Arte January 13, 2005 Report January 13, 2005 Hej skille vilja ha hjälp med en pris fråga om en Mustang Fastback 1969 som jag blev erbjuden att köpa.Det sitter en 351w motor(ej orginal)c4 låda,lacken är dålig,solbränd,ej rost,ej orginal fram stolar och instrument panel(från Mach1-69).Han vill ha 80000kr är det lämpligt pris eller? Citera
69 sportsroof January 13, 2005 Report January 13, 2005 Hej skille vilja ha hjälp med en pris fråga om en Mustang Fastback 1969 som jag blev erbjuden att köpa.Det sitter en 351w motor(ej orginal)c4 låda,lacken är dålig,solbränd,ej rost,ej orginal fram stolar och instrument panel(från Mach1-69).Han vill ha 80000kr är det lämpligt pris eller?Heisann!Det har nok stått en 302 originalt i bilen! Bilen sånn du beskriver den er det altfor dyrt. i norge hadde den ligget på mellom 60 og 70,000.- :-) Citera
Elwaro January 13, 2005 Report January 13, 2005 Vil gjerne kjøpe en sånn en jeg,til ca. kr 60.000. Vet du om noen? Citera
Arte January 13, 2005 Author Report January 13, 2005 Vet ej om någon mer,men skulle gärna ha mer tips om priset om 1969:an är värd 80000kr Citera
Arte January 14, 2005 Author Report January 14, 2005 Har tyvärr ej sportroofen kvar och är ute efter nåt annat.Skulle vilja ha lite mer info om värdet på en Fastback 1969.Tack på förhand Citera
JH January 14, 2005 Report January 14, 2005 Lite svårt att bedömma för oss andra i forumet, men om bilen finns att tillgå i Sverige så kan du kanske se den live, men om den står i det skicket i USA så skulle nog jag "personligen" var lite försiktig med den prislappen.En utbränd lack kan också innebära en sönderbränd inredning, och som exempel är en dashpad till -69 inte billig direkt. Om du efter ett tag också söker originalstolar så kanske de är svåra att få tag i, till rimligt pris.Det beror på vilket skick du vill ha, men köpa från USA kan bli grisen i säcken. Till försvar kan man säga att en -69 fastback är väl inte direkt billig i sverige idag, och en mycket populär modell.Kom ihåg att de sämsta affärerna man gjort under åren är de man inte gjort. DVS du bestämmer själv, men jag förstår ditt behov av råd.Mitt tips är att eftersom det inte är en mach1 så skulle jag avstå. Nu utsätter jag mig för risken att få skäll från andra med andra åsikter, men tro mig det har passerat en hel del mustanger i mitt garage under åren och med det skicket du anger så kommer det kosta en hel del pengar innan den är i bra skick. Om du nu vill ha bra skick.Nu fick du en åsikt i varje fall, som berör det du frågade om Citera
Elwaro January 14, 2005 Report January 14, 2005 Be om å få en hel masse bilder-nærbilder,så får vi litt å vurdere ut ifra.Det skal være detaljbilder,fra motorrom,koffertrom,alle sider,innvendig fra alle vinkler og aller helst også under bilen.Det er ikke sikkert prisen er så feil ! Citera
Arte January 14, 2005 Author Report January 14, 2005 inredning,motor o låda och kaross ska vara i bra skick.Tyvärr fick bara en bild på bilen hittills. Citera
Elwaro January 14, 2005 Report January 14, 2005 Få se...................Men be om flere også ! Det er du som er en potensiell kjøper........du bestemmer,det er jo du som har penga vet du :wink: Citera
JohnRB January 14, 2005 Report January 14, 2005 Prisen virker billig/OK for meg. Prøv å finne en kjørbar 69/70 Sportsroof/fatback til den prisen i USA. Det er ikke lett.Den som skriver at prisen i Norge hadde vært 60 - 70000,-!!!!? Jaha, vis meg en 69 fastback som har blitt solgt for den prisen de siste år.John Citera
Elwaro January 14, 2005 Report January 14, 2005 Enig med sistnevnte.Derfor.........jeg kjøper gjerne en selv til den prisen...........bare å komme med tilbud!Men hørte jeg noe mere???????????????????????Nei Citera
JH January 15, 2005 Report January 15, 2005 Det är helt rätt som våra norska kollegor säger det är du som är köparen och bestämmer. Priset är inte högt om det är ett vettigt objekt. Fösök få bilder och kom igen på forumet.Jag köpte själv ett objekt med dåliga bilder och har fått bita i gräset. Hur mycket jobb som helst och allt, allt, alllt, måste renoveras. Bilderna var tagna i exakt rätt vinklar för att inte se hur dålig bilen var och även ett dåligt ljus används. Amerikaner har inte alltid samma uppfattning om vilket skick en bil befinner sig i. Citera
Arte January 15, 2005 Author Report January 15, 2005 får ej in bilden på forumet av någon anledning,tack för svaren Mvh R2 Citera
cmc 49 January 15, 2005 Report January 15, 2005 ändra bilden från bmp till jpg så kan vi se den:- Citera
Arte January 15, 2005 Author Report January 15, 2005 Det är bara kapslarna till fälgarna som följer med ej fälgarna bak(han hade punka på ett hjul därför annan fälg bak)Verkar den ok? Citera
JohnRB January 15, 2005 Report January 15, 2005 Jaha. Går det å få fram VIN# och alt som står på nummerplåten i dørren? Hur er det med rost? Automat eller manuell? Kort på inredet?Tror priset verkar rett. Det er min persoliga uppfatning.John Citera
Elwaro January 16, 2005 Report January 16, 2005 Som sagt tidligere..........be om mange flere bilder.Har man digitalt camera tar det jo bare få minutter å få tatt en god del flere!Et bilde som det her kan bli helt feil å vurdere utifra.Men bilen ser jo spennende ut.............................. Citera
JH January 16, 2005 Report January 16, 2005 Inte mycket att gå på men det ser ju generellt OK ut. Lite retucherat i bilden, eller så är det en liten krockskada som är bättrad med sprayburk.Har säljaren tagit "ett" foto så kan han väl ta fler foton och skicka om han verkligen vill sälja. Nu säger jag det eftersom jag själv var dum och inte krävde fler foton. Citera
Arte January 16, 2005 Author Report January 16, 2005 Det är orginal lack på bilen,alla plåtar med koder finns kvar på dörrar o i motor utrummet motor 351w låda aut C4,ska ej finnas rost förutom där batteriet finns,ska be om mer bilder Citera
Elwaro January 16, 2005 Report January 16, 2005 Har selv nettopp kjøpt bil på nettet fra USA,usett,men med 20-30 bilder.Allikevel fikk jeg mange,mange negative opplevelser når jeg fikk bilen hjem og gikk igjennom alt.Så her er det mange feller å kunne gå i om man kjøper usett.Men........har du ikke annledning til å besiktige bilen må du ihvertfall be om en mengde bilder........bilder som viser absolutt alt og som er tatt tett inntil.Men husk at selv bilder ikke viser hvordan bremsene virker,styringen,gir,eletrisk anlegg osv.osv. Citera
429SCJ-R January 16, 2005 Report January 16, 2005 Anlita en besiktningsfirma i USA kostar mellan 350-500$ är väl värt pengarna, då får du en 10 sidig rapport, massor av bilder samt en oftast lite extra negativ bild av hur dom upplever bilen. Detta är bra för den som köper, så slipper han att bli besviken Citera
Arte January 17, 2005 Author Report January 17, 2005 Hej igen,har fått ett gäng bilder och den ser inte så tokig ut tycker jag.Ska försöka få in några bilder här Citera
Recommended Posts