Larini July 8, 2018 Report July 8, 2018 Någon här som har koll på tjockleken på på framfjädrarna? Jag har en -68 HT (6:a) som det har suttit en "fulmonterad" V8 i. Stötdämparna verkar vara bytta i samband med det och nu är jag nyfiken på om fjädrarna är bytta till grövre dimension. Dom som sitter på nu är 15mm tjocka. (Bilen var ej utrustad med AC eller servo som ny. 3 pet man.) Citera
John July 8, 2018 Report July 8, 2018 (redigerad) Måste veta body style code (body type) för att ge ett korrekt svar ! Finns en massa olika fjädrar. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Larini July 9, 2018 Author Report July 9, 2018 Ok. Trodde det räckte med modell och utrustning. Det borde skilja i tjocklek på fjädrar för sexa eller V8. Citera
John July 9, 2018 Report July 9, 2018 Läs på dörrplåten vad du har för Body code, så ska jag försöka ge ett korrekt svar ! Citera
CMC-49 July 9, 2018 Report July 9, 2018 Varför vill du veta ... spelar ingen roll om den inte är för låg. Citera
Larini July 9, 2018 Author Report July 9, 2018 Köpte bilen utan motor. Håller på och gör iordning den. Har inte bestämt mig om jag ska lägga i en V8 igen med allt vad det innebär med ombyggnad av bromsar etc. Har haft många V8 bilar, vore kul med en lite uppskrämd sexa som omväxling. Har ingen dörrplåt, tyvärr. Jag får forska vidare. Tack så länge för visat intresse, uppskattas! Citera
Larini July 9, 2018 Author Report July 9, 2018 2 minuter sedan, Larini said: Inte mycket rost på den. Citera
Larini July 10, 2018 Author Report July 10, 2018 21 timmar sedan, CMC-49 said: Varför vill du veta ... spelar ingen roll om den inte är för låg. Vill inte ha den för mjuk då jag skall köra lite regularitytävlingar med den. Men jag provkör nog först och utvärderar innan jag byter ut något. Citera
CMC-49 July 10, 2018 Report July 10, 2018 Har 5 bultade stora trummor med spindlar om du vill ha bättre bromsar 1200:- + frakt Citera
JH July 11, 2018 Report July 11, 2018 Du kan få framfjädrarna från min -68 som har v8. Skickas inte, hämtas Citera
JH July 11, 2018 Report July 11, 2018 Om du har fått matrikeln kan du se min hemadress. Jag hissade upp bilen igår och har inte tagit bort dem ännu. Jag skruvar isär hela bilen så det kanske blir mer prylar över om du inte har för höga krav. Citera
Larini July 11, 2018 Author Report July 11, 2018 Jag kollar i matrikeln. Åker till Göteborg och jobbar i morgon. kommer hem måndag natt. Jag behöver mer delar om du får över. Vi hörs framåt mitten nästa vecka. Trevlig helg! Citera
Recommended Posts