lennart lundberg June 8, 2019 Report June 8, 2019 Hej! AC kompressorn som inte låter bra, Mustang -66. Kompressorn som jag har fungerar och kyler ner till ca + 5-6 grader, men låter riktigt illa, inte bra. Det rasslar om den och låter som kullagerfel eller någon som vet? Jag tror inte det är lagret till magnetkopplingen ”svänghjulet” då den är tyst vid frånslagen AC kyla. Lönar det sig att försöka åtgärda felet eller någon som kanske har en liknande svart original kompressor liggande? Varma sommarhälsningar Lennart 1507 Stockholm Nacka Mobil 070 731 95 75 Citera
JanneJ June 9, 2019 Report June 9, 2019 Jag har varit med om samma ljud på ett system där mängden kylmedel varit låg, inte så låg att systemet inte slår till men bra nära. Påfyllning löste problemet den gången och kompressorn var lika tyst som vanligt. Citera
lennart lundberg June 10, 2019 Author Report June 10, 2019 Hej igen! Tack för svaret JanneJ Jag följde ditt tips att fylla på mer kylmedel och det blev en avsevärd skillnad på skrammel eller vad som lät i pumpen. Pumpen har alltid låtit lite under den tiden jag har ägt bilen från år 2005 men inte som nu. Tycker det är roligt att det finns en original AC-pump som fungerar och kyler. Försöker att hålla liv i den så länge det går. Lennart 1507 Citera
Recommended Posts