Jump to content

Någon som vet?


Tindra

Recommended Posts

Hej är sugen på mustang cab men vill ha stora motorn 5l som jag tror kom 11. Har hört att dom första motorerna skulle vara dåliga.? Tacksam för hjälp här. Mvh Johan

Link to comment
Share on other sites

Känner inte till att Coyoten skulle ha några måndagsmotorer. Personligen skulle jag focusera på öga och känsla istället för en viss motor, speciellt på en cab som mest är glidarbil tänker jag. Vilken du tycker är snyggast och trivs bäst i och med. Inget snack om att coyoten är bättre för den är större och har effektivare  toppar i.o.m 4-ventils och därmed starkare men 4,6 3V är inte dålig på nåt sätt och det är samma bottendel och maskin i grunden, Modular. Googla på Modular. Allt beror på vad du prioriterar, dom uppdaterade karossen från 10 med 3v 4,6 och 11 med coyoten är modernare och "bättre" än fram till 09 om man med bättre menar mer mainstream, modern tyst bekväm och mer lull lull och inte minst nyare vilket kan vara viktigt för en del. Mindre classic look och mindre classisk muskelbils V8 loock under huven.Chassiet är i grunden samma men uppdateringar har ändå gjorts här å där och förbättringar på hela inredningen mot modernare, mer kvalitet och comfort. Tror det har liten betydelse i slutändan för brukandet av en cab som anbrabil/sommarbil. Öppna huven på en coyote , Audi eller BMW, samma lika.plast och slangar överallt, bara stänga snabbt.

🙂

 

Link to comment
Share on other sites

Ok.. Blir ju en sommarbil för mig, men  tänkte väl att ska ja lägga så mycket pengar så skulle det vara roligt med mycket effekt men blev lite skraj då ja hörde att de körde ras på dom första 5l.

Ok.. Heter den coyoten den nyare motorn som kom 11?. Tack för ditt engagemang, alltid lika roligt att få hjälp/info av någon som vet. Får hålla koll på blocket nu😀 ligger ju ute någon års.11 och nån 12'a.   

Tack! /Johan

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Än så länge verkar Coyote designen vara väldigt bra men det är fortfarande för tidigt  för att verkligen veta.
Motorn körs i miljontals så känns ändå inget att direkt oroa sig över 
Föregångaren är 05-09 är betydligt värre med en massa tekniska fel

Egentligen är det nog viktigare kolla upp vilket typ av ägare som haft den samt att service är väl gjort.
Merparten av de som köper en Mustang behandlar nog dom rätt hårt så självklart får man räkna med problem med en så gammal bil som 2011.

Drömbilen har ägts av en skötsam Mustang entusiast som gillar stilla cruising kvällar
Sådana bilar skulle jag leta efter samt absolut från en bilfirma!

Unvik privat försäljning och bilar som haft 10st nonchalanta ägare i Stockholm innerstad! 🙂

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Det är rätt festligt att konstatera att man kan ha så totalt olika uppfattning om människor i allmänhet och mustangägare i synnerhet. Jag skulle säga att 99,99% aldrig ens är i närheten av att anstränga bilen eller nyttja bilens kapacitet utan har bilen som sitt lilla skötebarn och vårdar den ömt och snarare överservar eftersom absolut övervägande majoriteten dessutom körs relativt lite. Kan inte minnas jag sett en ovårdad gen5 om vi bortser från vissa firmor på blocket som tar in långmilare och dumpar ut på marnaden. Å andra sidan är det bilar som är 12-14 år med 15-25k mil och då gissningsvis använts som vardags/bruksbil i USA så ser dom inte sämre ut än vilke  bruksbil som helst med dom åren och milen. Sett till den stora volymen som tillverkats och att det trots allt är en Fård, och dessutom Amerikansk vi talar om så är det bra skit överlag tycker jag. Lägg till att det är en cab som ska inhandlas så har du sållat bort ännu fler busfrön. Men en sak håller jag med Per om, undvik bilar som haft 10st nonchalanta ägare, och det oavsett var dom bor. 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"behandlar hårt" är sett från en entusiast ögon! 🙂

Mer rätt ord är att använda dom så bruksbil.
Jag har aldrig sett så mycket Mustanger som används som firmabil som just Gen 5
Rätt ofta i STHLM och ser alltid Gen 5 bilar åka oavsett om det är  Februari eller Juli.
Bakom ratten inte ovanligt en ung snärta försjunken i sin I-phone X.  
Detta kan ju vara en rent geografiskt företeelse men min dom blir hård!

Men i mina egna kretsar så moddas de och körs hårt och det behöver ju inte vara en statistik mall utan bara vad jag själv märker av.
Många vill ha en riktig muskelbil som inte bara "ser ut" som en muskelbil. Då passar ju Gen 5 ypperligt då det är den första från Ford på länge.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...