Puttsnisse November 6, 2018 Report November 6, 2018 Ni som åker V6 finns det några kända problem med den? Är dom törstiga? Tänkte om man skulle skaffa en sådan till grabben när han blir 18 bra mycket roligare än en sunkig V70. Citera
Puttsnisse November 7, 2018 Author Report November 7, 2018 Jo det vet jag Tänkte bara att det kanske vore en kul första bil ! Citera
Mustangmike November 7, 2018 Report November 7, 2018 Som jag förstått är det bra grejer, enda felet är att den bara går på sex burkar Citera
Per Berglund November 7, 2018 Report November 7, 2018 Bra och bra?? Beror på vad man menar. Hållbar och trygg så är svaret ja! I övrigt en riktigt usel maskin som Ford tillverkade på tok för länge och duger mest till att flytta på bilen Historien började 1962!!! Har alltså suttit i allt från Taunus, Sierra , Explorer mm,mm Kan ha fel men först 2011 eller 2012 så kom en V6 som är riktigt grym!! Allt före det är bara törstiga och trötta. Citera
Kjelleberg November 8, 2018 Report November 8, 2018 Jag tycker inte att min 4.0a är så jäkla slö... Den är defintivt stark nog för att göra dumma saker i iaf. Bra som bruksbil om man vill ha något annorlunda men så klart drar den lite mer än de flesta bilarna man möter på gatan... Citera
Mustangmike November 9, 2018 Report November 9, 2018 Jag hade en Sierra 99:a med extra allt, V6 och Automat. Den var supernice och snål, Då bör det m.a.o. varit samma maskin. Växellådan rasade med några 100 mils marginal till försäkringens milgräns. Vill minnas det skulle gått på 43.000 så där hade man tur. Citera
Recommended Posts