Adamsvensson January 8, 2019 Report January 8, 2019 Hej, håller på att renovera min 302 motor, har hittat lite olika uppgifter. På en sida står de 95 nm/70ft-lbs och på en annan sida så står de samma fast yttre ramlager 54nm stämmer verkligen detta? Låter sjukt lite för ramlager. Ska tillägga att jag har evtermaknads stroker vevaxel Citera
Per Berglund January 8, 2019 Report January 8, 2019 Stämmer. Eftersom du ändå måste byta bult (engångsbult) gå då efter specifikation från bultleverantören. Kör man stroker är pinbultat och gördel nästan ett måste då 302 blocket är väldigt vegt för de extra dynamiska krafterna som blir. Väldigt små bultar också! Bara gå på trogna ARP bultar så är du trygg för detta kan man inte snåla på. Citera
Adamsvensson January 8, 2019 Author Report January 8, 2019 De ska man absolut inte göra, men de är ingen skillnad på bult orginal så vad är de som gör att de är så mycke mindre moment på dom yttre? Citera
stefan_borgen January 8, 2019 Report January 8, 2019 Tror att man menar 302 boss är 4 bult med klenare ytterbult . Har ett nyare boss block det är samma där 1/2 i dom inre och tror att det 3/8 på dom yttre, Har också återanvänt topp och ramlagerbult i hp byggen , inga problem. Citera
Adamsvensson January 8, 2019 Author Report January 8, 2019 Jahaaaa då är jag med, tyckte de lät konstigt. Kanske skulle tillägga att de va 2 bultat men tack för svar Citera
Adamsvensson January 8, 2019 Author Report January 8, 2019 När vi ändå har tråden uppe så kan jag ju fråga om någon vet om man kan köpa gördel i Sverige? Går väl i usa med men lång leveranstid bara Citera
stefan_borgen January 8, 2019 Report January 8, 2019 Hej jag köpte en av Engine kit racing en enklare modell men då måste du köpa ett kitt med längre bult eller pinnbult som berglund skrev arp är best Citera
Adamsvensson January 8, 2019 Author Report January 8, 2019 Har du länk till detta? Hittar inte de på deras sida Citera
stefan_borgen January 9, 2019 Report January 9, 2019 Finns på Facebook pär har även en ny hemsida sök på Engine kit racing EKR AB Citera
ThomasFB January 13, 2019 Report January 13, 2019 On 2019-01-08 at 18:27, Adamsvensson said: Hej, håller på att renovera min 302 motor, har hittat lite olika uppgifter. På en sida står de 95 nm/70ft-lbs och på en annan sida så står de samma fast yttre ramlager 54nm stämmer verkligen detta? Låter sjukt lite för ramlager. Ska tillägga att jag har evtermaknads stroker vevaxel Dom ARP- pinnbultar jag monterade senast hade 70 fotpund i anvisningen, alla 10 pinnar... Citera
Adamsvensson January 21, 2019 Author Report January 21, 2019 något företag i sverige som säljer arp ramlagerbult? hittar bara till flexplatta, insug och allt annat förutom de jag vill ha Citera
Recommended Posts