Jump to content

Featured Replies

comment_166247

Hej! Mitt första inlägg här, håller på och gör iordning bilen för sommaren och ska byta yttre styrlederna som är helt slut. Den är sänkt 2 tum fram och hjulen är 20 tum med väldigt låg ET. Skulle behöva styrleder som är anpassade efter detta, har sett dom nånstans i USA men hittar ingen här hemma som säljer såna. Nån som har ett bra tips på var jag kan få tag i dom? 

comment_166264

Kör själv ProForged bumpsteer kit. Det gjorde skillnad på min bil som är sänkt 5-6cm fram. Går även att ha 17" fälgar på om man vill. Detta kitet ser ut som original, bara att det sitter en längre tapp på. Många andra kit är med uniballs. Mer känsliga mot grus osv. Köpte dock mina i Usa 🙂 

https://www.summitracing.com/int/parts/pof-104-10812/overview/

comment_166321

Kanske ännu viktigare är att återställa (höja) rollcentret igen om man sänkt mycke.

Enklast görs det med spindelledsbultar med längre bult fram,  allternativt nya undre bärarmar,  allternativt infästning i  andra  änden men anna K-brace och justerbara fästpunkter.   Bak  görs det med förlängda fästen på bakaxeln för undre bärarm.

• 2 weeks later...