Jump to content

Nybliven mustangägare söker ett par delar.


Rosell

Recommended Posts

Hej. Jag har nybliven ägare till min första Mustang. (GT -87 Cab). Tyvärr saknades en del saker i inredningen. Jag undrar om någon har något liggande eller vet var jag kan köpa dessa delar? Det jag saknar är plasten runt dörrhantaget på vänster sida (insidan) samt locket till askoppen/tändaren i mitten. Inte jätteviktigt kanske men dock störigt när allt annars är i bra skick. Ett annat problem jag har är att AC:n inte fungerar, kanske inte heller så viktigt men ändå. Vet någon vad detta beror på? kan det vara så att kylmedlet är slut? Är det freon i mustangerna? (ursäkta min okunninghet). Hur ofta ska man byta olja i växellådan (automat)? Vet att förra ägaren kört ca 6000 mil utan att bytat den. Vet ej när det var gjort senast (Bilen har gått ca 10 000 mil). Växellådan funkar dock jättebra, inga problem. Annars ser jag fram imot att våren ska komma så jag kan plocka mussen. Något annat att tänka på när jag tar ut den? förutom att byta olja...

Mvh

Christian Rosell (nybliven medlem av mustangklubben)

christian.rosell@spray.se 070-5796518

Link to comment
Share on other sites

att inredningsdetaljerna saknas är inte så ovanligt, både plasten runt handtagen samt askkoppslocket brukar vara trasigt.

gasen i din Mustang heter R12...

Den nya , miljögasen, heter R134A

Med all sannolikhet har gasen läckt ut pga urtorkade packningar, och detta är heller inte så ovanligt...

Att fylla med den äldre gasen är numera olagligt i Sverige, och då får du konvertera den, finns väldigt många olika uppfattningar på hur man gör detta på rätt sätt.

Billigt är det dock inte, oavsett hur man gör...

Jag vet om en firma som tar 1600kr för att läcktesta, byta packningar, samt fyllning av gas, det är om man då har en bil som är fylld med R134A från fabrik...

Handtagen och askkoppslocket+rep-sats kan du köpa genom mig, ska under våren göra en beställning av såna delar till min egna LX5.0 1992....

:)

Ps, välkommen till klubben!!!

Robert

EDIT: Om du är intresserade av grejjerna jag skrev så är det ett helt privat inköp jag gör, och därför tar jag heller ingen vinst på grejjerna.

Så att det inte missuppfattas...

Link to comment
Share on other sites

Jag köper gärna delarna av dig om du ska beställa. Jag har iochförsig det gamla locket kvar men det är knäckt. Bytar man ut hela mittenpaketet eller? Kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut.....men jag är klart intresserad av att fixa det. Du får gärna höra av dig när du ska beställa. Beställer du ifrån USA eller? Vet du något bra företag som man kan importera delar ifrån? Jag har vit och röd skinnklädsel, tror att hantagen är röda...kommer ej ihåg (bilen har varit avställd sedan oktober)....är dock säker på att locket är rött.... Vet någon om det finns någon i Sverige som säljer nya/gamla reservdelar till Mustanger? Tackar för hjälpen...

Link to comment
Share on other sites

Fin Bil, Grattis !

Bytt bremseveske, og monter gode bremseklosser, semi metallic,

VGX stealth metallic etc. En extra oljekjøler til automat oljen, er det mange som anbefaler. forlenger levetiden på gearkassen.(ca 600,-)

Kjører du kun i den varme årstiden, sommerbil, bruk da gjerne en mineralolje, Kendall, Quicker State etc. 20-50 viskositet. Bytt olje og filter hver 5000km. Har gjort det på mine biler,med godt resultat. Good Luck :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...