September 16, 20186 yr comment_163676 8", (28splines) nyrenoverad, 3,00 utväxling, yukon lamelldiff. Vart går gränsen om man räknar med att bakhjulen greppar?
September 18, 20186 yr comment_163717 Har ingen aning, antagligen inte så mycket. Har kört sönder 2 st 9" klumpar. Den sista var nodular (från 60 talet) som alla säger är den bästa. Jag säger det är gammalt skit. tvistat 28 splines axlar, nya härdade. Allt var bara att kasta över axeln och köpa rätt. Köpte ny tillverkad 9" diff klump och 35 splines axlar. Detta har hållt. Detta med endast med verkliga 250 hk på bakhjulen och med manuell växellåda.
September 21, 20186 yr Author comment_163740 Är det så illa? 😮 Körde ju samma axel orenoverad med 300+. Iofs automat men jag var inte snäll... 👹
September 21, 20186 yr comment_163744 Jag tänker prova. Ska ha dit en 3,50 eller något liknande och en lamelldiff, kanske kylning ( troligtvis ). Bilen kommer att gå både gata och bana och jag vill ha så liten ofjädrad vikt som möjligt. De som kör historic racing åker 8" och inte verkar de rasa så där jätteofta. Kan dock tänka mig att en dragracebil med greppiga däck belastar hårdare än en banracebil.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.