Jump to content

Recommended Posts

En sån här sitter i dörren på min så jag kör på det med ett tillägg på 0,1 dvs 2,3.

Och det med helt kalla däck, efter ett par mil har ju trycket ökat 0,2-0,3.

C2D310EB-49CD-4EA0-B69E-6791DA4136D9.jpeg

2 timmar sedan, Junkers said:

En sån här sitter i dörren på min så jag kör på det med ett tillägg på 0,1 dvs 2,3.

Och det med helt kalla däck, efter ett par mil har ju trycket ökat 0,2-0,3.

C2D310EB-49CD-4EA0-B69E-6791DA4136D9.jpeg

Ja tror jag fick det justerat   hos bilmånsson  ner till  2.3, hade nog fått 2.8 från de som  bytte hjul till mig 

Jag kör också med trycket enl instruktionsboken + 0,1 - 0,2, dvs 2,3 - 2,4.

Inför vinterförvaringen så ökar jag till 3,5 bar och släpper ner på våren när bilen börjar rulla igen.

Jag kör sommardäcken enl orginal 2,2 + 15%, som är  0,34 bar,  och vinterdäcken, nordiska dubbfria 255/40 x 19 + 20%,  som är 0,44 bar.  Funkar klockrent, och jamn slitasj.  har en 2015 GT med V8, kjört 3000 mil.

Jag kör på 2,2. När jag skaffade nya sommardäck bak hade däckfirman pumpat i 2,5 men då blev den alldeles för studsig, så rekommenderat tryck funkar utmärkt!

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...