Lassebasse April 25, 2019 Report April 25, 2019 Hej! Mitt första inlägg här, håller på och gör iordning bilen för sommaren och ska byta yttre styrlederna som är helt slut. Den är sänkt 2 tum fram och hjulen är 20 tum med väldigt låg ET. Skulle behöva styrleder som är anpassade efter detta, har sett dom nånstans i USA men hittar ingen här hemma som säljer såna. Nån som har ett bra tips på var jag kan få tag i dom? Citera
Peter Ekelund April 25, 2019 Report April 25, 2019 Menar du Bump Steer kit? Såna har Grufmans bla. Citera
Wallentin April 26, 2019 Report April 26, 2019 Kör själv ProForged bumpsteer kit. Det gjorde skillnad på min bil som är sänkt 5-6cm fram. Går även att ha 17" fälgar på om man vill. Detta kitet ser ut som original, bara att det sitter en längre tapp på. Många andra kit är med uniballs. Mer känsliga mot grus osv. Köpte dock mina i Usa https://www.summitracing.com/int/parts/pof-104-10812/overview/ Citera
Lassebasse April 27, 2019 Author Report April 27, 2019 (redigerad) Hittade dessa tillslut. Värt att prova. Blir det inget bra så tar jag kontakt med Grufman. Tanken är inte att köra på grusvägar med Mustangen iallafall:) Ändrade %s av %s (%s) Citera
Mustangmike April 30, 2019 Report April 30, 2019 Kanske ännu viktigare är att återställa (höja) rollcentret igen om man sänkt mycke. Enklast görs det med spindelledsbultar med längre bult fram, allternativt nya undre bärarmar, allternativt infästning i andra änden men anna K-brace och justerbara fästpunkter. Bak görs det med förlängda fästen på bakaxeln för undre bärarm. Citera
Lassebasse May 14, 2019 Author Report May 14, 2019 Det blev iallafall kanonbra med dessa styrleder. Ska in på hjulinställning imorgon, så då lär det ju inte bli sämre. Men bumpsteer är i stort sett borta. Citera
Recommended Posts