MrTurbo_1645 September 16, 2018 Report September 16, 2018 8", (28splines) nyrenoverad, 3,00 utväxling, yukon lamelldiff. Vart går gränsen om man räknar med att bakhjulen greppar? Citera
Tbird September 18, 2018 Report September 18, 2018 Har ingen aning, antagligen inte så mycket. Har kört sönder 2 st 9" klumpar. Den sista var nodular (från 60 talet) som alla säger är den bästa. Jag säger det är gammalt skit. tvistat 28 splines axlar, nya härdade. Allt var bara att kasta över axeln och köpa rätt. Köpte ny tillverkad 9" diff klump och 35 splines axlar. Detta har hållt. Detta med endast med verkliga 250 hk på bakhjulen och med manuell växellåda. Citera
MrTurbo_1645 September 21, 2018 Author Report September 21, 2018 Är det så illa? Körde ju samma axel orenoverad med 300+. Iofs automat men jag var inte snäll... Citera
JanneJ September 21, 2018 Report September 21, 2018 Jag tänker prova. Ska ha dit en 3,50 eller något liknande och en lamelldiff, kanske kylning ( troligtvis ). Bilen kommer att gå både gata och bana och jag vill ha så liten ofjädrad vikt som möjligt. De som kör historic racing åker 8" och inte verkar de rasa så där jätteofta. Kan dock tänka mig att en dragracebil med greppiga däck belastar hårdare än en banracebil. Citera
Recommended Posts