lasse.carina March 6, 2019 Report March 6, 2019 Har konstaterat glapp i styrstången och undrar hur man lättast får ut den och hur man åtgärdar det. //Lasse Citera
THOMAS March 6, 2019 Report March 6, 2019 Exakt vad /var har du glappet ? Har du tilltrattstång? // Thomas Citera
lasse.carina March 7, 2019 Author Report March 7, 2019 Nopp inte tilltrattstång, glappet sitter där stången är så att säga skarvad (deformation) mitt på så stången måste ut. Citera
THOMAS March 7, 2019 Report March 7, 2019 OK ! Lite udda fel. Bara att ta ur rattstången då som du är inne på. Har för mig att det glappet inte går att fixa utan "justering" mekaniskt (klämma ihop axeln). Men rattstången är ju inga problem att ta ur bilen, lite mer jobb om du har manuell vxl låda. Citera
lasse.carina March 7, 2019 Author Report March 7, 2019 Ok tack, får väl ge mej på det. Någon som har en sprängskiss eller beskrivning? Citera
Per Berglund March 7, 2019 Report March 7, 2019 Rattstången är bara att dra ut från bilen när du väl lossat all skit innefrån Rattstången liknar den standard typ som kallas för "double D" och trycks bara in i motsvarande rör Röret den sitter intryck i är klädd om jag minns rätt med plast remsor eller liknande som ska ta bort glapp Är inte helt säker på det ser ut så på alla! Men plasten är hård och efter 48år så kan det vara nedbrutet och borta Har det hänt får du nog investera i nytt eller vara lite uppfinningsrik! Rätt enkel design! Citera
Recommended Posts