June 6, 20186 yr comment_161979 Är det fler än jag som är less på reservdelar som har dålig passform eller rentav är feltillverkade? Köpte nya dörrar från VP-autoparts, den dyrare varianten ( Dynacord tror jag) som skall vara exact som originalet. Nu när jag skall installera ventilationsruta med styrkanal för sidorutan visar det sig att de fyrkantiga hål genom vilka man skall justera läget sitter för långt ned så att man inte kommer åt att justera. Svårt att komma åt att utvidga hålen. Mer onödigt jobb, usch! Köpte även kablage för courtesy lights i dörrarna (Ponyinredning). Hålet i dörrstolpen och hålet i dörren är båda 19 mm i diameter. Kablaget hade gummigenomföringar för 16 mm hål! Vad gör man? Jag löste problemet med en massa onödigt arbete och tid. Dessutom ville inte VP-autoparts ta upp problemet med tillverkaren (Scott-Drake). Jag erbjöds att returnera varan och att de stod för frakten. Är det någon som har stött på samma eller liknande problem?
June 6, 20186 yr comment_161981 Reproprylar er sellan perfekt. Spesielt karossplåt kan va rent av skrot. Dock finns det orginalprylar også! Dyrt, men då vet du at det passar og en slipper masse extra arbete. Dynacorn karossplåt er vel mest trolig gjord i Taiwan eller nåt. Om du har sett en av dom nytilverkade hela karosser dom har, så fattar du vad jag mener med kass passform.
June 6, 20186 yr comment_161982 100% jag köpt från Scott Drake senaste åren har varit riktigt dålig kvalitet! Faktiskt nästan även allt annat också även om det blivit bättre än vad det var för 10år sedan. Just plåt är jag extra förvånad över att man gör det så dåligt nästintill 100% Verktyget man tar fram för pressningen kostar 100.000 tals kronor så att man inte ens brytt sig göra delarna någorlunda rätt är besynnerligt Det är ju inte att det är några mm fel utan ofta stora avvikelser Monterade en bakskärm som var 3cm högre än original Jag har kapitulerat!