Jump to content

Featured Replies

• Author
comment_187599

Sänkte ner bilen på hjul och backade ut ur garaget. Bilen är skitig och dammig, men verkar gå bra och startar mycket lätt.

En liten detalj är ändrören som jag får fundera på. Byte av gummilist till framrutan och färg på taket får vänta till augusti

Och nu var det framdukat för hjulinställning med verktyg, shims och bläckfisk. Skulle ha haft en sådan där toe-platta men det får duga med dubbelvikta sopsäckar. Så först mäta hur det ser ut på respektive sida, sen justera.

20250717_111759.jpg

20250717_113949.jpg

20250717_113936.jpg

Ändrade %s av %s (%s)

• Svar 275
  • Visingar 17,4k
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Speedwell67
    Speedwell67

Då var första provturen gjord runt flygfältet. Det verkar fungera bra trots 30 gradig värme. Körde fram och tillbaka på gårdsplanen för att låta självjusteringen göra sitt jobb. Och nu är det gott om

• Speedwell67
    Speedwell67

Åkte ut till garaget med den nya vacciumklockan som ska justeras med passande insexnyckel enligt instruktionen. Avskyr sådant! Som tur hade jag en mejsel så jag kunde justera den till rätt inställning

• Speedwell67
    Speedwell67

Äntligen är insuget på plats och tack för alla tips. Det som kvarstår innan provstart är: 1. Värmeslangar. 2. Gasstaget ska monteras. 3. PCV-anslutning till karburatorn. Den behöver ju sitta på frams

Posted Images