte mina hos Sven Ullman, men som vi diskuterat här så passar inte svenska skyltar i dom utan man får hitta på något att dölja tomrummet med.Pelle Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst January 7, 2005 Report Share January 7, 2005 Hej.Bortse från den dåliga bildkvaliten, korta in sidornapå skylthållaren lika mycket obs endast denna typav skyltram. Ramen skruvas fast i regskyltens kanter genom ettborrat hål och plåtskruvklipps på baksidan. Använd så korta skruv det går och fila av spetsenpå skruven. Lägg original plastbrikan som distans på fästskruvarnaoriginalplastbrikan som du får med dom Svenska reg-skyltarna, så kommer skylten ut en bit. :wink: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts