Jump to content

Recommended Posts

Hej, När jag höjer basen i bilen så låter det som om det är något löst i baslådan på förarsidan alternativt att det är något i dörren som slår mot insidan av dörren, någon som har något tips på antingen en uppgradering av hela ljudsystemet eller ett smidigt sätt att komma in i  baslådan då den verkar vara limmad ihop. 

@mike85 ja Jo det är sant. Har plockat ner hela insidan av dörren en gång för att som de var något som låg löst i dörren. De var då jag upptäckte att det verkar vara i baslådan som missljudet kommer ifrån

FORD TSB ARTICLE # 07-17-6

Issue
Some 2005-2008 Mustang vehicles built before 8/2/2007 may experience a buzz/rattle from the door panels when using the radio/CD player at elevated volumes or bass levels or voice broadcasts. This may be due to the window switch bezel vibrating against the door trim panel. This can often be incorrectly diagnosed as an audio speaker buzz or a bad speaker.

On 2019-04-13 at 10:02, Peter Ekelund said:

Jag hade ovanstående problem med en lös dörrkontakt som skramlade. Låter mycket. Kontrollera även att delarna monterat på dörren sitter ordentligt fast i sina clips. Vanligt att de är lösa och skramlar.

Var sitter den där fönsterbrytaren, typ framkant eller bakkant på dörren så man vet var man ska leta. Gick igenom mina dörrar för ett par år sedan med lite isolering och annat men fick oljud förra året i höger dörr, hade glömt bort att jag hade skrammel men upptäckte det i lördags 😞