Jump to content

Recommended Posts

Har ingen aning, antagligen inte så mycket.

Har kört sönder 2 st 9" klumpar.

Den sista var nodular (från 60 talet) som alla säger är den bästa. Jag säger det är gammalt skit.

tvistat 28 splines axlar, nya härdade.

Allt var bara att kasta över axeln och köpa rätt.

Köpte ny tillverkad 9" diff klump och 35 splines axlar.

Detta har hållt.

Detta med endast med verkliga 250 hk på bakhjulen och med manuell växellåda.

Jag tänker prova.

Ska ha dit en 3,50 eller något liknande och en lamelldiff, kanske kylning ( troligtvis ).

Bilen kommer att gå både gata och bana och jag vill ha så liten ofjädrad vikt som möjligt.

De som kör historic racing åker 8" och inte verkar de rasa så där jätteofta. Kan dock tänka mig att en dragracebil med greppiga däck belastar hårdare än en banracebil.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...