Jump to content

Motoridentifkation


TheBullitt

Recommended Posts

6015 er Fords nummer for motorblock. Finns på nesten alla. 9B19 er datumkoden nær blocket blev gjutet. 9B19 = 19 Februari 69. Sen finns det innstansat en plass på blocket nær motoren ble satt sammen. Sen finns også del av chassienummeret ofte innstansad bak på motoren. Ofte på venstersidan under blockplanet. Kan va lite svårt å se. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

On ‎2019‎-‎02‎-‎23 at 08:54, CMC-49 said:

är det verkligen så svårt att googla själv å få rätt svar på ett par sekunder. ???????????????????? 

 

Jag skulle vilja påstå att det är lika enkelt som att ge spydiga kommentarer som drar ner stämningen och intresset på forumet. Men vissa ber om hjälp och andra gör det själv.
Hade inte ditt inlägg blivit kortare om du länkade till information än den nedlåtande kommentaren.
Har själv lagt några timmar på att försöka leta efter diverse information om bla motor-ID. Inte helt enkelt om man är ny i ämnet. Jag trodde, med tanke på att ni är aktiva på ett forum, att ni erfarna var villiga att hjälpa oss nya. Troligen har ni också varit nya och fått hjälp. Är det inte det som bygger ett forum?

Kanske skulle ni som inte gillar "nybörjare" ta en diskussion med admin om att starta en avdelning uteslutande för rutinerade? Då kanske vi nybörjare vågar ställa frågor utan att bli trakasserade.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Visst. Vi har alla varit nya. Har inget problem med att svara på det som jag kan. Ingen vet allt...inte jag heller, fast jag har skruvat Musse sen 80 talet.  Nær jag inte vet sjelv, så får en vackert fråga!

Sen så er det så at några inte presis gillar svaret ! Då blir det ju svårt ...

Men forum er ju til for att fråga.

mvh

Johm

Link to comment
Share on other sites

Men....? Det var ju inte du som var otrevlig! Du gav ju information som jag tyckte var fullt tillfredställande. Jag älskar ödmjuka människor som vill väl.
Jag trodde det framgick tydligt vilket inlägg som var otrevligt.

Att man sen inte kan eller bara lämnar viss information det måste ju frågeställaren ha överseende med. Det viktiga är att inte vara otrevlig, oavsett om frågeställaren är lat eller okunnig.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...