Jump to content

Servo, Servo och Servo Blir varm


Alin92

Recommended Posts

Har just gjort en massa småjobb, snäv och hos en klurig mekare, vakummodelator och ombyggnad av hela vakuumsystemet inne i motorrummet + en del till.  Allt funkar toppen, men då jag kommersen så tycker jag det låter annorlunda och då inte bara därför motorn går lugnare och bättre utan något annat.  jag mer råkar lägga handen på Servopumpen och....rackarns jag nästan brände mig.  Tokvarm efter 20 minuters körnit!  Skall den vara så?   jag kollar olja och det är lågt, jag fyller på ATF-F Gulf.  Den känns betydligt tystare, men blir fortfarande varm, kanske inte lika varm,,,men?

Jag gör en kombitråd av det här. Två till saker:

1 jag skall byta golven, under fram ev även bak, båda sidor vart köper jag bäst det, tycker ni?  Eller skall jag bocka själv? Sen Balkarna både de fram och de bak  Bockar ni själva, köper eller.  Inget av det här är akut, gamla lagningar, som håller och jag skall ju inte ställ ut underidet, men ändå bästa att planera för det.

Leder till tvåan:

Jag vill byta hela framvagnsupphängningen, bärarmar bussningar och hela skiten.  Är det någon som säljer hela kit? Och då bör jag kanske byta balkarna först?

jag har klassiska sprickor i på sidan om fjädertornen, som jag tänket laga, själv och då byta framvagnen i samma veva, under vintern.  

Så varför är min Servo så himla varm helt plötsligt

Golvplåt?

Balkar?

Framvagnsupphängning helt kit?

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Per Berglund said:

Ett annat tips om du ska byta olja är att hälla i Mercon V

Mercon V är helsyntetisk och håller sig stabil och pumpen går dessutom svalare.

 

Intressant!

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...